Call of Juarez: The Cartel – netradiční kooperace
Preview Call of Juarez Článek Call of Juarez: The Cartel – netradiční kooperace

Call of Juarez: The Cartel – netradiční kooperace

Daniel Kremser

Daniel Kremser

4

Slavná westernová série hodila Divoký západ za hlavu a převlékla se do moderního kabátku. Jak ji tedy sluší zběsilý hon na drogový kartel okořeněný kooperací?

Reklama

Pří vyslovení jména Call of Juarez napadnou většinu hráčů kolty proklatě nízko a prostředí Divokého západu. To už však tak docela neplatí. Tvůrci v Techlandu se totiž rozhodli značku drasticky oživit a podle poslední módy příběh přenést do našeho století.

Dnes se ale nebudeme věnovat kampani pro jednoho hráče nebo technickým věcem, o kterých beztak nic nevíme, nýbrž se pořádně koukneme na zoubek kooperativní hře, která toho slibuje opravdu mnoho. Takže jak zábavná je krvavá jízda Mexikem hned ve více lidech?

Na té správné straně barikády

Stejně jako v singlu i ve více lidech se vžijeme do rolí tří ochránců zákona a pokusíme se zastavit mexický drogový kartel. Podle prvních slibů má být každá postava naprostý unikát s vlastní minulostí a problémy. To samozřejmě povede ke sporům mezi nimi, a také k zajímavým zvratům. Zvláště pak, když má každý trochu jiné metody.

V první řadě se nám do rukou dostane Ben McCall, který je vzdáleným příbuzným hrdiny předchozích her. Ten pak bude doplněn ještě o důstojníka DEA Eddieho Gueru a samozřejmě nemůže chybět sličná děva ("k" tam opravdu není). V tomto případě je to agentka FBI Kim Evansová. Jelikož je to opravdu slušná směska profesionálů, bude kooperace oproti konkurenci trochu jiná. Již název coopetition dává ledacos tušit.

Co to sakra je coopetition?

Ne, opravdu jsme se neuklepli. K odhalení pravé podstaty toho módu pro více hráčů musíte znát hned dva multiplayerový pojmy. A to cooperation a competition. Tedy půjde hlavně o spolupráci a zdravé soutěžení.

Spolupráce je jasná, ale co tu dělá to soutěžení, řeknete si. Jelikož má každý strážce zákona své vlastní informátory a metody, často dělá každý z nich něco jiného a sem tam se nebojí si ušpinit ruce. A přesně tento prvek se v Techlandu do hry snaží vnést. Více nám bezesporu řekne demo, které si ještě před E3 mohl zahrát server GameSpot.

Život policajta není žádný med

Hned od prvních okamžiků jela celá ukázka opravdu na plné obrátky a akce je v této hře všudypřítomná. Naši hrdinové jsou uvězněni v kostele a nezbývá jim nic jiného, než se probít přes tucet ozbrojených stráží šéfa kartelu, který je jejich dnešním cílem. Takže hurá vykopnout dveře a započnou krutá jatka.

Hned tento moment ukazuje jeden z mechanismů hry. Tím je efektní zpomalení času při stylových nebo jinak důležitých scénách. Nešťastné však je, že se čas nezpomalí pouze hráči vykopávajícímu dveře, ale i ostatním. Takže pokud se koukáte někam do zdi, budete se tam koukat ještě notnou chvíli. Přesto se jedná o příjemné a v některých případech i skvěle funkční oživení.

Honičky jak mají být

Poté, co naši hrdinové vystříleli zlé hochy, sedl boss kartelu Mendoza do SUV a jal se zběsile ujíždět. Následovala tak docela adrenalinová honička, jejíž mechanismy jsou v podstatě shodné s GTA. Jeden hráč řídí a zbylí dva si mohou loktem rozbít okno a efektně na pronásledovaného střílet. Postava si dokonce může na rám okna sednout a napůl tak vyčnívat z vozu.

Bohužel budeme muset zklamat zatvrzelé závodníky, kteří řídí pouze volantem. Jízdní model vychází vstříc hlavní cílovce titulu a je tak beznadějně arkádový. Za to však vozidla nijak přehnaně neplavou a skvěle drží směr, takže střílení za jízdy rozhodně nebude nic katastrofálního.

Já opravdu střílím?

Po pro naši kořist nepříliš úspěšné honičce se Mendoza ještě rozhodl zkusit to po svých a skrýt se v klikatých uličkách mexického Ciudad Juarez. A právě tady začínala ta pravá zábava. Úzké uličky totiž byly doslova prošpikovány po krvi lačnícími zlořády.

Podobně jako Bound in Blood i Cartel klade velký důraz na pocit při střelbě. Po zamíření se všechno kolem rozostří a vy se tak můžete soustředit výhradně na svůj cíl. Údajně to skvěle plní svůj účel, tak uvidíme.

Kdo bude nejlepší?

Kromě skutečně na efekt hrajících přestřelek však řádění v úzkých uličkách přineslo ještě něco. Doposud jsme se totiž bavili hlavně o kooperaci, nyní však na scénu přichází i v úvodu zmíněné soutěžení, které probíhá hned na dvou úrovních.

Ta první je společná pro všechny hráče a spočívá v náhodně generovaných mini úkolech. Například "dej jako první 4 headshoty" nebo "jako první odprav daný počet protivníků". Byť to vypadá velice primitivně, věřte, že ve skupince dobrých kamarádů to je opravdový nářez.

Druhá rovina těchto mini úkolů je pak unikátní pro každou postavu. Jeden tak může hledat PDA a ten druhý třeba vyslýchat důležitého členka kartelu. Ale pozor! Všechny tyto činnosti musíte utajit před svými spoluhráči. Tedy pokud chcete získat nějaké ty bodíky navíc. A vzhledem k tomu, že slouží k odemykání nových zbraní, tak určitě chtít budete.

Obecně by měl tento prvek do hry přinést mnohem stísněnější atmosféru a aspoň trochu hráče rozdělit, což ostře kontrastuje s nutností kooperace. Rozhodně to bude zajímavý pocit, když nevíte komu věřit a co se může v dalších minutách stát. Prostě jako ve skutečnosti.

Stále to není všechno

Vyvrcholení dema v podobě masivní přestřelky na tržišti a excelentní spolupráce postav už bylo pouze přesladkou třešničkou na už tak sladkém dortu. Daleko důležitějším totiž je prohlášení Techlandu. Prý se v nejbližší době můžeme těšit na odhalení dalších módů pro více hráčů. Logicky se tedy nabízí E3, kde se hra na konferenci Ubisoftu bezpodmínečně objeví. My nemůžeme říct nic víc než ano, chceme více a již teď hladově slintáme do klávesnice.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama