Assassin’s Creed 3 s lasem i naštvanými zvířaty
Speciály Článek Assassin’s Creed 3 s lasem i naštvanými zvířaty

Assassin’s Creed 3 s lasem i naštvanými zvířaty

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

24

Třetí, ale vlastně pátý Assassin’s Creed je bez debat jednou z nejočekávanějších her letošního roku, čemuž odpovídá i hype kolem ní.

Reklama

V podstatě neuplyne den, kdy by se na síti neobjevily nové informace, nebo alespoň nepodložené spekulace ať už o hře samotné, nebo sběratelské edici. A dnešek nebude výjimkou, jak už jste se z obšírného úvodu jistě dovtípili. Na zahraničních sajtách se objevilo několik málo zajímavých bodů, jež beze zbytku stojí za shrnutí (thx fansite).

Tím pro mnohé nejdůležitějším je vysvětlení, jak to bude s ikonickou vystřelovací čepelí, kterou Desmondovi předkové s oblibou nosili na zápěstí. Zdá se, že můžete být v klidu, vývojáři s ní počítají i pro AC3, avšak současně přiznávají, že její koncept prošel docela drastickými změnami. Nově tak nebude vaší nedílnou součástí, nýbrž ji dle libosti a potřeby budete moci sundávat a využívat kupříkladu jako obyčejnou dýku. On vůbec celý zbraňový arzenál bude tak trošku unikát. Kromě kousků odpovídajících době se v něm totiž objeví třebas i laso. Ačkoliv jeho použití zatím zůstává záhadou.

Víceméně jasný je tak zatím pouze pohyb, který bude vesměs stejný jako v předchozích dílech jen s pár drobnými úpravami. Šplhání po stromech a skákání z větve na větev má být zcela přirozené a bezpečné, což bohužel znamená nulovou možnost chyby následované například podklouznutím. Přesto by ale údajně mělo jít o zábavný prvek titulu, který se jen tak neomrzí. Nechme se překvapit. Mnohem záživněji proto zní pohyb mezi keři a ve vysoké trávě, jež bude automaticky poskytovat krytí a vaše postava se tak bude moci plížit. Současně s tím bylo potvrzeno i případné sklouznutí přes vybrané překážky a následné krytí. Sympatická featurka, která vám ovšem nebude nic platná proti zvířatům.

Ta budou mít v novém Assassin’s Creed podstatně významnější roli a hlavně budou životu nebezpečná. Nebude prý výjimkou, když na vás při průchodu lesem zaútočí smečka vlků, nebo rozlícený medvěd. Situace obzvlášť ošemetná, pokud zapomenete na to, že ve hře nebudou k dispozici žádné lékárničky ani léky. Tím se autoři prý snaží zabránit rambo-stylu některých hráčů, kteří se bez okolků vrhali do soubojů s desítkami nepřátel a plynule si během nich dobíjeli životy, čímž se ty stávaly nekonečnými. Nově bude třeba si každý střet předem důkladně rozmyslet a naplánovat, protože vás každá jedna chybička může později šeredně mrzet.

Třeba pokud zapomenete na bubeníka. Tato jednotka, ač sama o sobě nijak zvlášť nebezpečná, má zatraceně nepříjemnou schopnost upozornit na vaši přítomnost okolní vojáky. Ať už tedy budete dělat cokoliv, vždy dbejte na to, abyste bubeníky eliminovali jako jedny z prvních. V opačném případě doufejte, že se nacházíte ve městě. Dle očekávání v nich totiž budete moci lézt víceméně po všem (i když budou mnohem méně zaplněná, než jsme byli zvyklí) a dokonce i dovnitř do jednotlivých stavení. Bude tak snadnější se schovat před pronásledovateli, což by ale mělo jít i bez toho. Vývojáři se totiž nechali slyšet, že pro gamesu počítají s obdobou „splývání s davem“. Tentokrát však v podobě pouličního umělce, kterého budete imitovat.

Každý střet si budete muset nově naplánovat, i ta nejmenší chybička by vás totiž mohla později šeredně mrzet.

Již nyní bylo potvrzeno, že se podíváme kupříkladu do Lexingtonu nebo Concordu, přičemž každý jeden občan bude údajně disponovat vlastním vzorcem chování, díky čemuž bude docíleno rozdílných reakcí na probíhající události. Zní to po čertech zajímavě, co? Zbytek si už ale vezmeme jen ve zkratce. Součástí hry bude i jakási tajemná relikvie, kterou budete muset najít. Rovněž se počítá se změnami počasí, jež budou přímo ovlivňovat hratelnost. Mlha vám zhorší dohled, led, jak už jsme vás informovali, poskytne přístup do jinak odstřižených oblastí a dokonce bude možné zahlédnout i vítr kterak si hraje s drobnějšími předměty. Taktéž vám bude dána možnost připojit se k loveckému cechu, který vám následně zpřístupní nové lokace a zadá unikátní questy. Mimo to se myslelo i na fanoušky Desmonda, s nímž prý strávíme mnohem víc času než v předchozích dílech.

A teď ještě trochu technické hatmatilky. Server MyNintendoNews upřesnil, jak to bude s podporou Wii U. Ovládací tablet bude podle všeho fungovat jako jakýsi malý animus a tak, ačkoliv veškerá akce bude probíhat na vaší televizi, ovladač nabídne nepřetržité zobrazení mini-mapky, kterou budete dle libosti moci vyměnit za encyklopedii či databázi, jež se tak nebude muset objevovat na TV a rušit hru jako takovou. Aby toho ale nebylo málo, budete moci na tablet přenést volbu zbraně, díky čemuž se bude možné přizpůsobovat vývoji souboje bez přerušení. A počítá se i s upravenou verzí Eagle Vision, jež na Wii U nabídne trošku jiný pohled.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama