Bulletstorm – kam s nepřáteli? Na kaktus!
Preview Bulletstorm Článek Bulletstorm – kam s nepřáteli? Na kaktus!

Bulletstorm – kam s nepřáteli? Na kaktus!

Roman Bičan

Roman Bičan

Pod drobnohledem Epicu vzniká v polském studiu zajímavé FPS. Připomíná Borderlands, na druhou stranu je však daleko brutálnější. Pozor na masožravé kytky!

Reklama

Zatímco Epic Games pracují na třetím pokračování úspěšné série Gears of War, jejich dalšího titulu se museli zhostit jiné tvůrčí hlavy. Vzhledem k tomu, že Epic již nějakou dobu vlastní polské studio People Can Fly, padl los tentokráte na ně. V mnohém se totiž nedávno oznámený Bulletstorm podobá právě jejich úspěšnému počinu Painkiller. Obě hry vykreslují naprostá jatka, kde nestvůry (případně lidi) zabíjíte jen tak pro potěšení. Bulletstorm chce však v první řadě nabídnout i zajímavý a promyšlený příběh.

Hlavní hrdina Gray se ocitá ve vzdálené budoucnosti, konkrétně ve 26. století. Společně se svými kumpány přepadává obchodní lodě, jež patří Konfederaci. Dostal se na okraj společnosti, je vyvrhelem, na kterého je vypsána obrovská odměna. Při putování vesmírem Gray narazí na plně ozbrojenou monstrózní loď Ulysses, která je pod velením generála Serrana. Gray nařídí útok, díky čemuž se ovšem dostává do takřka vražedné situace, z níž není cesty úniku. Po vzoru kamikadze tedy nasměruje svou kosmickou loď přímo proti Ulysses.

Bylo nebylo

Před deseti lety, v době, kdy byl Gray vážený člověk, který velel tajnému elitnímu komandu, se vzepřel přímému rozkazu. Generál Serrano byl jeho vrchním nadřízeným a používal ho na špinavou práci. Zabil tak spoustu nevinných lidí. Nyní však svůj čin nedokonal. Stala se z něj nejhledanější osoba v celé galaxii, na kterou je vypsána obrovská peněžní odměna. Gray se začal skrývat a loupit. Prahl ale po pomstě.

K jejímu vykonání se právě teď blížil. Věděl, že rovněž zahyne, ale hřál ho ten pocit, že nepůjde ke dnu sám. Se svou lodí vrazil přímo do hlavních motorů znepřátelené lodě. Výbuch ale nepřišel. Namísto toho se obě lodě zřítily na blízkou planetu Stygia, která svého času připomínala například pozemské Las Vegas. To je nicméně vzdálená minulost. Když se Gray se svým kyborgem Ishim probere z bezvědomí, zjistí, že se ocitli na doslova krvelačné planetě. Dosvědčují to přerostlé masožravé rostliny. A co teprve domorodci, kteří holdují kanibalismu? Tady si člověk nevybere.

Příběh rozhodně nezahraje druhé housle. Předchozí tři odstavce totiž shrnují pouze začátek, úvodní intro, jenž děj pouze nastíní. Co byste ale řekli tomu, že si tohle intro rovnou zahrajete? Autoři se rozhodli, že nebudou nutit hráče sledovat dlouhé filmečky, jak je tomu v dnešní době zvykem. Všechno si projdeme na vlastní pěst, přestože takřka nic nezměníme. Bulletstorm má nalajnovanou příběhovou linku, kterou bohužel nikdy nepřerušíme a ani nikterak neupravíme. Škoda.

Přitáhnout, kopnout, odhodit na kaktus

Masožravé kytky se musí krmit, to všichni dobře ví. Nechceme-li být právě my příští obětí, musíme se samozřejmě bránit. Hlavní hrdina disponuje účinnou zbraní Peace Maker Carbine (PMC), což je samopal spojený s velkým nožem a vystřelovacím hákem. V Bulletstormu využijeme trojici speciálních schopností: Leash (vystřelovací hák ze zbraně), Kick (kopnutí) a Slide (sklouznutí). Našim úkolem je protivníky odstranit co možná nejefektněji. Právě zde se ukrývá největší kouzlo hry.

Celá záležitost by se dala smést ze stolu s tím, že za zabíjené nepřátele získáváte zkušenosti, jež posléze vyměňujete za různá vylepšení. Polští tvůrci však tento triviální systém vylepšili tak, že se de facto stane hlavním tahákem a předností. Za obyčejné zabití střelnou zbraní dostanete poměrně malý počet zkušenostních bodů, za střelu do hlavy ovšem již několikrát tolik. Proč se ale trochu nepobavit? Za pomoci háku přitáhneme oponenta k sobě, načež ho nohou zase zpátky odkopneme a přitom jej ve vzduchu prošpikujeme olovem. Není to zdaleka lepší varianta?

Podobných způsobů se najde víc jak stovka. Ostatně, nedávno tvůrci vydali trailer, jehož náplní je právě efektivní zabíjení nepřátel. Zajímavě na mě zapůsobil též Flail Gun, který vystřelí dva granáty připojené k sobě, jež se omotají například kolem nohou protivníka. Ten začne křičet a trhat sebou, avšak smrti již neunikne. My můžeme počkat na samospoušť, nebo granáty odpálit okamžitě stiskem jednoho tlačítka. Na záběrech z hraní to vypadá povedeně. Možností bude nepřeberné množství. I střela do rozkroku znamená přísun dalších potřebných bodů.

Vizuálně nádherné

O grafickou stránku se stará dnes velmi oblíbený Unreal Engine 3, který poháněl jmenovitě Gears of War. Z prvních gameplay videí lze vyvodit dojem, že zde autoři rovněž nešlápli vedle. Vizuálně je Bulletstorm na nejvyšší úrovni, což se jistě podepíše na výsledné kvalitě. People Can Fly mají smysl pro detail. Prostředí je taktéž vymodelováno přesvědčivě a uvěřitelně. Na druhou stranu však zamrzí absence plnohodnotného multiplayeru (v plánu je jen pár map) či kooperativního módu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama