Assassins Creed Revelations + pohled na sérii jako celek
Blogy čtenářů Recenze Assassins Creed Revelations + pohled na sérii jako celek

Assassins Creed Revelations + pohled na sérii jako celek

Anonymní

Anonymní

Tajné seskupení hašašinů (asasínů chcete-li), má od časů davných legend a mýtů přesah i do dnešní doby. Jakpak dopadl barmanský floutek jménem Desmond…

Reklama

Tajné seskupení hašašinů (asasínů chcete-li), má od časů davných legend a mýtů přesah i do dnešní doby. Jakpak dopadl barmanský floutek jménem Desmond Miles? Zda to všechno mělo vůbec smysl? Jestlipak to celé vyústí v hocjaký epický konsenzus či jedno velké fiasko, to se dozajista dozvíme. Co je však jasné, (po posledním dílu Revelation), Eziovi a Altairovi již odzvonilo na dobro a v již 3. díle hry Assassins Creed se ukáže: 1) Zda to celé nenajelo na cestu dojné krávy, které dochází dech. 2) Anebo jestlipak budeme všichni hýkat blahem a očekávat další dekádu nových her z této již zabéhlé série...

 

Od her bychom však měli na samotný začátek všeho směřovat naše bádání za paní realitou. Fikce se nám totiž dostává přehršel a to nejenom ve hrách. Z reality by se však velmi těžko rouboval dojemný příběh, ať už ten herní anebo filmový. Ostatně posuďte sami. V Alborzu, nedaleko Qazvinu, se nacházejí hrady středověké sekty asasínů. Tato sekta vznikla jako odnož šíitského hnutí isma'ílíja na konci 11. století, tedy v době, kdy šíité v Íránu zažívali díky příchodu sunnitských Seldžuků opět těžké časy spojené s pronásledováním. A právě nespokojenost se ztracenými pozicemi dala vzklíčit tomuto hnutí.

... zde pokračujte v psaní ...

 

iluze ráje jako záminka pro rekrutování nových členů

Pro své sídlo hluboko v horách se Hassanu ibn as–Sabbáhovi dostalo přezdívky šajch al–džabal, tedy Šejch nebo Stařec z hory. Na svém panství vytvořil dokonalou iluzi ráje, jak jej slibuje Korán. Na nádvoří jeho hradu údajně zurčela rajská fontána, ze které tekla chladná voda, víno, med a mléko, v zahradách se procházely krásné dívky, hurisky, oblékané do nejlepších látek, které uměly nádherně tančit, zpívat a obveselovat. Do této rajské iluze údajně Hassan ibn as–Sabbáh nechal přenést některého ze svých přívrženců, který se potom doslova těšil na smrt, protože již spatřil ráj. Proto mu bylo zcela jedno, zda při vraždě zemře nebo ne. Hassan ibn as–Sabbáh pro dopravu svých lidí do těchto rajských zahrad údajně hojně používal hašiš, a tak se příslušníkům sekty začalo říkat háššášún, tedy požívači hašiše. Což je od krásné ideologie asasínů představené ve hře vcelku nahony vzdálené.

 

Vraťme se však zpět za postavou jménem Hassan ibn as–Sabbáh, díky kterému de facto asasíni v 11. století vznikli. Jeho činnost nebyla nepodobná dnešním radikálním teroristickým organizacím. Jeho stoupenci (fedá'íjové, doslova „obětující se“), většinou lidé tvrdým výcvikem a představou ráje fanaticky oddaní svému vůdci, se zaměřovali na vraždy významných lidí okolo sultánova dvora. Vliv sekty sahal až do Egypta, Sýrie. Díky vraždám několika křižáckých vůdců se dostali i do evropských jazyků. Slovo haššášún se stalo pro evropské křižáky dalším z důkazů "barbarské civilizace" muslimů a synonymem pro vraždu. Proto se dnes objevuje slovo asasín v různých podobách i v západoevropských jazycích.

 

Pevnosti

Asasíni měli zhruba tři desítky pevností, dnes jsou z nich jen trosky. Níže je seznam těch nejznámějších.

- Alamút

- Masjaf (Masyaf)

- Lummarssar (Lammasar, Lamasar, Lanbasar)

- Kadmus (Qadmus)

- Girdkuh (Tigado)

 

Jméno hašašín znamená „požívač hašiše“. Při tajných obřadech se měli členi tohoto spolku dostávat do extáze pomocí hašiše a cestovat neuvěřitelnými světy ve vízích „od Aláha“. Měla to být také odměna pro oddané bojovníky. Chvíle v ráji. Bojovníci měli být připraveni ukázat svou loajalitu tzv. skokem smrti. Jednalo se o skok z obrovské výšky do jisté smrti, jako ukázka bezmezné víry v Aláha. Asasíni také měli rozvinutou hierarchii. Na okraji byli nezasvěcení sluhové, informátoři a pomocníci, pak řadoví vojáci, vrahové a nakonec skupina nejvýše zasvěcených.

Nazpět do herního univerza

Začátky dnes již slavné herní série Assassins Creed se začali datovat v dubnu roku 2008. Od té doby se začali hráčům dostávat do krve výrazy jako Animus, apple of eden a nazpaměť byl každý druhý hráč schopen vyjmenovat charakteristiku osoby jménem Desmond Miles, u které to všechno začalo a u které to i pravděpodobně také skončí.

 

Jak celý příběh začal? Desmonda vězní záhadná společnost Abstrego Industries, tedy společnost, která byla vlastněna templáři s jediným cílem, a sice zavést nový pořádek světa.

 

Assassins Creed 1

Hra je rozdělena do sedmi celků. Známé jako paměťové části. Všichni již jistě vědí, vypadá to jako DNA šroubovice, což dává vědět jak moc pokročilé zařízení Animus asi je... Nastínění toho všeho je dát hráči realistický důvod proč hra má "levely", Desmond si totiž musí synchronizovat pamět právě s postavou jménem Altaïr. To se však podaří jedině v případě, pokud se podaří přístup k této konkrétní myšlence, kterou Abstergo Industries potřebuje.

 

Naneštěstí však pro Abstergo,  Desmond si není schopný tíženou vzpomínku zesynchronizovat či si jednoduše vzpomenout chcete-li. Takže musí začít s mnohem mladší vzpomínkou, kterou je Desmond sto synchronizovat mnohem jednodušeji.. Avšak díky Lucy Stillmanové, výzkumnici, se vám podaří uniknout z této společnosti templářského zajetí ale nepředbíjeme. Nyní se coby hráč ocitáte v kůži Altaïra a začínáte plnit svojí pouť. Nejdříve ve městě Jeruzalém. Temple Mount je kopec v bohaté části Jeruzaléma. Zde začínáte. Celá hra je rozdělena do paměťových bloků: První paměťový blok (2. září, 2012), Druhý paměťový blok(3. září, 2012), Třetí paměťový blok(4. září, 2012), Čtvrtý paměťový blok (5. září, 2012). Domnívám se, že vypisovat celý děj jednotlivých celků (paměťových bloků chcete-li), by bylo jako házení vody na mlýn, stejně už podle Amahary už blogovou sekci beztak nikdo nečte, nicméně tento článek bude informacemi doslova nabitý, zaměřuji se hlavně na nové díly. A koho zajímá tento první díl detailně, se k němu jistě rád vrátí.

 

Charakteristika

- proslavené „veni, vidi, vici“ (jen tak mimochodem: tuto metodu využívá i další hit, Crysis: u druhého dílu to však platí pouze z poloviny) nebo-li „přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem“ je hojně uplatňováno i zde (navrhnout si cestu k cíli a zvolit si libovolný způsob vraždy)

- naprostá svoboda v provedení akce: cíl je možné zprovodit ze světa kdykoli, kdekoli a jakkoli

- obrovské množství vedlejších úkolů (někoho okrást, dozvědět se více o hlavním cíli apod.)

- rozlehlý herní svět, při jehož putování je zapotřebí kůň

Znáte ten pocit kdy si šampión musí potvrdit svojí výjmečnost, takže musí porazit i dalšího protivníka, aby si všeobceně potvrdil svoje kvality? Tak přesně to udělal Assassins Creed 2. Pocit výjmečnosti a kvality nastupoval už po prvním díle ale jsou hry, u kterých se první díl povede a v dalších dílech už potvrdit svou kvalitu zkrátka nejsou schopny. Což není případ této hry.

 

 

Assassins Creed 2

5. března vyšel tento výjmečný titul. Nikdo se snad ani neptá v čem svojí výjmečnost představuje, ale přeci jenom, ptáte se na vyjádření jedním slovem? Zkrátka ve všem! V parádním audiovizuálním zpracování se přenesete do renesanční Itálie 15. století, tentokráte se stanete mladým šlechticem jménem Ezio Auditore da Firenze. Budete řešit šlamastiku okolo úhlavní nepřátelské rodiny Borgiů, tvůrci si tentokrát vzali předlohu této konrétní rodiny ze skutečnosti. Dočkáme se mnoho revolučních novinek. Jednou z nich je i samotná rozloha města, možnost využití dvou čepelí najednou či mnohé další výstřelky, jako je například kuš.

Charakteristika

- hra se odehrává v Benátkách roku 1476 za přítomnosti Leonarda Da Vinciho

- zbraňový arzenál se několikrát navýšil, hlavní hrdina Ezio umí plavat a bude se moci i proletět na jednom z Da Vinciho strojů

- vykrádání kapes a odposlouchávání zrušeno, šplhání po budovách a ježdění na koni ponecháno

- plynulý cyklus dne a noci

Po tomto díle přišli prequely... V herním průmyslu je běžné, aby hra mělo pouze pár dílů, až na pár výjmek. (NFS, CoD etc).

Assassins Creed Revelations + pohled na sérii jako celek

skutečný Cesare Borgia

AC Brotherhood

U nás hra vyšla 17. března 2011. Opět se ujmeme role za postavu jménem Ezio Auditore da Firenze. Tentokrát ovšem v lepším postavení. Hned zkraje se dozvíme od jedné z prvo lidí dnes již zaniklé existence, bohyně jménem Minerva, co a jak. Ezio je nazván „prorokem“ a jak se později dozvíte, není zdaleka jediná. V průběhu série AC se budete postupně seznamovat i s dalšími. . Ovšemže se vše odehrává v Římě. Minerva nemluví s Eziem, nýbrž uvnitř Ezia.

Bylo vám řečeno, aby jste sbírali úlomky ráje. Kde? No přeci ve starobylých chrámech! Konkrétně máte najít zlaté jablko. apple of eden

 

Přídomek bratrstvo nemá hra pro nic za nic, budeme si pochopitelně sestavovat asasínské uskupení, či hnutí chcete-li. Hra je opět postavena na volném pobíhání po městě, nikam jinam než-li za hranice Říma se nedostanete. Pro možnost nákupu obchodů se musíte zaměřit na věže Borgiů.  Ať již máte 50% synchornizaci v misích, či stoprocentní, ve výsledku je to jedno. Na hru samotnou to nemá absolutní vliv, spíše na váš osobní dojem. Takže pokud v sobě nemáte trochu perfekcionizmu, je vám to prakticky putna.

Charakteristika

- Hra je primárně opět vytvářena ve studiu Ubisoft Montreal, tentokrát však ve spolupráci s dalšími studii Ubisoftu - v Singapuru, v Budapešti, v Québecu a v Annecy

- Řím mluví za vše

- Opět náš oblíbený Ezio

Je libo hledání pořádné zbroje romuluse či sbírání pírek?

 

AC Revelations

 

Odhalení to sice bude ale něčeho jiného než by jste čekali. Poprvé si zahrajeme jak za Ezia, tak Altaira,- Altaïr však bude formou retrospektivy. Konečně se mi hra zdála více lidská, hrdina není žádný rambo ale normální člověk z masa a kostí, vidíte že věk hraje svojí nezastupitelnou roly. Chopíte se opět Ezia Auditore da Firenze, do třetice všeho dobrého, tentokráte však hrajete za postarší postavu. Podíváme se do pevnosti Masyafu, Konstantinopole... Máte za úkol najít 5 masyafských klíčů.

 

Desmond je uvězněn v Animusu a má za úkol najít uzel času, což mu de facto zachraní život, musí totiž svůj mozek odepnout od všech vzpomínek. Jinak by hrozil výbuch podobně jako výbuch rajčete. Subjekt 16 se zde taky objeví, mohli však tuto postavu rozvést o ždibec více.

 

->->->*<-<-<-Automaticky se generují problémy občanů s tím, jak postupujete příběhem a když jim v jejich nesnázích pomůžete, oni pomohou zase vám v podobě finanční satisfakce. Je jich bohužel jenom pár. Dále můžete pomáhat jednotlivým frakcím či pomáhat svým asasínským učňům, které jste vybrali aby měli pod palcem jednotlivá doupata, byli vůdci chcete-li.

útoky na doupata

"It's Not A Bug, It's A Feature!" Templářské hnutí vám jde po krku, když jim pochopitelně některé území vezmete, snaží se ho získat zpět. Vše tak stojí a padá na vaší míře „známnosti“, takže pokud si budete kupovat obchody jako na běžícím pásu a nestaráte se, jak vaší míru snížit: lze snižovat hlavně díky podplácením heroldů či zabíjením činitelů; tak zapláčete nad výdělkem. "Templaro-meter" se taktéž navyšuje po úspěšném dokončení mise, avšak pokud budete šikovní, nemusíte se vůbec s útoky na doupata potýkat, stačí si taktně hlídat míru hledanosti ve mnou pojmenovaného "Templaro-metru" a to je celé. Pokud ale přeci jenom vás pohltí rudá a stanete se známými, útoku se nevyhnete. Jedno z doupat tak bude napadeno a rozpoutá se vám hříčka ve stylu tower defense.  Ač každý nový prvek v sérii AC kvituji s povděkem, zde bych podotknul, že by se tato hříčka mohla udělat diametrálně více zábavněji. Přeci jenom stojíte coby vůdce všech jako sloup pouze na jednom místě. Je to dosti nudná hříčka, kdy máte jednak za úkol rozmisťovat své asasíny společně se zábranami a druhak, sám aktivně střílet nepřátele.

 

Něktreté změny mě zklamaly, například střelba je nyní schována pod klávesou V. Zdánlivě se jedná o malichernosti nízkého významu, opak je ovšem pravdou. Právě tyto věci vám ve výsledku pomohou „mít hru v ruce“ a veškeré fičury či vlastnosti chcete-li, by měli být hráči jako na dlani! Nikoliv kazit mechanismy, které prostě fungují! Takový kruhový panel všech zbraní se zvětšil a co dříve bylo vítaným zavedeným prvkem, se kterým se počítalo ve stejném duchu i do všech dílů série. Nyní to změnili a bohužel musím dodat, hyzdí to celou hru!

 

nový pomocník

Například taková bomba naplněná hřeby, je velmi účinná. Díky ní znemožníte nepříteli jakoukoliv formu pohybu a vy si tak nepřítele můžete doslova vychutnat.

S výbušnými bombami zabijete s přehledem klidně 5 nepřátel naráz. Ano, novou fičurou jsou bomby. Takže bombová featura je opravdu vítanou novinkou ve hře, kterou můžete, avšak nemusíte využít. Bomby se řadí do 3 skupin, diverzní, taktické a smrtící …

Je dobré plnit mise assasinského mistra, kdy jako mentor pomáháte svým assasinským učňům. Spolu s dalšími nepovinnými úkoly vám to celkem slušně prodlouží herní dobu.

 

Prvky Sci-Fi a fantasy působí zkrátka perfektně a přesně tak jsme to u série AC zvyklí. Musím vyzvihnout fakt, že právě díky těmto hrám stojí za to hrát a můžeme být po právu hrdí, že nám bylo umožněno hrát tyto skvosty. Druhým dechem však musím podotknout, že pirát se nemůže nazývat hráčem. Pokud stojí nějáká hra za nákup, je to právě Assassins Creed.  Vzhledem k ceně a délce hry, musím hře udělit pěkných 86%. Neberte to jako recenzi, spíše doporučení pro nákup. Na samý konec bych doporučil zhlédnout recenzi na TG.

Charakteristika

- Již u Brotherhoodu započala rozsáhlá spolupráce mezi studii Ubisoftu, zde se však dá mluvit o opravdu masivní spolupráci mnoha studií, více než kdy dříve

- Konstantinopol  {řecky Κωνσταντινούπολις, latinsky Constantinopolis} v sobě skýtá netoušenou krásu a atmosféru Turecka

- facelift hlavního hrdiny Ezia nepatří mezi nejzdařilejší

- Multiplayer hry v sobě skýtá možnost upravit přes 12 typů hrdinů, další typy hrdinů je možné dokupovat pře DLC, kromě existujících módů přidána také klasika v podobě Capture the Flag

- U MP části pro vás bude jedinou pomůckou čtvereček, který začne svítit, když se dostanete do zorného pole oběti.

 

Fiola ostatně udělal svojí recenzi.

 

filmové intermezzo

Assassin's Creed Lineage

„Rodina, spravedlnost, čest. To jsou hodnoty vedoucí mou čepel.  Tato pravda je napsaná krví

a stíny jsou místa, kde udeřím. Jsem Giovanne Auditore. A jako mí předci i já jsem zabiják.“

Filmeček kde je hlavní postava otce Ezia Auditore da Firenze, Giovanni. Řekl bych, že některé pasáže kde se bojuje, nepůsobí příliš realisticky. Možná právě proto již v dalších dílech bude pouze animovaný film ale kdo ví. Otutilkovaný film můžete nalézt na eurogameru. Samotné titulky zde. Či neotitulkované video přímo zde v novince. Hodnocení Lineage je čistě průměrná podívaná a jako taková si tedy odnáší: 6/10

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/vcE8xJkK6t4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

 

 

Assassin's Creed Embers

Animovaný filmeček, kde bych zvlášť doporučil shlédnout ale jedině v tom případě, pokud jste dohráli hru. Příběh tak dá více vyniknout. Zjistíte, jaké plány měl Ezio se Sofií...

„Jsem Ezio Auditore. Když jsem byl mladý, měl jsem svobodu,ale neviděl jsem ji. Měl jsem čas,ale nevěděl jsem to. A měl jsem lásku,ale necítil jsem ji. Třicet let mi trvalopochopit smysl všech tří věcí.“ " "When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it. Many decades would pass before I understood the meaning of all three. And now, the twilight of my life, misunderstanding has past into contentment. Love, liberty, and time: once was so disposable, are the fuels that drive me forward. And love, most especially, mio cara. For you, our children, our brothers and sisters, and for the vast and wonderful world that gave us life, and keeps us guessing. Endless affection, mio Sofia." I zde se nevyhnu hodnocení, sic efektní podívaná ale stále lehký nadprůměr, takže: 7/10

 

 

Assassin's Creed Ascendance

Assassin's Creed Ascendance vypráví události mezi hrami Assassin's Creed II a AC: Brotherhood. Ascendance sleduje hlavního hrdinu Ezia Auditoreho, jak se snaží sesadit z trůnu rodinu Borgia a dozví se pravdu o brutálním způsobu nástupu Caesara Borgii k moci. Převelice zajímavý příběh, zvlášť se sluší zdůraznit - podívejte se i na dokument making of, kde hovoří přímo vývojáři o tvorbě tohoto animovaného filmečku. Určitě je nutnost pro fanoušky série AC zhlédnout všechny tyto tři filmečky. Ascendance si po mém skromném soudu a uvážení odnáší 6/10. Je to opravdu jen lehce nadprůměrný animák, který má smysl jen pro fanoušky hry. Ostatní mi dají jistě za pravdu, mistři Pixaru jsou ve všem, opravdu trochu jiná liga.

A třetí díl naší oblíbené série?

Nikdo nepochybuje v existenci Assassin's Creed 3. Jak jistě všichni víte z Assassin's Creed Lineage, Ezio má bratra. Takže můj osobní tip je, že jednou z hlavních postav by mohl být právě on. Také bych to viděl na ten Egypt ale nebude rozhodně jediný. Menší část já doufá ale ví, že Čína je méně pravděpodobná. Ikdyž tak či onak, stejně to bude bezesporu zajímavé prostředí. A opět výborná hra. Jednom doufám aby zachovali detaily z Brotherhoodu, však víte. Vytýkal jsem hře (AC Revelations) změnu střílení a koláč výběru zbraní. Nevím jak vy ale já už se nemohu dočkat!

Assassins Creed Revelations + pohled na sérii jako celek

Verdikt

Samozřejmě že nehodnotím sérii AC jako celek, ve výsledku nám nový titul s přízviskem Odhalení nabízí velice slušnou zábavu a pro fanoušky série je tento díl takřka povinnost, kterou by bylo hřích minout.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

atmosféra Konstantinopole
vysouvací hák
množství rozličných bomb
brutálnější souboje
některé grafické nedostatky
malicherné neduhy, každá změna nemusí vždy být ku prospěchu věci
délka hry
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama