Studio Irrational Games si muselo vytvořit téměř kompletně nový model osvětlení. A tím to nekončilo.
Šéf studia Ken Levine osvětlil detaily práce, kterou museli vývojáři podstoupit u Unreal 3 enginu, který nejnovější BioShock pohání. Jednou z inovací je téměř kompletně předělaný model osvětlení.
„Je to middleware, ale velmi schopný middleware,“ řekl Levine v rozhovoru pro Nowgamer. „Pokud se spolehnete pouze na to, co vám nabízí, zajímavý zážitek z toho nevytlačíte. Opravdu si jej musíte upravit k obrazu svému.“
A přetváření enginu pro ideální využití ve hře rozhodně nebylo nic jednoduchého. Dle Levina dal tvůrcům engine spoustu „omáčky“, když ale přišla řada na AI, nenabídl nic. To samé se týkalo i modelu renderu a osvětlení, který si tým musel vytvořit vlastní.
„Možnost vytvořit létající město na pouhých základech enginu vůbec není realistické. Není totiž navržen pro veškerou tu geometrii, co vám létá do cesty. Takže náš kouzelník Richard Jobling se opravdu vytáhl a vytvořil skvělé věcičky, které to umožnily,“ dodal.
BioShock Infinite rozhodně patří mezi zářivé hity příštího roku a každý nový záběr nás v tom jen utvrzuje. Ostatně, stačí se podívat na E3 prezentaci a pochybnosti rázem opadají.