Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem?
Preview Článek Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem?

Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem?

Michal Maliarov

Michal Maliarov

110

Ubisoft pro nás kuchtí už další plnohodnotné pokračování série Assassin’s Creed, které se vydává směrem nečekaným, a přesto žádaným. Kolik asasínské duše však v sérii ještě zůstalo?

Reklama

Málokdo by v současné době nečekal čtvrtý díl série Assassin’s Creed, byť jednoduše proto, že je další na řadě. O pokračování už se mluví nějaký ten pátek a teprve posledních pár dní se na internet uvolnila vlna informací, detailů, obrázků a trailerů. Z celého toho chaosu je možné vyvodit hned několik věcí: série nabírá úplně nový směr a bude se značně lišit od dílu třetího. Zda je to dobře či špatně dokážeme posoudit až v říjnu, není ale od věci nasbírat všechny dosavadní informace a zamyslet se nad kvalitou připravovaného titulu. Čeká nás totiž slunce, pláže, piráti a řádná dávka agrese.

To nejlepší v jednom

Black Flag je opravdu razantním odklonem od zajetých kolejí série takřka ve všech směrech, Ubisoft se ale snaží napříč čtvrtým dílem udržet historickou niť a vlastně esenci Assassin’s Creed, ač se to zdá být v současné době prakticky nemožné. Příběh by nás měl zavést do Karibiku osmnáctého století, konkrétně roku 1715, takřka 40 let před událostmi třetího dílu. Hlavní postavou je namyšlený a cílevědomý pirát Edward Kenway, dědeček Connora a otec Haythama Kenwaye, do jehož botasek jsme se obuli hned na začátku trojky. I přesto, že se má děj a prakticky celé univerzum čtvrtého dílu točit kolem pirátství, máme prý zapomenout na oblíbené klišé a další blbosti z filmů, jako jsou mluvící papoušci a jiné vylomeniny. V podání Black Flag bude pirátství surovým, brutálním a realistickým. Alespoň jak to jen půjde.

Tvůrci se nás snaží přesvědčit, že by nás roční formát vydání neměl vylekat. Black Flag je ve vývoji od roku 2011 a jeho cesta vedla paralelně se třetím dílem, navíc na něm pracovalo úctyhodné množství poboček Ubisoftu, jako je Montreal, Singapore, Sofia, Annecy, Quebec, Bucharest a další. Přesně ty divize, které se podíleli na původní trilogii a které by mohli konečně něco zmáknout. Vývojáři navíc tvrdí, že má být AC IV dosud největším dílem s dosud největším otevřeným světem v historii série. Jasně, říkáte si, to jste nám tvrdil už u trojky. Zatím ale na povrch vyplouvají detaily, které by mohli naši nedůvěru alespoň lehce zmírnit.

Představte si kombinaci toho nejlepšího z dřívějších dílů – strategických vražd z jedničky, průzkumu a sbírání trofejí ze dvojky a systémů otevřeného světa z Bratrstva.

Celkově má Black Flag vrátit strukturu hratelnosti, tolik oblíbenou druhým dílem, a přenést ji do otevřeného prostředí Karibiku. Už žádné zdlouhavé hodinové tutoriály, agresivní povaha hlavního hrdiny bude prostupovat celým titulem. Zkrátka se půjde hned na věc. Představte si kombinaci toho nejlepšího z dřívějších dílů – strategických vražd z jedničky, průzkumu a sbírání trofejí ze dvojky a systémů otevřeného světa z Bratrstva.

Cestou necestou

Jak už jsme zmínili v naší dnešní aktualitě, AC IV bude velký. Hodně velký. Vlastně máme očekávat přes 50 rozličných lokací, které budou navíc rozděleny do mnoha rozličných druhů. Na celé mapě najdeme tři velká centrální města – Havanu, Kingston a Nassau. Ubisoft chce i tady následovat recept „toho nejlepšího“, takže se máme těšit na podobnou architekturu a stavbu města, jako představil druhý díl (rozuměj architekturu, po které bude radost parkourovat). Třetí díl i přes perfektně zmáknutý systém animací a pohybu jaksi zapomněl krásy Benátek a Florencie, takže jsme povětšinou přeskakovali ploty a prasata, což opravdu není romantické. Black Flag má sérii vrátit ony čarovné chvíle objevování historických míst. A to se nám líbí.

Kromě tří měst, každé z nich bude mít své vlastní osobité místo ve světě, se samozřejmě můžeme těšit na tuny menších osad, vesniček, jeskyní, kokosových ostrůvků v oceánu a samozřejmě džungle. Poprvé v sérii se máme také vydat pod vodní hladinu, kde budeme prozkoumávat vraky potopených lodí a mlátit žraloky.

A nyní přistupme k tomu, po čem všichni toužili už od odhalení námořních bitev ve třetím dílu. Pamatujete na to, jak všichni chtěli pirátskou hru od Ubisoftu? Inu, tady ji máme. Edward bude samozřejmě disponovat svou vlastní lodí, kterou bude moci kompletně ovládat a cestovat po celý mapě (veškerá souš je totiž spojena oceánem, je tedy možné se dostat kamkoliv na lodi). Máme se těšit na úchvatné námořní bitvy, které jsme nakousli ve třetím dílu, ve kterých celá posádka nakluše na pochroumanou loď a vy musíte stihnout co nejrychleji sejmout kapitána. Jakožto pirátovi vám nebude problém rabovat a ničit obchodní i jiné lodě, jelikož se má jednat o jeden z důležitých zdrojů obživy. Zdá se, že se série Assassin’s Creed minimálně v této oblasti přiblížila sérii Grand Theft Auto, což vůbec není na škodu. Boje za spravedlnost totiž máme dost.

S Edwardem nezřídka vylezete co nejvýše a budete přes dalekohled skenovat okolí a lodě, jejich posádku a cenný náklad.

Ubisoft okrajově zmínil množství vylepšení, kterými můžete svého plovoucího miláčka obdarovat, a také hned několik druhů nepřátelských lodí, se kterými přijdete do styku. S Edwardem tedy nezřídka vylezete co nejvýše a budete přes dalekohled skenovat okolí a lodě, jejich posádku a cenný náklad.

Ezio na druhou

Myslím, že nebudu sám, komu připadal nejvíce cool právě Ezio. Jeho italská agrese, šarm a motivace z něj dělaly velmi přitažlivou hlavní postavu, oproti které vypadal Connor ploše a nevýrazně. Fanoušci jistě budou mít radost, že se do těch dobrých časů vracíme i s Edwardem, který už od prvního pohledu v CGI filmečku působí čerstvě. Je agresivní, namyšlený a nezná slitování. Má rád pořádnou lahev rumu, dvojité šavle a dvojité slečny v posteli. Příběhová linka jej však postupně naučí pokoře a pravému smyslu existence, ke kterému jej přivede řád asasínů. To už od prvního pohledu zní mnohem zajímavěji a především si nelze nevšimnout mnoha shodných prvků právě s Eziem. A to může znamenat jen jediné – hurá!

Mezi potvrzené zbraně patří dvojí šavle, čtvery pistole, dvojí skryté čepele, nože, meče, sekery a jiné těžkotonážní zbraně.

Edward však nebude jediným drsoněm v okolí. Příběh nás totiž zavede přímo ke konci zlatého věku pirátství, na začátek osmnáctého století, ve kterém se množství lidí z nedostatku práce vrhlo na pirátství. Karibik v té době působil klíčovou lokací pro obchod, převážení otroků i pašeráctví, skrze kterou proplouvala většina obchodních lodí a kde se uskutečňoval na tu dobu největší obchod s cukrem a kakaem. Zkrátka, Karibik bude žít.

Ubisoft však ani zde nehodlá ustupovat od kořenů série (díkybohu) a hodlá spojit futuristické prvky s historicky přesnými událostmi, které budou mít s asasíny alespoň minimální souvislost. Na své cestě potkáme spoustu světoznámých pirátů, jako byl Charles Vane, Benjamin Hornigold, Anne Bonny, Calico Jack a samozřejmě Černovous, který se prý bude objevovat častěji, než si myslíme. Edward se samozřejmě zaplete do mnoha známých událostí té doby a prý si dokonce sedneme s Charlesem Vanem na opuštěném ostrově s flaškou rumu a nabitou pistolí. Večírek jak má být.

Velkým překvapením je příběhová linka, zasazená do budoucnosti, kterou samozřejmě Ubisoft nemůže vynechat. Příběh Desmonda sice skončil, to však neznamená, že se nenajde nějaký další blázen, který poleze do Animusu. Tentokrát bychom se měli vžít do jednoho ze zaměstnanců Absterga. Ano, slyšíte správně. Když už budeme převracet vše vzhůru nohama, tak pořádně, že? Podrobnosti zatím odhaleny nebyly, takže netušíme, zda bude postava zlá zlá, nebo hodná zlá.

Jedním z posledních ždíbků informací je potvrzení vydání nejen na současnou generaci konzolí a PC, ale také PlayStation 4 a nový Xbox, který se nejspíše odhalí v dubnu. Ubisoft podotknul, že se verze současné a next-gen generace konzolí nebudou v žádném případě lišit obsahem. Titul na PS4 nabídne zlepšenou grafickou stránku (což bylo pochopitelné), unikátní ovládací prvky, přizpůsobené pro nový ovladač DualShock, a také nové sociální propojení, které má prý pozvednout singleplayerový zážitek na zcela novou úroveň. O tom se však více dozvíme nejspíše až na E3.

Z uvolněných informací lze soudit, že má čtvrtý díl obrovský potenciál.

Assassin’s Creed IV: Black Flags se zatím připravuje na říjen letošního roku (v Evropě 1. listopadu), zatímco PC verze dorazí o něco později (pravděpodobně o tři týdny). Z uvolněných informací lze soudit, že má čtvrtý díl obrovský potenciál. Ano, je to velký odklon od série a jejích kořenů, po komornějším třetím dílu však potřebujeme originální nápad jako sůl a zatím to vypadá, že by se to Ubisoftu mohlo povést. Pokud dotáhnou většinu důležitých aspektů k dokonalosti a využijí prvky, které udělaly druhý díl nejlepším z celé série, možná nakonec výlet do Karibiku nebude tak marný. Zbývá už si položit jen jedinou otázku. Bude to stále Assassin‘s Creed?

Zdroj: IGN, GameStop, Kotaku, CVG

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama