Současné počítače jsou prý až desetkrát výkonnější, vývoj pro konzole však má také svá pozitiva.
Během výstavy QuakeCon se John Carmack z id Software rozpovídal o nerovnosti mezi moderními PC a konzolemi, ale přiznal, že měl tým problémy přizpůsobit Rage PC požadavkům.
„Je extrémně frustrující vědět, že hardware z počítače je často desetkrát výkonnější, než konzole. Na PC byl ale občas problém vměstnat Rage do 60ti snímků, zatímco na konzolích vše šlo jako po másle,“ řekl Carmack.
„Hodně problémů tropí ovladače. Ve hře je často tolik obsahu, který tam musíme nacpat, že opravdu pomáhají šablony. Jednoduše vezmeme tyhle textury a plácneme je sem. Na konzoli je to jen o tom zapsat vše do paměti. Zatímco na PC musíte kalkulovat 2D obraz a pokud se budete snažit to vše dělat krok za krokem a ručne, nejspíše chcípnete,“ dodal.
Carmack také vyjádřil zklamání z toho, že Sony a Microsoft nedovolí vývojářům přístup k debugovým příkazovým řádkům a ovládacím panelům konzolí, což by jim prý velmi ulehčilo práci.