Další Dead Space nevznikl z důvodu špatných prodejů
Dead Space Novinka Další Dead Space nevznikl z důvodu špatných prodejů

Další Dead Space nevznikl z důvodu špatných prodejů

Michal Burian

Michal Burian

14

Vývoj druhého dílu stál 60 milionů dolarů. Kolik se prodalo kusů?

Reklama

Dnes ráno přišla nečekaná zpráva. Společnost Electronic Arts zavírá studio Visceral Games, které vytvořilo zejména hororovou sérii Dead Space, policejní spin-off Battlefield Hardline a v současné době pracovalo na akční adventuře ze světa Star Wars. V EA se ale rozhodli změnit koncept hry a přesunout výrobu do jiného studia.

Po uzavření Visceral Games se na sociálních sítích ozvalo několik bývalých zaměstnanců, kteří se rozpovídali o minulosti. Pokud vám stále v hlavě vrtalo, proč vedení EA uložilo k ledu Dead Space a nedalo Visceral Games příležitost pracovat na dalším dílu, tak je to z důvodu prodejů.

Vývoj prvního Dead Space stál 37 milionů amerických dolarů, zatímco u Dead Space 2 byl rozpočet navýšen na celkových 60 milionů dolarů. Jak se zdá, v EA po úspěchu jedničky chtěli vytvořit ještě větší hru, která prodá velké množství kusů. Bohužel k tomu nedošlo. Dead Space 2 prodal 4 miliony kusů, což zřejmě nestačilo na pokrytí nákladu. Z našeho pohledu jde o solidní číslo, ale nesmíme zapomenout na poplatek Microsoftu a Sony, stejně tak na marže pro obchodníky, připomíná level designér Zach Wilson na Twitteru. Ten momentálně pracuje u Bethesdy na neoznámené hře.

I přes neúspěch - nevíme přesně, zda Dead Space 2 něco vydělal navíc, zůstal na nule nebo se vývoj ani nezaplatil - dostali Visceral Games zelenou k vývoji třetího dílu, který měl zaujmout větší množství hráčů. Z toho důvodu pravděpodobně přinesl kooperaci, ale ani ta nepomohla a EA uložila sérii k ledu.

Ke slovu se dnes přihlásil i herní režisér Scott Warner, který se nechal slyšet, že Visceral Games měli našlápnuto k úspěchu, ale byli poraženi silami, které jsou mimo jejich kontrolu. Když se jeden z fanoušků zeptal na podrobnosti, napsal Warner, že je to mnohem složitější než ukázat prstem na Electronic Arts. Warner si našel místo jako vedoucí designér v Oculus VR.

Dočkáme se někdy dalšího Dead Space? To nikdo neví. Horory nejsou pro masy a EA chtějí prodávat miliony a miliony kopií svých her, což Dead Space nesplňoval. Pokud někdy dojde k oživení série a restartu (v roce 2014 to nevylučovali), tak rozpočet zřejmě nebude tak velký, na dnešní poměry, kdy hry stojí i stovky milionů dolarů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama