Článek 5000174
Preview Článek Článek 5000174

Článek 5000174

Libor Vacata

Libor Vacata

4

Římský bůh podsvětí Pluto se zřejmě smiloval nad skoro zapomenutým MMORPG Gods & Heroes. Po třech letech, kdy se zdálo, že se nad tímto projektem definitivně zavřely brány podzemní říše, se už pod hlavičkou nových vývojářů zjevila z čista jasna fungující beta verze. Na co se tedy můžeme v chystané hře těšit?

Reklama

Nejprve se podívejme zpátky do herní historie. Ambiciózní MMORPG Gods & Heroes: Rome Rising několik let vyvíjelo studio Perpetual Entertainment, které se však v důsledku hospodářské krize v roce 2007 dostalo do problémů a vývoj hry uložilo k ledu. Přednost tehdy dostalo dokončení projektu Star Trek Online, avšak ani to nedokázala krachující firma Perpetual Entertinment dotáhnout do konce a vývoj Star Treku si vzal na svá bedra tým Cryptic Studios. O budoucnosti hry Gods & Heroes nepadla ani zmínka, a proto byla pro mnohé překvapením zpráva ze začátku letošního roku, že společnost Heatwave Interactive převzala otěže jejího vývoje. Ještě zajímavější zprávou je spuštění fungující betaverze, do níž se koneckonců můžete sami přihlásit na oficiálnístránce, a upřesnění termínu vydání na příští rok.

Pro slávu Jupitera

Všechny milovníky antické kultury jistě potěší skutečnost, že herní prostředí Gods & Heroes vychází z historických reálií starověkého Říma. Do příběhu a koneckonců do celé hry autoři nenásilně zakomponovali antické bájesloví, tudíž dali vzniknout velmi zajímavému mixu historických skutečností s mytologickými postavami a božstvy. Ve městech tedy najdete nádhernou římskou architekturu s typickým sloupovým a prostornými fóry, navštívíte panteony, lázně, tržnice, amfiteátry a další typická místa. Všude narazíte na vojáky v autentických zbrojích i občany v barevných tunikách. Za hranicemi měst na vás pak kromě pirátů čekají nejrůznější bájná stvoření, jako jsou kentauři, kyklopové, fauni, medúzy nebo obživlí kostlivci. Nechybí ani různí čarodějově a pochopitelně všelijaká dravá zvěř.

Samostatnou kapitolu pak tvoří římští bohové, kteří ve hře zastávají důležitou roli. Každá z postav totiž musí zasvětit svůj virtuální život jedinému božstvu, které ji na oplátku obdaruje božskou mocí v podobě speciálních vlastností a dovedností. Svého boha postavě přidělíte hned na začátku při její tvorbě a tím jí částečně také předurčíte osud. Ať už budete vzývat Jupitera, Pluta, Fortunu, Marse či Juno, vaše postava z toho postupem času vytěží různá mocná kouzla a možnost využívat pomoci bájných služebníků, jako třeba minotaurů, kyklopů či kostlivců. Každý bůh vám také dovolí vyvolat jednoho speciálního pomocníka (gorgona, jestřáb, pegas atd.), který má různé schopnosti, podle „působiště“ daného božstva. Použití božské moci je však omezeno pevně stanoveným množství speciální božské energie, která se doplňuje pouze plněním úkolů zvyšujících slávu bohů, nebo speciálními svitky s modlitbami a lektvary.

S Fortunou v zádech

Tvorba herní postavy probíhá standardním způsobem, tudíž si v první řadě vyberete povolání. Voják se v partě uplatní hlavně jako tank, ale s obouručními zbraněmi dokáže dobře rozdávat rány. Gladiátor se soustředí výhradně na likvidaci protivníků pomocí speciálních úderů hromadících kombo body, které pak lze proměnit do drtivé konečné rány (finishing move). Kněz představuje klasického léčitele, jenž kromě uzdravování dokáže také oslabovat nepřátele a konečně mystik je prototypem kouzelníka sršícího magickou destrukci. Připravena jsou ještě další dvě povolání nomád a skaut, za něž však zatím není možné hrát. Po této volbě následuje výběr jednoho ze dvou bohů náležejících příslušnému povolání. Pak už si v celkem podrobném editoru upravíte vzhled, zadáte jméno a můžete vyrazit vstříc novým dobrodružstvím.

Začátek hry vás vrhne na pobřeží malého ostrova Telchinos (což zřejmě vychází z řeckého slova Telkhines, které je označením starověkých obyvatel ostrova Rhodos), kde mají římští občané problémy s místními piráty. Na ostrov se váš avatar dostal po té, co se mu podařilo uprchnout ze zajetí na pirátské lodi. A jako římskému občanu vám připadne povinnost přiložit pomocnou ruku v boji proti loupeživým bandám drancujícím ostrov. Tak se tedy zúčastníte série jednoduchých questů, které vás postupně seznámí se základním fungováním hry, bojovým systémem, božskou silou a levelováním. Zkušenosti získáváte hlavně plněním úkolů, proto se je vyplatí absolvovat všechny. Naštěstí se vám jich v průběhu hraní nabízí dostatečné množství, takže se připravte na doručování důležitých vzkazů, preparování masa či kůží dravých zvířat, nebo likvidování nebezpečných bossů. Jakmile dokončíte všechnu práci na ostrově, bude čas vrátit se zpátky do Říma. Lodí se tedy dopravíte buď do přístavu Ostia na řece Tibeře, nebo do městečka Aricia v nedalekých kopcích.

Pod vedením Marse

Bůh války nadělil vaší postavě do vínku celou řadu bojových schopností. Podle vašeho povolání dokážete ovládat speciální údery s nejrůznějšími zbraněmi, nebo útočná či obranná kouzla. Bojový systém funguje podobně jako ve World of Warcraft, takže během boje klikáte na ikonky kouzel a bojových dovedností. Nová kouzla a údery se učíte automaticky s přibývajícím levelem, avšak od páté úrovně si musíte u trenéra kupovat vylepšování featů, které fungují stejně jako talenty ve WoW. Zajímavým zpestřením hratelnosti je možnost najímat si vlastní armádu žoldáků a dokonce podle slov autorů snad i mytologických potvůrek. Celý systém funguje tak, že po splnění nějakého speciálního úkolu či od obchodníka získáte žoldáckou smlouvu na toho kterého bojovníka (může to být ozbrojený voják, léčitel, kouzelník, pirát apod.), zapíšete si ji do k tomu určené knihy a po té si u speciální sochy nastavíte, jací válečníci vám budou aktuálně dělat společnost. Ze začátku smíte využívat pomoci jen jednoho společníka, v dalších lokacích se však do party budou moci přidat další bojovníci.

V boji se také ukáže většina grafických efektů, které nejsou nijak omračující, ale docela pěkně podtrhují atmosféru. Technické zpracování celkově nepřináší žádné dech beroucí zážitky, ale pro navození atmosféry a dobrého herního zážitku je více než dostatečné. Jen na těch animacích by mohli autoři ještě zapracovat, přeci jenom působí trošku těžkopádně. Nicméně hra se stále nachází v raném stádiu betatestování, a proto mají autoři ještě dost času některá vylepšení do finální verze zakomponovat. Také se budou muset rozhodnout, v jaké podobě a jestli vůbec do hry zařadí PvP souboje a pro obchodní model. Zatím to podle některých rozhovorů vypadá, že se vydavatel pustí cestou klasických měsíčních poplatků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama