Zpět na článek

Diskuze: Andrzej Sapkowski tvrdí, že jeho knihy mohou za mezinárodní úspěch herního Zaklínače, ne naopak

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zheiko
Zheiko
Level 1 Level 1
20. 4. 2017 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Demistro: Ziju uz dlouho v zahranici, a zaklinace v cestine jsem cetl davno pred tim, nez byly vydany hry. Bohuzel, kdyz jsem si je chtel precist v Anglictine, tak jsem narazil na kamen. V dobe vydani prvniho dilu, byly do Anglictiny prelozeny pouze dva tituly, prvni povidkova kniha a prvni z pentalogie o Ciri. Nic jinyho nebylo, jakmile vysla hra zaklinace, tak se najednou zacaly objevovat i zbyle knihy.

Zaklinac do te doby jako celek byl prelozen do nekolika jazyku, vcetne cestiny, a nemciny. Pamatuji si ze jsem to tenkrat hodne resil, protoze jsem chtel aby si pritelkyne precetla Zaklinace a snazil jsem se ho pro ni sehnat, a cekalo se na preklady. Jeste bych chtel dodat, ze Anglicka verze oproti cesky byla o dost horsi a mene vypravna.

Kross
Kross
Level 40 Level 40
20. 4. 2017 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Demistrio

U nás v Evropě byl Zaklínač pojem ale v Americe uplne nefrcel a dlouhou dobu byly do anglictiny prelozeny snad jenom tri knihy...zbytek se objevil az po hrach (preci jen to je duvod proc je na nich obrazek ze hry) ...takze svetovy fenomen to urcite nebyl...

Miroslav Kuba
Miroslav Kuba
Level 1 Level 1
20. 4. 2017 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby nebylo hry tak bych neznal seriál (nic extra, ale v te době mě bavil) no a až poté jsem zjistil že jsou i knížky

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
20. 4. 2017 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaklínače jsem nečetl, metro první knihu mám koupenou a nedokázal jsem se přenést přes první stránky tak těžkopádné nudné čtení si dlouho nepamatuji. Kamarádi kterým jsem knihu půjčil taky nejsou z ní dvakrát unešení jak si mysleli co to nebude.

Zheiko
Zheiko
Level 1 Level 1
20. 4. 2017 02:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Demistro: Ziju uz dlouho v zahranici, a zaklinace v cestine jsem cetl davno pred tim, nez byly vydany hry. Bohuzel, kdyz jsem si je chtel sehnat v Anglictine, tak jsem narazil na kamen. V dobe vydani prvniho dilu, byly do Anglictiny prelozeny pouze dva tituly, prvni povidkova kniha a prvni z pentalogie o Ciri. Nic jinyho nebylo, jakmile vysla hra zaklinace, tak se najednou zacaly objevovat i zbyle knihy.

Zaklinac do te doby jako celek byl prelozen do nekolika jazyku, vcetne cestiny, a nemciny. Pamatuji si ze jsem to tenkrat hodne resil, protoze jsem chtel aby si pritelkyne precetla Zaklinace a snazil jsem se ho pro ni sehnat, a cekalo se na preklady. Jeste bych chtel dodat, ze Anglicka verze oproti cesky byla o dost horsi a mene vypravna.

Demistrio
Demistrio
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sapkowski by i bez herní trilogie bezpochyby patřil mezi nejprodávanější autory světového kalibru, jeho knihy jsou opravdu dobré. U Glukhovského je to naopak - první díl Metra byl sice výborný, ale jeho pokračování nestálo za nic a prodávalo se spíše proto, že herní série Metro 2033 a Last Light tolik uspěla.

Jinak zdejší názor, že knihy nejsou tak rozšířené je docela zcestný, jak to vůbec můžete říct? Zaklínač vždy byl jedna z nejprodávanějších fantasy knih u nás i ve světě ještě před první PC hrou.

Robin_CZ
Robin_CZ
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"I think that he's totally wrong, and that he's an arrogant motherfucker, " - Dmitry Glukhovsky

svatda
svatda
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sapkowski! už to nechlastej!

(knihy jsem četl díky hře btw)

zoltan chivay
zoltan chivay
Level 24 Level 24
19. 4. 2017 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je to Metro? to je ta ruská nuda alá Jééé kámo ty hraješ Stalkera? Stalkera? tohle je přeci METRO! Metro co to je? aha ta nudná knížka---

Sigurd
Sigurd
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toho kreténa si Glukhovsky mohl odpustit, ale jinak s ním docela souhlasím. Já sám jsem se ke knižnímu Zaklínači dostal až po dohrání druhého dílu herní série. U Metra jsem to měl naopak, ale taky jsem se o něm dozvěděl až po tom, co jsem se v Levelu nebo kde dočetl, že 4A Games budou dělat hru na motivy Metra.

Lootmaster
Lootmaster
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U mě jasně první knihy a pak hry ... jen Sapkowski zapomněl kdo za pány pracovali na herní adaptaci. Je to čest když si vybrali jeho dílo. staří lidi jsou nervózní

ScarFace
ScarFace
Level 21 Level 21
Hlavní platforma: PC
19. 4. 2017 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tomhle má Glukhovsky pravdu a to, že hra zpopularizovala knižní svět Zaklínače za velkou louží... Však v té době do počtu napsal Bouřkovou sezónu... V Evropě na druhou stranu si svou popularitu vydobyl sám. Mě osobně k tomu přivedla mamka a následně běžící seriál na ČT2... Pak se to rozjelo v knihy a komiksy. Zaklínače jsem si oblíbil a pak jsem doslova slavil první hru, kterou jsem dohrál nespočetněkrát... Bavilo mne to už odjakživa... Ještě dávno před hrou kdy byl k dispozici Polský seriál nebo čistě knihy... Ten hype co přišel s třetí hrou mne pak už akorát jen s*al... Každej najednou chytrej a... Najednou každej ví a všechno zná... Šak to asi znáte...

Na další stranu má Sapkowski pravdu v tom, že je to jeho svět a jedině on ho může upravovat dle libosti... Série je ukončená, povídky vyplňují a jedna to kompletně uzavírá - povídka Něco končí, něco začíná z roku 2000

Petr Vojtěch
Petr Vojtěch
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sapkowski je prostě další z autorů, které nemáte rádi, přestože milujete jejich světy. Člověk se to musí naučit rozdělovat, jinak si znechutí cokoliv.

fordzy
fordzy
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sapkowskiho respektuji jako kvalitního spisovatele, ale jeho výroky o hrách jsou vždy vtipně povznášející. Je samozřejmé, že díky jeho vysokému věku nemá o herním médiu dostatek relevantních informací i osobních zkušeností a nikdo ho nenutí mít rád hry, ale jak se říká - Když nemáš dostatek informací, tak radši drž hubu a krok. Herní médium by se dalo nazvat vrcholem umění, ve kterém se sdružují jak vizuální krása, literární krása vyprávění příběhu, tak i krása filmová a navrch přidává nejrevolučnější prvek ze všech a to interaktivitu. A Zaklínač je přesně takovou umělecky přínosnou hrou.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda, ze je autor knizky docela arogantni. . Mel bych pro nej doporuceni. At napise dalsi volny dil (povidky ze sveta Zaklinace) nebo scenar k Z4 a necha si to tentokrat od CD Projektu poradne zaplatit.

Ma4zu6
Ma4zu6
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Beeda2004

"pana prstenu i zaklinace mel ve skrini kazdej druhej"

Možná u nás + centrum/východ Evropy, ale celosvětově mi přijde mimo i použít zaklínače a pána prstenů v jedné větě.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
19. 4. 2017 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gordon Freeman. co sem slysel od ostatnich lidi tak vsichni maji mnohem radsi Sága o Reinmarovi z Bělavy od sapkowskyho nez zaklinace, osobne sem to necetl protoze je to vic historicky nez fantasy.

Jinak tvrdit ze zaklinac je znamej jen kvuli hram je dost povrchni uz jen kvuli tomu ze v 90 letech kdyz se obevilo draci doupe , magic the gathering a podobny hry na hrdiny tak pana prstenu i zaklinace mel ve skrini kazdej druhej . Co sem mel od asprina treba dalsi prima mytus tak sem ho pucil kamosovy a ten me ho po mesicu vracel ze ho mezitim stihla precist pulka VUT fakulty:-)

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
19. 4. 2017 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Herní série Zaklínač má na kontě přes 25 milionů prodaných kusů a masivní zastoupení v médiích a to nejen herních. Tvrdit, že on může za popularitu těch her chce docela odvahu. Ano, napsal skvělou předlohu, ale určitě by se nedostala k tak širokému publiku.

Atlantis
Atlantis
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O tom kdo by ho znal nemá cenu tu moc asi řešit. Je jasné, že v gamerské komunitě bude víc lidí co zná hru, než čtenářů. Jak si knihy koupil po tom co mě oslovila hra a cinematic trailery trojky

DacMonald
DacMonald
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před filmama jsem neznal ani tu slavnou pohádku Pán prstenu

Routa
Routa
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám rád jeho dílo, ale... taky je to jenom člověk .

MOLLY
MOLLY
Level 37 Level 37
19. 4. 2017 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Zbrojovak

Co čekat od brňáka než rasistický kecy.

cajteekanee
cajteekanee
Level 1 Level 1
19. 4. 2017 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, já objevil Zaklínače až s příchodem třetího dílu a zároveň při hře jsem četl knížky. Jedničku a dvojku jsem si dokoupil později. U Metra jsem první objevil knížku a pak až hru. První Metro 2033 (kniha) je podle mě výborný postapokalyptické scifi, ale druhý a třetí díl jsem ani nedočetl, jak mě to nebavilo. Zato knížní série Zaklínač, je podle mě jedno z nejlepších fantasy co se dá najít. Viděl jsem spoustu videí na yt, kde Sapkowski vlastně říká to co se píše v tomhle článku. Je jasný, že on hry nikdy nehrál, takže chápe herní platformu jen jako takový blbnutí mladých a ne jako způsob jak vyprávět skvělé příběhy. A my mi všichni můžem děkovat, že to universum vůbec vymyslel, bez něj by jsme si to nezahráli. Samozřejmě, ale souhlasím, že hry podpořily prodej knih.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
19. 4. 2017 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Limec

Slepice, která snesla zlaty vejce.

MOLLY
MOLLY
Level 37 Level 37
19. 4. 2017 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Andrzej zase neřekl nic hroznýho, spíš má zkreslené informace a jeho vyjádření mi nepřišlo arogantní.

Zato ten autor metra, ten by měl dostat metál za kreténa roku, ale rozhodně jsem nečekal nic inteligentního od Rusa že.

Reklama
Reklama