Assassin’s Creed III - evoluce ve víru revoluce
Preview Článek Assassin’s Creed III - evoluce ve víru revoluce

Assassin’s Creed III - evoluce ve víru revoluce

Daniel Kremser

Daniel Kremser

80

Konec divokým spekulacím a unikajícím screenům. Sehnali jsme pro vás oficiální informace dopodrobna odhalující celý Assassin’s Creed 3.

Reklama

Zdá se to až neuvěřitelné, ale díky šťastné souhře náhod vám již dnes můžeme celé dva dny před oficiálním odhalením přinést jako jedni z první na celičkém světě preview na napjatě očekávaný Assassin’s Creed 3. Nemá cenu se nějak dále vykecávat! Věříme, že se už nemůžete dočkat, až si najdete odpověď právě na tu svou otázečku, takže honem na to!

Nový začátek

Série se vždy zaměřovala na důležité okamžiky lidských dějin. Jak Křížové výpravy, tak i období italské renesance přineslo do lidských dějin něco nového a převratného. Je tak celkem logické, že jako další zastávku si tenhle výlet do lidské historie vybral Americkou revoluci. Toto zasazení značí jistou obrodu celé série a jakýsi nový začátek s čistým štítem.

Třetí díl nás tak vezme rovnou do víru revoluce, ba co více, my sami ji budeme vytvářet. Konkrétně se podíváme do období mezi lety 1753 - 1783. Ještě konkrétněji se bude příběh točit okolo měst Boston a New Yorku. Hra by v podstatě měla odvyprávět celou jejich souvislou historii na pozadí ohromných změn světového významu.

Assassin’s Creed III se stejnou měrou zaměří jak na současné fanoušky série, tak i na nově příchozí, kteří se rozhodně neztratí.

Nově přitom nebude celá ta podívaná pouze o reálných historických budovách, ale rovnou o skutečných událostech, kterým bude věnována speciální pozornost. Hráč tak zažije například velký požár New Yorku nebo se podívá do Washingtonova ležení ve Valley Forge. Jednotlivá místa na scénu přicházejí vždy v okamžicích, kdy jsou opravdu důležitá a z reálného hlediska i zajímavá. Tedy z důvodů, proč si je dnes připomínáme na hodinách dějepisu.

Podobně na tom jsou i skutečné historické osobnosti. Dané období bylo bezesporu zvoleno i z důvodu spolehlivé dokumentace a široké škály opravdu významných lidí, kteří ovlivnili svět ještě mnohem více, než tomu bylo u takového Caesara Borgi. Ve hře se tak setkáme například s Georgem Washingtonem a právě on je pro Connora (hlavní postava) velice důležitou osobou. Dočkáme se však i takového Benjamina Franklina a důležitou roli v příběhu Assassinů sehraje i Charles Lee.

Odvěký boj šedých eminencí

Zapomínat však nesmíme ani na příběh Assassinů a Templářů, jejichž boj se táhne celými lidskými dějinami a v žádné hře série nesměl chybět. I v případě třetího dílu tak bude formování nové světové mocnosti jen lákavé pozadí a tím hlavním je znovu tento rivalský zápas. Ubisoft doslova odmítá vyzrazovat detaily o příběhové stránce hry a můžeme si tak jen domýšlet, která historická osobnost bude stát na straně Templářů, a která naopak na straně našich oblíbených zabijáků. Příběh to prý ale má být opět značně obsáhlý a pravděpodobně i rozdělený do více her. Již nyní víme, že dalece přesáhne události probíhající na americkém kontinentu a příběh nového hrdiny se přesune i na další místa.

Ostatně se přece budeme díky Animu 3.0 přesouvat i v čase. Ani AC3 se nemůže obejít bez Desmonda a jeho současných problémů. Revelations nechal právě v jeho případě hromadu otevřených konců a trojka tak rozhodně má kde pokračovat. Jisté je, že se s Desmondem přesuneme do USA a jeho příběh by měl být daleko více provázaný s hlavní historickou postavou, než tomu bylo v minulosti. Oba mají navštěvovat stejná místa a v zákulisí se už umluví o tajemné lokaci v centru dnešního New Yorku. Konec světa v roce 2012 pak okolo celé série krouží již od jejího zrodu.

Napůl indián a napůl kovboj

A když už jsme u toho hrdiny! Všichni dávno vědí, že Ezio dostal padáka. Stejně tak, jako se drasticky změnilo prostředí, tak došlo i k volbě diametrálně odlišného hlavního hrdiny. Tím je Connor, potomek přistěhovalce z Evropy a domorodé ženy. Pravděpodobně také vzdálenější Eziův příbuzný. Vůbec poprvé se tak chopíme postavy, která vyrůstala v kultuře nám více méně cizí.

Connor vyrostl se svým kmenem a již v dětství musel čelit smrti, když mu kmen vyvraždili kolonisté. Celá hra tak bude mít podobně jako druhý díl lehký nádech pomsty a osobního podtextu. Přesto se nebudeme celou hru mstít. Díky zážitkům z dětství má být Connor obzvláště morální postavou, která za každých okolností brání spravedlnost a sleduje všeobecné dobro. Tedy něco zcela odlišného od minulých dílů, kde šlo většinou o mstu z osobních důvodů.

Hlavní hrdina Connor je ryzí charakter a snaží se bojovat proti nespravedlnosti a bezpráví. Také do série přináší zcela nový pohled na bojové situace.

Diametrálně odlišný pak bude i Connorův způsob boje. Rozhodně se nejedná o pouhý Eziův reskin, ale všechno je na míru ušito zcela novému stylu boje. Nově se už nebudeme pohybovat ve stínech, ale daleko více se sází na rychlost a hbitost hlavní postavy v přímém boji. Connor se nebojí napochodovat rovnou do hloučku strážných se sekyrou a nožem v rukou. Ten tam je defenzivní styl boje a mnohem více se sází na hrubou sílu. Ostatně se o skryté čepeli mluví jen okrajově a prakticky na všech obrázcích svírá Connor tomahawk. Další podstatnou informací je zmínka o boji převážně na zemi. Co si pod tím ale máme představit je momentálně ve hvězdách.

Americký severovýchod

Určitě to však neznamená, že přijdeme o otevřený svět. Právě naopak bude herní svět plný všemožných pevností, menších městeček, vesniček nebo rozličných indiánských kmenů. Chybět nakonec nebudou ani zasněžené vrcholky hor, několik jezer či rozlehlé zalesněné pláně.

Celkově bude herní plocha 1,5 krát větší než celá mapa z Brotherhoodu a taktéž by měla být mnohem obsáhlejší. Connor se ostatně bude pohybovat jak mezi kolonisty, tak i mezi domorodci a mluví se dokonce o pořádné dávce vedlejších úkolů rozkrývajících další a další assassinská tajemství.

Městské překvapení

V úvodu jsme zmínili dvojici velkých amerických měst, která budou vymodelována přesně podle skutečnosti. Ubisoft se netají tím, že vynaložil tisíce dolarů jen na získání dobových map a stavebních plánů od soukromých sběratelů. Cílem prý je přinést naprosto autentický obraz života tehdejší městské společnosti.

A podle dojmů hrstky vyvolených, kteří měli tu možnost vidět hru v pohybu, se chlapcům v Montrealu podařilo něco neuvěřitelného. Městská zástavba prý působí ještě velkolepějším dojmem, než je tomu v případě Říma nebo Florencie z předchozích her, což je skutečně odvážné tvrzení. Dokonce se nemusíte obávat ani omezeného lezení po městě. Zdejší Boston a New York naopak dávají tomuto prvku zcela jiný rozměr a budov k prozkoumání bude opravdu mnoho. S tím jdou ruku v ruce i nové pohyby, jako efektní klouzání po zkosených střechách nebo epické proskoky otevřenými okny. Je tak jasné, že se podíváme i do interiérů.

Navzdory původním předpokladům, bude herní svět doslova narvaný k prasknutí všemožnými budovami a skákat nebo šplhat se tak rozhodně bude více než dost.

Kolorit dobového Bostonu je navíc zcela uvěřitelný. Támhle honí malý chlapec psa, opodál si starší pán kupuje noviny a za zády vám švitoří hlouček místních drben. Největší pozornost však upoutává scéna před bostonskou radnicí, kde vojáci střílí civilisty a právě tahle událost je věhlasný Bostonský masakr z roku 1770. Takových náhodných historických eskapád přitom bude nezměrné množství a je vidět, že autoři ždímou vlastní historii do poslední kapky. Nikde také není psáno, že některé okamžiky americké historie nejsou zapříčiněny právě Connorem.

Ona série Assassin’s Creed přece vždycky sloužila i jako trošku povrchnější učebnice dějepisu v praxi a třetí díl se v tomhle ohledu určitě nedá zahanbit. Obzvláště, když se pro nás Evropany věnuje trošku vzdálenějšímu tématu. Podle uniklých informací z oficiálního fóra se nemá trojka omezovat pouze na text, ale bonusové informace o zajímavých lidech a lokacích má přinášet i prostřednictvím krátkých videí. Přece se máme těšit na nový interface a opět značně vylepšený Animus 3.0.

Vzhůru do divočiny

Jedním z hlavních prvků třetího dílu má být i pohyb po pustině. Connor zde vyrostl a právě zde se cítí opravdu doma. V korunách stromů se stává nelítostným predátorem a nikdo mu neunikne. Ano čtete dobře, skutečně dostaneme možnost přeskakovat z větve na větev. Tento aspekt navíc půjde skvěle skloubit právě s hopsáním po střechách v městském prostředí a konečně tak nebudou stromy jen otravnou překážkou. Navíc řekněte, kdy jsme mohli naposledy lézt volně po stromech. Ve hře zůstává i systém postupného odhalování mapy. Zatímco ve městech to obstarají vyšší budovy, v lesích to budou ohromné staleté kmeny pnoucí se vysoko nad koruny ostatních.

Šplhat se bude dokonce i po skalách a stromech, což dává hráčům zcela nové možnosti.

Dalším příjemným překvapením je, že celý herní svět skutečně žije, a teď nemáme na mysli lidi. Celá divočina je totiž zaplněna medvědy, vlky, jeleny a další zvěřinou, kterou můžete stopovat a lovit, nebo se od ní nechat sežrat. I když zmínit bychom se měli i o tvorech Homo sapiens. Ve hře se totiž vyskytují různé cechy, lovecké spolky a zájmové skupiny, kterým můžete pomáhat a reprezentovat jejich zájmy. Dokonce se mluví i o reálné reakci celého herního světa na hráčovy schopnosti a úspěchy. Jste skvělý lučištník? Pak budou vedlejší úkoly směřovány právě tímto směrem.

Mílovými kroky vstříc pokroku

Tohle všechno je však možné pouze díky pokroku v oblasti technologií. Assassin’s Creed III poběží znovu na Anvil enginu, který známe například z posledního Prince of Persia nebo předchozích assassinských her. Avšak ono se moc nedá mluvit o té samé technologii, jelikož tenhle Anvil engine má za sebou více než 2 roky usilovného předělávání a vylepšování.

Mimo daleko věrnějšího zobrazení živoucího světa a běžného života se tak můžeme těšit i na menší změny v oblasti soubojového systému. Nově se cíle uzamykají automaticky, ovládat lze až dvě zbraně, útok i obrana se nachází na stejném tlačítku a dočkáme se i úplně nových pohybů. Vždyť kdo by nechtěl použít templářského rytíře jako živý štít a asi nikdo se nebude zlobit ani na přepracovanou kameru.

Ta nyní funguje taktéž automaticky a natáčí se přesně podle průběhu boje. Přítomno je dokonce i dynamické zoomování, které vám v reálném čase přiblíží ty nejefektivnější krveprolití. Stejně tak vývojáři hovoří o té dosud nejplynulejší akci, jaká vůbec byla ve hrách k vidění. Animace byly posunuty na zcela novou úroveň a zkušenější hráči mohou Connora udržet neustále v pohybu, aniž by poznali jakékoli zaváhání nebo opoždění jednotlivých animací. Každý pohyb má mnoho variací tak, aby plynule navazoval na ten další. Samozřejmostí jsou pak novinky, jako je možnost efektního skluzu pod překážkou.

Slibovány jsou i změny počasí a reálné chování sněhu. Špatně pak určitě nezní ani bitvy za účasti několika tisíc vojáků.

Jako ta úplně nejepičtější featurka pak zní reálná zněna počasí a ročních období. Máme se těšit na autentické chování sněhu a veškeré lokace byly již od prvních okamžiků navrženy tak, aby uchvátili stejnou měrou v létě i v zimě. Samozřejmostí je i změna pohybů ve sněhu oproti těm klasickým. Nejedná se přitom o zdaleka jediný náročný technologický oříšek. Přímo zblízka má hra zobrazovat i několik reálných bitev, kterých se zúčastnili tisíce vojáků. No už se jednoduše nemůžeme dočkat, až na vlastní oči vyzkoušíme, jak si s tímhle programátoři vyhráli.

Realita a zase ta realita

Celá ta kupa výše uvedených famózních featur by ale byla k ničemu, kdybyste ji neměli jak vyprávět. V Ubisoftu jsou si toho dobře vědomi, a tak věnovali zvláštní pozornost i příběhovým filmečkům, které mají dohromady délku okolo 2,5 hodiny. Celý motion-capture a voice-capture se provádí zároveň a dění na obrazovce tak co nejpřesněji reflektuje skutečnost. Když je postava zadýchaná, tak pak stejně jako v realitě mluví zcela jinak než běžně.

Nebavíme se však pouze o postavách. Stejně tak jsou věrně interpretovány zvuky šplhání po různých površích a rozdílné ozvěny kroků podle podloží a akustiky. Celý scénář pak zkontrolovalo hned několik profesorů historie z nejznámějších amerických univerzit a jednotlivé herecké role jsou v realitě rozdělovány mezi bělochy a indiány, aby bylo všechno co nejvěrnější!

Konec roku se blíží

Řečeno bylo opravdu hodně a jak vidno, v Montrealu celé ty tři roky nelenili, ale opravdu tvrdě makali a na třetím assassinském dobrodružství to jde rozhodně poznat. Proto na závěr neuškodí menší shrnutí všech dostupných informací.

Potvrdily se spekulace a skutečně se podíváme na americký kontinent zmítaný revolucí. Celý tento konflikt ale bude jen pozadím pro další nervy drásající střet Assasinů a Templářů. Bohužel si v Ubisoftu příběh střeží až neuvěřitelným způsobem a detaily jsou tak momentálně prakticky nedosažitelným pojmem.

Oproti tomu jsme se ale dozvěděli mnoho detailů o samotné hratelnosti. Podle dostupných informací se máme těšit na dech beroucí ztvárnění Bostonu a New Yorku a taktéž na uchvacující scenérie divoké přírody. Třetí díl poběží na značně vylepšeném Anvil enginu, který je změněn doslova k nepoznání a kromě dokonale plynulých animací nabídne například reálné ztvárnění zasněžené krajiny. O neprůstřelném podání příběhu a puntičkářském respektování historie ani nemluvě.

Třetí díl bude stát dvojnásobek toho, co Revelations a taktéž na něm vývojáři strávili zhruba stejné množství času.

Podstatným vylepšením je možnost libovolně šplhat po stromech a skalách, což posouvá možnosti otevřeného světa na úplně jinou úroveň. Navíc jsme se dozvěděli o živoucím světě plném zvířat a velkého množství okrajových činností a vedlejších úkolů.

Nová doba pak s sebou přináší i nového hrdinu a s ním na naše monitory dojde i zcela nový styl boje. Už žádné plížení v přítmí, tady poteče krev a bitky si budeme muset vybojovat hezky férově. Navíc bude mít vylepšovatelnou výbavu a docela pohnutou minulost.

Vývoj by měl na cílové čáře spolykat dvojnásobnou sumu peněz, než tomu bylo v případě Revelations a dočká se i téměř dvojnásobného počtu odpracovaných hodin. Datum vydání pak bylo stanoveno na přelom prosince a ledna (původně se mluvilo o 30. říjnu 2012). No řekněte sami, jde se vůbec po těhle informacích netěšit?

Pokud vám tento informační nášup nestačil, nezapomeňte nás navštívit i ve večerních hodinách, kdy vám přineseme další postřehy a novinky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama