Zpět na článek

Diskuze: Bezplatný update pro Zaklínač 3 se na PC potýká s problémy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

trawex
trawex
Level 28 Level 28
17. 12. 2022 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těšil jsem se, zkusil jsem, smazal jsem a překlopil do 1.32. Popravdě, nevidím rozdíl mezi namodovanou původní verzi a tímto nestabilním nextgenem. Ok, jsou tam 2 nové meče, 2 nové zbroje a quest. Tak to fakt není nutné na opětovné zábavné proběhnutí. Takže pro jistotu záloha instalačky 1.32 na hadr pro případ, že za 2 roky se budu opět chtít královsky pobavit.

Strec

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem rád za ten update. Potřebuju trochu protřídit místo na disku. Hra při prvním spuštění padla. Tak uvidíme při dalším pokusu, na podruhé to šlape... jak dlouho? :D Nechápu proč tohle nemohlo být jako volitelný update (jako jsou někdy 4k textury a pod.).

Mighty

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez potíží, lítá to nádherně

Pavel Novotný
Pavel Novotný
Level 3 Level 3
15. 12. 2022 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde se dá prosím přepnout z DX12 na DX11 a obráceně, v menu hry jsem to nenašel.

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Novotný Minimálně u Steam verze stačí hru spustit z knihovny. Otevře se launcher ve kterém to jde hned vedle ikony pro spuštění hry nastavit. 😀

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U mě... asi dobrý. Akorát se potýkám s nízkými FPS, ale těžko říct, jestli za to fakt může "příšerná" optimalizace, nebo všechny tyhle ray tracing efekty takhle dokážou grafiku potrápit. A Geraltovy vlasy a vousy jsou do černa při některých scénách a nasvíceních. RTX 3080, 1440p, všechno vymaxované, včetně hairworks, DLSS kvalita a pohybuju se na začátku hry v Bělosadu někde pod 60fps, víc ne. 40-60 bych řekl. Rivatuner nefunguje, takže to tak jenom tipuju podle oka. Podobně mi běží i Cyberpunk, ale tam se dostanu mimo rušných ulic na 70+ DLSS "vybalancované" malinko zvýší fps, ale řekl bych tak asi o 5 a zároveň malinko rozmaže obraz. Zbytečné si myslím. Výkonu a Ultra Výkonu bych se vyhnul velkým obloukem, snad pokud tedy nehrajete na vyšším rozlišení, protože v 1440p dost rozmazávají obraz. Hra jako taková, ale vypadá dobře. Ty vyšší textury jsou znát. Obličeje, zbroje, zbraně je všechno tak detailní. Je to pěkné, ale pro mě pod 75fps nehratelné. Jakou husinu jsem ale dostal, když jsem tu hru zapl :D boží soundtrack.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
16. 12. 2022 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Hairworks vypni, vypadaj na Geraltovi hnusně,DLSS dej performance (tady vypadá furt dobře), vypni RT stíny (zbytek nech zaplej), foliage distance, grass a shadows dej na ultra a měl bys mít stabilních 60 aspoň. Mimo Novigrad tedy, tam to kvůli CPU limitaci padá ke 40ti na jakémkoliv CPU a jakémkoliv nastavení.

eVeCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul to bude spis otresnou optimalizaci nez limitaci cpu . cisilka a grafy nejsou vsechno ...

trawex
trawex
Level 28 Level 28
17. 12. 2022 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Vyšší textury kde? S HD reworked modem to vypadá naprosto stejně

Lukaso 23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dalo seto čekat

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
15. 12. 2022 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro starší počítače jen zytečnost která vše zhorší a rozbije. Po návratu k verzi 1.32 mám lepší vizuál se s tabilním a vyšším frameratem. Počítám že v budoucnu budou tenhle update vynucovat a už to nepůjde hrát na starších mašinách kde to teď krásně jede i vypadá.

Michal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Verze GOG nejde připojit s GeForce Now, vyskočí hlášení že hra na účtu není k dispozici,z harddisku to normálně spustím

Drtikol

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ale zase je to zadarmo, tak si neštěžujte. Jindy se za podobné zážitky platí.

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Takze kdyz je neco zadarmo tak to automaticky znamena, ze to muze byt rozbite nebo nefunkcni? A tim tvym “zážitkem” jsi me taky dostal. To te naucili nejaci youtuberi? Jako ja nevim mozna mas tak smutny zivot, ze i hrani hry je pro tebe zazitek, ale pro me (ikdyz mam hry rad) ani ne. Pro me byl zazitek, kdyz jsme jeli s kamosem stopem do Holandska. Nebo kdyz jsem pichal se dvema holkama. Mam spoustu zážitku, ale o hre bych todle nikdy nerek i kdyby byla sebelepší. “Tak jsem si zahral hru. To byl ale zazitek.” Vidis jak komicky to zni? 🤭

Drtikol

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vedro Víš co je sarkasmus, asi ne. Jinak nevím, sám vypadáš že máš asi dost když tě tohle tak rozhází a vypisuješ mi postelové scény.

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Vim co je sarkasmus. Jen z tveho prispevku nebyl citit. A nebo jsem mozna fakt divnej a nepochopil jsem to. Rozdil mezi tvymi a mymi zazitky se k tomu uz jen pridal. Nechtel jsem urazit a uz vubec se nechci hadat takze pokud jsem te necim pohorsil tak se za to omlouvam.

kaldos
kaldos
Level 22 Level 22
15. 12. 2022 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vedro Náhodou docela zážitek číst ty komentáře. :D Až mě s toho začalo být vedro. :D

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kaldos Ano aneb jak z nevinného vtípku se dostat ke existenciální krizi, kde je největší vzpomínka na předešlý život trojka s kámošem cestou do Holandska. Takový to z nuly na sto za tři vteřiny...

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vedro To jako že ze čtení knihy, sledování filmu, nebo hraní opravdu dobré hry nemůžu mít zážitek na který budu vzpomínat celý život? No to jsou mi věci... :D

Jenda

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať To spíš pan Vedro bude mít smutný život, když nemůže nikomu vyprávět své zajimávé zážitky a tak je vypisuje nesmyslně pod random komentáře :D

trawex
trawex
Level 28 Level 28
17. 12. 2022 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Tak to je zážitek k nezaplacení 😁 Takže zpět na původní funkční verzi

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
15. 12. 2022 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediné čeho jsem next gen vylepšením dosáhnul bylo to že mi hra při stejném vizuálu jede hůř. Plošně nižší fps a lagy. Fakt super :D Update jsem nechtěl ani nevyhlížel a stačila mi grafika původní verze. Takže včera stahování já nevím 38 Gb a dnes zase 33.4 abych to uvedl do původního stavu. "Palec nahoru" už nic nevylepšujte !!!

kufač
kufač
Level 42 Level 42
15. 12. 2022 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omluvné video má CDPR určitě už pár týdnů předtočené 😂

1234
1234
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To uz snad neni pravda. Je to jen banda linych a neschopnych sasku, nic vic. Bohuzel maji za sebou spoustu cuckoldu, ktery je budou branit, i kdyz jim ta hra jede spatne. Nepochopitelny.

Wyverna
Wyverna
Level 3 Level 3
15. 12. 2022 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémy jsou i na PS5. Hra nevidí nainstalované DLC.

Herink

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wyverna S tím mám problém také a docela mě to štve. Taky jsem nepochopil, proč převedení savu bylo zbytečně složité, když na xboxu stačilo vložit CD a bylo hotovo. Včera jsem chtěl hrát a místo toho jsem 2 hodiny řešil, proč gog nezná můj email 🤷‍♂️

Shady 93
Shady 93
Level 29 Level 29
15. 12. 2022 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wyverna To se údajně týká jen verze základ + expansions, nikoliv kompletní edice?

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo doufám že si to všichni ty hype lidi co na to čekali užívají :D jako bych to neříkal před měsíci že to tak dopadne protože ta hra má engine který na tohle není stavěný 2077 to jasně dokázal že to akorát rozbije hru

Helldiver
Helldiver
Level 11 Level 11
15. 12. 2022 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Jj většina ano. Ten update byl hlavně pro konzole a tam to vypadá a funguje parádně. To že to vylepšilo PC verzi je už jen takový bonus. :)

Prdelnik

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Helldiver Na ps5 to rozhodne paradne nebezi. Vypnulo mi to celou konzoli. Lagy. Nasvetleni.

Helldiver
Helldiver
Level 11 Level 11
15. 12. 2022 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Prdelnik Zvláštní. Včera sem to testoval na PS5 cca 5 hodin a ani jediný problém. :) A to jako perfomance tak RT mód.

Prdelnik

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Helldiver Koukni na reddit, nejsem sam kdo to takhle ma.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Tyhle věci se dají implementovat kamkoli. Stáří engine opravdu není prekazkou

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co čekali cpat na ten jejich shit engine ve kterým W3 jede raytracing byl nesmysl od začátku , hra na to není stavěná a je to x let old hra

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

_"V případě Zaklínač 3: Divoký hon si asi málokdo dokázal představit, že by se mohlo v rámci aktuálně vydaného updatu cokoliv pokazit."_Spíš je zarážející to, že si někdo myslel, že vše bude bez problémů. Řádně vydaný a hotový produkt dneska není trendy.

Patex
Patex
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 potrebovali to vydat pred Vianocami a tak to aj dopadlo

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Me porad zarazi to, ze to vypada jako by to tam nikdo netestoval. To si vazne nikdo nevsiml, ze na PC to nefunguje? CDPR clown team 🤡 😀

Ondřej Zeman
Ondřej Zeman
Level 33 Level 33
15. 12. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Háček je v tom, že to není plnohodnotný produkt, ale pouze update :D proto ta myšlenka :D

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proto nikdy nehraju hry v den vydání, ale až tak dva týdny po. Můžu tak říct že s RTX 3080 jsem kvůli tomuhle opatření neměl snad v žádné hře nějaký problém, který mi kazí případné hraní.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč s tím tak spěchali? Nepoučitelný CDPR…

Ayreas
Ayreas
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trazan Dyť se to odložilo tolikrát, že už spousta lidí (včetně mě) pochybovala, že to vůbec vyjde někdy :-)) Ale jinak měli by si založit pořádnou divizi testerů, protože tohle odvětví jim fakt nefunguje

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na PC trosku sklamani. Jako jo, ta grafika je fakt paradni. Ma to uroven, ale optimalizace ci RayTracing je totalne rozbity. Mam high end PC a kdyz zapnu RT a DLSS na kvalitu tak se pohybuji mezi 30-45 fps. Kdyz vsechno nastaveni ponechám a vypnu pouze RT tak pod 120fps nejdu. Jeste jsem zkousel DLSS ultra vykon a tam je rozdil oproti DLSS kvalite pouhých 3fps. Neni mozny aby mi Cyberpunk jel vybombeny vcetne RT a vsech detailu na max na 60fps+ a deset let stara hra na 30-45. Musej tam mit neco rozbityho. Procital jsem steam fora a lidem co maj 4090 to jede o fous lip nez me s 3080. To neni normalni. Jako jedine pozitivum vidim to, ze i bez RT hra vypada lip nez driv, ale to neni to proc jsem se na tento update tesil. RT bylo to lákadlo. Bohuzel s RT nehratelny. Proste to zas a znova CDPR posral 🤡

Inulthor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vedro To se podá, s 3070 mi to teda taky běží na 40fps s DLSS Quality, ale díky monitoru s gsync ult. mi to tolik nevadí, je to dost podceňovaná fíčura.

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Inulthor Jo tak hrat to budu. Jak jsem psal, ono to i bez RT vypada lip nez puvodni verze, ale uz to proste neni takove “wau” jako by to byt mohlo. Jinak ja mam taky nejaky ten gsync/freesync monitor (uz si nepamatuju presne), ale ty nizssi efpeeska tam vidim. Ale mam uz ho par let. Na novějších to mozna bude lepsi.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak tak koukám, tak mi next gen nahradil old gen. A na to jsem nadával už od začátku. Něco se v té nové podělá a pak čekat na opravy (jestli), nemluvě o jistých modech, které nebudou podporovány. Takže teď se perou s opravou Zaklínače i Cyberpunku. CDP v tom má strašný bordel. Jestli bude špatný stav i u příběhového DLC Cyberpunku, tak je to u mě takový "signál", že nejlepší dny už mají za sebou.

Mc.Sug4r

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Na gog galaxy možná půjde zvolit starší verzi? Jde to teoreticky i na steamu, ale to je trochu složitější. Já jsem každopádně rád, že jsem si udělal zálohu původní verze na gogu...

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc.Sug4r Zvolit starší verzi jsem nikde neviděl, ale ani jsem ji teda nehledal. Já mám přinejhorším hru na DVD, ale musím si někde zvlášť obstarat nejnovější update old gen verze. Avšak věřím, že to opraví a hra pojede dobře, ale prostě to naštve.

Pocestný

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Na gog to jde tak že si v knihovně otevřeš kartu hry a napravo vedle tlačítka Play uvidíš druhé menší které má na sobě dvě linky s tečkou, to rozklikneš a vybereš Manage installation a poté Configure, v tabulce potom odškrtneš automatické aktualizace a můžeš si vybrat z několika starších verzí.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pocestný Díky, doma na to mrknu. Alespoň že tak.

Helldiver
Helldiver
Level 11 Level 11
15. 12. 2022 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Update byl primárně pro konzole a tam to funguje bez problému. Takže bych to tak černě neviděl. To že vylepšily i PC verzi je už jen takový bonus. :)

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
15. 12. 2022 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby som to pochopil... Táto "next-gen" verzia automaticky nahradzuje pôvodnú? Nie je to nie ako "ultra textures DLC pack" ktorý si stiahne iba ten, kto chce?

Mc.Sug4r

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Ano, nahrazuje původní hru

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
15. 12. 2022 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc.Sug4r Hmm, tak v tom prípade to musia jasne oddeliť, aby si vylepšenú verziu stiahli iba tí čo ju chcú. Nie je možné, aby ľudia ktorí majú povedzme intelácke 4-jadro a nejakú GTX 970, teda konfiguráciu, ktorá pôvodnú hru rozbehá bez problémov teraz trpeli nevyžiadaným a nanúteným updatom, ktorého pointou je zvýšiť hardvérovú náročnosť…

Mc.Sug4r

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Asi takhle. Po vydání hl2 episode two valve zacalo updatovat i původní hru a první episodu. Já měl tenkrát procesor od AMD, celkově jsem byl stále trošku nad novými minimálními nároky, ale procesor nemel tuším jednu SSE instrukcí a měl jsem smůlu. S kámošem co měl 1,2 GHz procesor se nikdo taky nebavil (nové byl třeba 1,7 GHz procesor)... na štěstí na gogu to řešit jde, na steamu hůř, jeho fanboys se ale stejně ta nos nechytí.

Ondřej Zeman
Ondřej Zeman
Level 33 Level 33
15. 12. 2022 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Ano, nahrazuje původní, avšak pokud chcete máte možnost vrátit se zpět a pracovat s původní.

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Polsko.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
15. 12. 2022 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, je to dojebaný jak cyp. RTX opět ukazuje svou sílu "sežrat totálně výkon, ačkoliv oko nepozná rozdíl". Jednak je Zaklínač 3 skoro 8 let stará hra a tudíž nevznikala s tím, že v ní budou prvky jako RTX = při jeho zapnutí téměř není vidět rozdíl. Za to výkon to seseká (dle použitého rozlišení) až na úroveň slideshow. Viděl jsem včera video, kde borci na PC přepínali všechny možnosti. A že jich na PC je. Nicméně výsledek byl ten, že při JAKÉMKOLIV rozlišení (1080, 1440, 4K) se zapnutým RTX a Dx12 hra vykazuje neskutečný propad FPS. Od "nedá se to téměř hrát" až po "nedá se to ani zapnout". Neskutečný. Nad to hra vykazuje další navázané problémy, podle toho, co kde zapnete (jak jsem napsal, jde tam aktivovat kde co a podle toho to pak vypadá): např. totálně rozmazané vlasy a vousy, kdy to z jednotlivých pramínků udělá "vlasovou helmu", jakési zrnění, překontrastované plochy, kdy celé bloky hradiště zejí temnotou, blikající bloky grafiky, případně pády do widlí, nefunkčnost starých savů apod. Řada lidí doporučuje hrát novou hru a neměnit nic během hraní = pád hry. Stížnosti jsou napříč kartami. Je jedno, co v PC máte. Ať řadu 10xx, 30xx nebo 40xx. Problémy jsou všude. Čest výjimkám. A to se ukazoval začátek hry, kde je lidí, monster poskrovnu. Nechtěl bych vidět 4K/RTX/DX12 v takovém Novigradu... Hlavně, že to spolkne na GOGu 51 GB :-) Bravo!

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
15. 12. 2022 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Musím se špatným technickým stavem souhlasit, jelikož jen pouhá změna nastavení RT během hry mi kompletně zničila uloženou pozici. Nicméně zapnutý ray-tracing hru naprosto transformuje a vypadá s ním nesrovnatelně lépe. Doporučuji například video níže. 😀 https://youtu.be/_o59iS_4SHY

Vedro

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Pritula Jo no, nevim jestli uz je Corvus tak starej a nevidi, nebo jen nema kartu podporující RT, ale co se Witchera tyce tak RT-ON vs RT-OFF je sakra rozdil. (A ted nemyslim fps 😅 ale tu kvalitu obrazu).

rronaldr
rronaldr
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
15. 12. 2022 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Je to bohužel tak. Nevím, jestli to je optimalizací nebo prostě tím, že na starou hru je naroubovaný RT, ale včera jsem koukal na YT a s 3080 a 5800X to ve FHD s RTX jede kolem 45 FPS. V DX11 (pochopitelně bez RT) má v Novigradu přes 150 FPS. EDIT: Jen teda ta grafika s RT to mění dost. Konečně opravily vodu, která už vypadá dobře. U původní verze mi vždycky přišla strašně olejovitá.

Reklama
Reklama