Crysis 2: Jak Crytek vyzrál na hackery
Crysis Novinka Crysis 2: Jak Crytek vyzrál na hackery

Crysis 2: Jak Crytek vyzrál na hackery

Michal Maliarov

Michal Maliarov

29

Ti z vás, kdo zkoušeli multiplayer sci-fi FPS Crysis 2 hned po vydání vědí, jak hra strádala pod náporem cheaterů.

Reklama

Ale studio Crytek UK, které bylo za multiplayerovou část hry zodpovědné, dokázalo odvrátit množství prográmků a jiných blbůstek, které byly hackery pro cheatování využity. Ještě před brzkou konferencí tak studio serveru Eurogamer odhaluje, jak se mu to vůbec podařilo.

A o co že se jednalo? Díky jednoduchým vychytávkám si mohli hackeři nahromadit během hry více bodů, zapínat nekonečnou energii či obecně využívat herních bugů, díky kterým nemuseli podvodníci vůbec přebíjet nebo strádat ze zpětného rázu. To jim samozřejmě dávalo značnou výhodu na bojišti.

„Měli jsme pro patche otevřena různá vrátka a v zásadě se jednalo o to, najít správnou opravu pro správnou situaci a nabídnout to komunitě co nejrychleji,“ řekl Mark Tully, vedoucí programátor Cryteku. „Jednu z výhod, které jsme na PC měli byl systém dedikovaných serverů. Měli jsme spoustu důvěryhodných partnerů, díky kterým jsmě mohli obnovovat software, což jsme udělali celkem asi čtyřikrát. Hodně práce běželo na pozadí, kdy jsme díky našim partnerům vyhledávali specifické podvodníky na serverech a banovali je.“

„Co ale viděli hráči bylo, že cheaty, které v jeden den fungovaly najednou ten další den fungovat přestaly, i když se teoreticky nic nezměnilo. My jsme ale pouze obnovili server.“

A proč se vůbec tak kvalitní hra od kvalitních vývojářů dostala na trh v takovém stavu? Dle Cryteku nikdo ani nepředpokládal, že hra přitáhne takovou pozornost hackerů a podvodníků. Určitou roli v tom hrál i CryEngine 3, který je ve svém základu velmi flexibilní a modifikovatelný (což jste už určitě zjistili v uvolněném Sandbox editoru), takže jakýkoliv hacker s trochu snahy mohl bez problémů proniknout do jeho jádra.

Nyní, téměř čtyři měsíce po vydání, je Crytek se stavem multiplayeru spokojen. Nejnovější patch, který PC hráčům přidává nádherné DirectX 11 efekty, je dle Tullyho také ten poslední.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama