Zpět na článek

Diskuze: Český herní průmysl je stále na vzestupu, chybí ale zaměstnanci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
12. 12. 2023 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně jsem se pokoušel do průmyslu dostat, ale platové ohodnocení není tam, kde bych si ho přestavoval, takže jsem se na to eventuálně vykašlal a zůstal jenom u příležitostného freelancování. Je to ale škoda, rád bych k nějakému dílu zase přidal ruku, ale jak říkám, to nejdůležitější není tam, kde bych chtěl.

asive47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsou ve statistikách započítaný i mezinárodní studia jako Wargaming a Hangar 13 nebo se jedná o čistě české studia?

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedno procento ze 155. Takže proč nenapsat, že jen jedno studio má více jak 250 zaměstnanců? Které to je? Bohemka? Celkově tu pracovalo 2634 lidí. Od toho množství odečteme 250 na to jedno skutečně větší studio a vydělíme 154. A vychází nám odhad, že v průměru v našich studiích pracuje cca 15 lidí. To věru není mnoho. Dva tři programátoři, zbytek grafici, možná dva designéři, a majitel, který dělá po večerech od všeho něco. A hru testuje, kdo má zrovna "volný" čas. Ze tří čtvrtin si tuhle švandu nejvíc užívají jen ve dvou městech u nás. I přes nejvyšší nájmy a ceny nemovitostí. Nenechme se zmást tvrzením, že třetinu pracovníků tvoří cizinci. Ti cizinci jsou v drtivé většině Slováci. Cizinci asi tak, jako Ostraváci v Praze :-D A to je český herní průmysl v kostce. P.S.: Jsem zvědavý na plánovou státní podporu "herního průmyslu". Už teď se toho děsím.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
12. 12. 2023 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Nevím jestli už mají 250, ale hodně se rozrostli poslední dobou SCS Software. To bude jedno z největších herních studií u nás.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rippes Na fotce jsem napočítal cca 147 lidí. Určitě jsem se sekl, takže řekněme, že jich je 170. Na fotce. Ale jo, jsou velcí. 250 ale ještě ne. Můj tip je stále Bohemka. Každopádně SCS svou velikostí hodně narušuje i ten průměr 15 vývojářů na studio. Tak když bychom odečetli od celkového počtu ta skutečně větší studia (Bohemka, SCS, možná ještě Warhorse a Mad Finger), tak by na zbytek možná vycházelo 10 lidí ve studiu. Bude to asi ještě horší, než jsem si myslel :(

Ale to je fuk klucí

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No... AI (umělá inteligence ) to změní... a rázem budou naopak zaměstnanci přebývat :-(...

lukayson
lukayson
Level 30 Level 30
11. 12. 2023 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hledám práci, mám zkušenosti s Unreal Engine 4/5 od roku 2015. Dělám i v C++, Blenderu. Mám na Steamu dvě hry.

Kotelník Prdelník

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak kdyby se zahraniční studia snažila vydávat každou svou hru alespoň s trochou originality, tak by zaměstnanců bylo málo, teď ale zjistili, že můžou blít jednu kopírku za druhou a lidi to stejně budou kupovat, tak proč cpát peníze do zaměstnanců, když můžou udělat CTRL+C CTRL+V a ejhle, nová hra na světě a potřeba byl jen zlomek pracovní síly. Herní průmysl se řítí do čím dal větších bobků.

Reklama
Reklama