Assassin’s Creed: Brotherhood – Ezio už není sám
Preview Článek Assassin’s Creed: Brotherhood – Ezio už není sám

Assassin’s Creed: Brotherhood – Ezio už není sám

Martin Cvrček

Martin Cvrček

5

Oproti prvnímu dílu zabijácké série byla Assassin’s Creed II pokroková hra. Téměř všechny neduhy byly odstraněny a navíc hlavní postava, Ezio Auditore da Firenze, už není takovým bezcharakterním vrahounem. Nyní Ezio chystá návrat, a to ve velkém stylu. Držte si kápi, jedeme z kopce.

Reklama

Jak ten čas letí…

V době AC: Brotherhood už je Ezio zkušený a respektovaný assassin, navíc o něco starší. Vše začíná útokem na Eziovu vilu, který má na svědomí muž jménem Caesare. Tento zloduch je synem Rodriga Brogii, Eziova úhlavního nepřítele, se kterým jsme měli tu čest v Assassin’s Creed II. Caesare však útok nepořádá jen tak pro nic za nic, chce ukrást zlaté jablko (ti, kdož hráli první nebo druhý díl ví, o čem je řeč), což se mu bohužel podaří. A Ezio udělá vše proto, aby jej získal zpět. Takže hon za tímto artefaktem pokračuje, ovšem má to i světlou stránku, a to že si Ezio udělá výlet do Říma. Tam je celá hra zasazena, a už teď je jasné, že tento výlet nebude poklidná prohlídka památek.

Co se za ten čas změnilo?

Když už je Ezio starší a zkušenější, musí disponovat i novými schopnostmi. Jedna z novinek jsou střelné zbraně, které budete moci kombinovat se starým dobrým mečem či skrytou čepelí. Náznak byl už ve druhém dílu, ovšem tentokrát jdou tvůrci ještě dál. Navíc se náš zabiják naučil několik nových útoků vypadajících skutečně impozantně. Je tu ještě nová schopnost, a to ovládání všemožných stacionárních zbraní, jako jsou různá děla a kanóny.

Na někom si ta nová komba musí trénovat, a to jsou pochopitelně všemožní nepřátelé. Na nich je vidět další zlepšení. V předešlých dílech bylo poněkud zarážející, když vás obklíčila skupina nepřátel a všichni čekali, až po nich seknete. Jen jednou za čas jeden z nich vyskočil a zkusil štěstí (většinou marně), ale ostatní prostě poslušně vyčkávali. Tomu tvůrci učinili přítrž, nyní jsou nepřátelé mnohem agresivnější. Boje tedy vypadají víc uvěřitelně a je to i větší zábava.

Společnost

Nejvýznamnější novinkou Brotherhood jsou však vaši pomocníci a přátelé. Teď ovšem nemyslíme jen Leonarda DaVinciho z druhého dílu (který se tentokrát objeví také). Ezio si totiž bude moci najímat schopné zabijáky, aby plnili jeho úkoly a pomohli mu při jeho (další) cestě za pomstou. A pokud se někteří pohůnci osvědčí, můžete je vytrénovat ve skutečné assassiny, kteří vás budou následovat kamkoliv. Je libo nějakou lučištnickou podporu na střechách? Žádný problém.

V Římě se musí žít dobře

Eziova vila ve Florencii je tedy zničena, a tak nic nebrání usídlit se přímo v Římě. Nezapomínejme, že je náš hrdina šlechtického rodu, a tak nemá k penězům daleko. Už ve druhém dílu byla zábava díky zlaťákům zvelebovat jak sebe, tak i rodinné sídlo, tentokrát bude k dispozici celý Řím. Ezio tak snadno získá podporu od obyčejných lidí (co by za to dali někteří naši politici). Nějaké zázemí v chudinské čtvrti se může vždycky hodit, obzvlášť když vám visí za zadkem 10 vojáků. Je to tedy podobné prvnímu dílu, kdy jste pomáhali civilistům v ohrožení, akorát v mnohem větším měřítku. A když říkáme v mnohem větším, myslíme to vážně, protože Řím má být 3x větší než Florencie. Tak obrovské město nepřejdete z jednoho konce na druhý za pár minut, proto vývojáři chystají možnost jezdit na koni i ve městě. A vzhledem k tomu, že koně osedlají i nepřátelé, bude určitě o zábavu a zběsilé honičky postaráno.

A co nějaká skutečná novinka?

Chcete nějakou pořádnou inovaci? Určitě chcete, a proto bude Brotherhood obsahovat multiplayer. Řím je přece jedinečné hřiště a byla by škoda pobíhat po něm jen tak sám. Podobně jako v Bioshocku 2 i zde má mít hra více hráčů svůj vlastní příběh. Ten spočívá v lovu Desmonda/Ezia, čemuž má dopomoci několik jedinců napojených na známý Animus, zařízení schopné vyvolávat vzpomínky předků. Vše má základy v boji mezi assassiny a templáři. Zatím není o multiplayeru mnoho informací, avšak můžeme se těšit na spoustu herních módů, jedinečné vzhledy (nebo spíše převleky) každé z postav, v posledních letech dost oblíbené levelování a sbírání zkušeností, zkrátka multiplayer, jak se patří. Jen je otázka, jak to bude všechno fungovat v praxi, a zda to nakonec nebude vypadat až moc nereálně. Doufejme tedy, že si s tím tvůrci z Ubisoftu poradí a zaručí nám kvalitní zážitek. To samé přejme i hře pro jednoho hráče, protože zatím vše vypadá nadmíru slibně. Těšme se na 16. Listopadu, kdy Assassin’s Creed: Brotherhood vyjde pro platformy PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Více specializovaných detailů o hře se dozvíte na partnerské fansite Assassins Creed.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama