Anthem od BioWare údajně letos nevyjde
Anthem Novinka Anthem od BioWare údajně letos nevyjde

Anthem od BioWare údajně letos nevyjde

Martin Cvrček

Martin Cvrček

21

Další díl Dragon Age by navíc měl využívat model hry jako služby, který klade důraz na online prvky a snahu pravidelně lákat hráče zpět ke hře. <strong>Aktualizováno.</strong>

Reklama

Aktualizace: Casey Hudson, generální manažer BioWare, se na Twitteru krátce vyjádřil ke směřování nového Dragon Age, o němž se začalo diskutovat poté, co server Kotaku přišel se zprávami o využití modelu hry jako služby.

Hudson potvrdil zaměření na příběh a postavy a zároveň specifikoval, že tzv. „live“ model her jako služeb v tomto případě znamená, že je další díl Dragon Age navržen tak, aby mohli tvůrci pokračovat ve vyprávění příběhů i po skončení hlavního příběhu hry. Zdá se tedy, že nás automaticky nečeká nějaký online svět zaplavený mikrotransakcemi, spíše se počítá s častějším vydáváním dodatečného obsahu, který nabídne nové herní příběhy.

Původní zpráva (11:53): Primárně multiplayerová akční hra Anthem je nejen odpovědí EA na úspěch Destiny, ale také aktuální vlajkovou lodí studia BioWare. Podle anonymních zdrojů serveru Kotaku, mezi nimiž mají být i zaměstnanci BioWare, se ale hry letos nedočkáme. Vydání Anthem v roce 2018 oznámené na loňské E3 prý bylo už tehdy nereálné, přičemž se má nyní počítat se začátkem roku 2019. Nejzazším termínem je podle všeho březen 2019.

Jak se zdá, na úspěchu či neúspěchu Anthem bude záležet budoucnost BioWare. Z loňského Mass Effectu: Andromeda se po kritické i finanční stránce vyklubal neúspěch, který měl mimo jiné za následek uzavření pobočky BioWare v Montrealu a přesun tamních zaměstnanců do studia Motive. Proto panuje přesvědčení, že jestli Anthem nedopadne podle představ EA, BioWare bude v budoucnu vypadat velmi odlišně.

Anthem je tudíž pro BioWare v Edmontonu i Austinu prioritou a většina zdrojů je investována právě do něj. To mimo jiné znamená, že o vývoj dalšího dílu Dragon Age a podporu MMORPG Star Wars: The Old Republic se starají jen malé týmy. Situace zachází tak daleko, že se má uvažovat o konci vývoje The Old Republic, přičemž Mark Darrah, který je považován za jednoho z otců série Dragon Age, nyní pracuje i na Anthem.

Podle zdrojů Kotaku došlo minulý rok v BioWare k mnoha změnám, mezi něž patří restart vývoje čtvrtého Dragon Age s pracovním označením Joplin. Cílem měla být implementace modelu hry jako služby (v originále games as a service). Ten obvykle přináší značné zaměření na online prvky, časté vydávání dodatečného obsahu nebo implementaci systému mikrotransakcí, případně organizování různých akcí, které mají za cíl pravidelně lákat hráče zpět ke hře, aby v ní mohli trávit více času a častěji a pravidelněji do ní investovat.

Jestli tedy doufáte, že bude další Dragon Age tradiční singleplayerové RPG, raději se připravte na zklamání, i když anonymní zaměstnanci BioWare stále hovoří o nemalém zaměření na příběh a postavy. Je přitom zajímavé, že takřka stejně byl popisován nový směr vývoje akční adventury Star Wars, na níž pracovalo studio Visceral Games, než došlo k jeho uzavření a k rozhodnutí odklonit se od konceptu lineárního singleplayerového titulu.

Vše každopádně nasvědčuje tomu, že čtvrtý díl Dragon Age je hudbou vzdálenější budoucnosti, a tak se nyní všechny zúčastněné zraky upínají směrem k Anthem. Jeho vývoj měl být z počátku dost komplikovaný, nyní se ale hovoří o změnách k lepšímu, i když vývojáři, s nimiž redaktor Kotaku komunikoval, nikdy nejdou moc daleko pro kritiku enginu Frostbite. Ten byl původně stavěn pro potřeby stříleček z pohledu první osoby, studia spadající pod EA jsou však nucena ho využívat bez ohledu na žánr a zaměření právě vytvářené hry, což má za následek časté komplikace vzešlé ze skutečnosti, že některým věcem a potřebám Frostbite jednoduše nevyhovuje. S touto nepříjemností v BioWare bojovali už při vývoji Dragon Age: Inquisition a Mass Effectu: Andromeda.

Celkově má v BioWare panovat optimismus a důvěra v kvality Anthem, ale zároveň i určitá nervozita a nejistota spojená s přijetím hry, předsudky hráčů vůči čemukoliv spojenému s EA a nepříjemnými následky případného neúspěchu. Nezbývá tedy než doufat, že Anthem dopadne dobře, protože v takovém případě by byly spokojené všechny strany. A také doufejme, že ať už se s novým Dragon Age děje cokoliv, nestane se další obětí slepých snah vydělat za každou cenu, sledovat aktuální trendy a vyhovovat zkresleným představám o požadavcích hráčů.

Zdroj: Kotaku.com

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama