Cyberpunk 2077 neuvidíme na letošní E3
Cyberpunk 2077 Novinka Cyberpunk 2077 neuvidíme na letošní E3

Cyberpunk 2077 neuvidíme na letošní E3

Martin Cvrček

Martin Cvrček

18

Hra je podle všeho stále ve fázi před-produkce. CD Projekt RED navíc zrušil plány na licencování REDenginu.

Reklama

Ve čtvrteční novince o chystaných plánech CD Projektu RED a GOG.com jsem prohlásil, že pokud se objeví ještě nějaké informace, dojde k aktualizaci novinky. Poté, co se usadil prach po setkání s investory, se něco nového opravdu objevilo, ale myslím, že si to zaslouží zvláštní pozornost.

Nejdůležitější informací, která padla až v otázkách a odpovědích během konference, je potvrzení toho, že Cyberpunk 2077 neuvidíme na letošní E3. Podle všeho je hra ještě ve fázi před-produkce, což je poněkud zarážející, když byla oznámena už v roce 2012. Nabízí se tedy otázka, jestli je i to vydání v roce 2017 vůbec reálné.

Samozřejmě se nabízí také zamyšlení nad tím, co vlastně hodlá CD Projekt RED na letošní E3 dělat. Už víme, že tam bude, ale nyní se dost těžko odhaduje, s čím by mohl do Los Angeles dorazit. V době konání E3 už by koneckonců expanze O víně a krvi pro Zaklínače 3 měla být hotová.

Třeba tam ukážou ten svůj nový projekt plánovaný na letošní rok. Podle všeho tím dosud neprozkoumaným formátem není pen-and-paper RPG The Witcher: Role-Playing Game a vyškrtnout lze i virtuální realitu, takže můžeme zase jenom spekulovat. Dost často se spekuluje o mobilní hře a samostatnému zpracování karetního gwintu, nicméně nutno říct, že vlastně vůbec nemusí jít o počítačovou či mobilní hru. Polský Eurogamer upozorňuje na to, že v polské verzi prezentace není „videoherní formát“ vůbec zmíněn, na rozdíl od anglické verze.

CD Projekt RED navíc vážně neplánuje další expanzi Zaklínače 3 a dokonce zanevřel nad plánem umožnit licencování REDenginu, který pohání Zaklínače 3 a Cyberpunk 2077. O plánu dovolit dalším studiím využít engine pro tvorbu svých her jsme se dozvěděli už v roce 2013, ale zjevně z něj nebude nic. CD Projekt se chce spíše zaměřovat na tvorbu her a možná si někdo ve studiu řekl, že v konkurenci Unrealu 4, Unity a Source 2 a jejich licenční politiky by REDengine 3 nemusel obstát. Ale to bych už příliš spekuloval. REDengine každopádně definitivně spadl mezi proprietární enginy.

Závěrem bych rád poděkoval administrátorovi české fansite Zaklínače 3 na Facebooku, který všechno důležité z konference přehledně sepsal. Zdrojem této novinky byl v první řadě právě tamní článek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama