Dead Cells – první dojmy z děsivých katakomb
Preview Dead Cells Článek Dead Cells – první dojmy z děsivých katakomb

Dead Cells – první dojmy z děsivých katakomb

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

2

Stabilní dávka napětí v pixelových kulisách.

Reklama

Většina současné hráčské komunity vyhledává u her hlavně příjemný vizuál, který jí pomáhá lépe se vžít do kůže zpočátku neznámého reka. 2D plošinovka Dead Cells vám bohužel po této stránce nemá co nabídnout. Pokud ale hledáte výzvu a neopovrhnete nuznějším grafickým kabátcem, můžete směle pokračovat ve čtení následujících řádků, ve kterých vám dílo nezávislého studia Motion Twin představíme skrze naše preview.

Ve službách krále

Věkem sešlý rytíř Alric Payne zasvětil svůj život službě koruně. Po mnoho let bojoval ve jménu krále proti nepřátelům říše, kteří se kupili jak na jejich hranicích, tak v jejím nitru. Jednoho dne byl však i přes své nepopiratelné zásluhy vzat do vazby a odsouzen za zradu k trestu smrti, jenž byl vykonán ihned po jeho dopravení do nedobytné vězeňské pevnosti. Sir Alric je nyní mrtev, jeho tělo však díky přítomnosti rytířovy neklidné duše stále neustává v pohybu. Navrátivší se pomstychtivý duch se totiž rozhodl, že se svou o hlavu připravenou skořápkou opustí místo, které mu bylo v jeho posledních chvílích domovem, a zabije všechny, kteří se mu postaví do cesty.

Na začátku vašeho dobrodružství se vždy probudíte uprostřed temné kobky, ve které jste přišli o hlavu. Kousek od vašeho těla naleznete meč, rozmlácený štít a nepříliš efektivní luk, který vám poslouží jen k likvidaci slabších nepřátel. Po sebrání nezbytného vybavení se vydáte do náhodně generovaných kobek, které před vás postaví nepřeberné množství výzev.Kvalitní vyprávění se vám však do cesty prozatím nepostaví. Dead Cells totiž před několika měsíci dorazil do předběžného přístupu, příběhové pozadí je v něm tím pádem nastíněno jen minimálně. Přesto v současné verzi hry nalezneme obstojné základy, na kterých by se dala postavit vcelku slušná zápletka, která by mohla nadchnout i náročnější hráče, kteří si libují v dějových linkách podobným temně laděnému Dark Souls.

Stabilní dávka umírání

Úvodní místnost je jedním z mála míst, kde vám nehrozí prakticky žádné nebezpečí. Po jejím opuštění se s vaší postavou nebude nikdo párat. O život vám bude usilovat široká paleta nepřátel, prokletých truhel a smrtících pastí, které vás o něj dokáží připravit během okamžiku. Pokud selžete a jedné z nástrah podlehnete, automaticky se vrátíte do kobky, ve které odpočívaly vaše bojem zmožené ostatky na počátku.

Určitý pokrok v postupu se vám ukládá jen za předpokladu, že se dostanete na konec právě procházené úrovně. Ihned po jejím zdolání máte vždy možnost zainvestovat energetické koule z padlých nepřátel do vylepšení vašeho flakonku s léčivou tekutinou, velikosti měšce či pestřejší palety zpočátku nabízených zbraní, jejichž recepty nacházíte na svých cestách kobkami. Na načmáraném kusu papíru je možné nalézt detailní nákres různě navržených mečů, dýk, kuší, luků, kladiv, harpun, štítů, bičů a plameny šířících loučí. Mimoto se skrze ně můžete naučit ovládat nenáročná kouzla, která se však vyplatí užívat jen za určitých okolností.

„Každá lokace před vás postaví odlišně laděné prostředí, které bude disponovat specifickou škálou nepřátel, pastí a přirozených nástrah.“

Zbraně získané na počátku nedisponují žádnými speciálními schopnostmi, k lepším kouskům se však v úvodní úrovni nedostanete. Cesta k nim se vám otevře až po přechodu do jedné ze tří osobitě laděných lokací. Vydat se s vaším hrdinou můžete do zasmrádlých stok, krví nasáklých mučíren nebo na sluncem prozářené hradby. Všechny stezky však vedou na Černý most, který vás po zdolání bosse pošle do dalších neotřele situovaných území.

Jednorázová investice

Každá lokace před vás postaví odlišně laděné prostředí, které bude disponovat specifickou škálou nepřátel, pastí a přirozených nástrah. V kostnici například naleznete teleportací obdařené kostěné obry, energii produkující rakve či bomby vystřelující pavouky, kteří na vás krom výbušnin budou vrhat také po krvi toužící netopýry. Odměnou za její zdolání vám budou plánky a silnější předměty, které lze získat za pomoci štěstí nebo jasně cílené investice u jednoho z mnoha lokálních kupčíků.

V náhodně rozmístěných obchodních stanicích je možné zakoupit různé typy zbraní, kouzel a použitelných vychytávek. Získat lze touto cestou automatické věže, podlahové mlýnky na maso, magnetické granáty, oheň šířící bomby a ledové pumy. Vedle smrtích hraček si v nich máte možnost za své těžce vydřené peníze pořídit také svitky, které vám dočasně vylepší jednu ze tří herních statistik. Zvýšit si tímto způsobem můžete svou sílu, počet životů či efektivitu pastí a výbušnin. Koupená vylepšení a předměty vám zůstanou až do okamžiku vašeho skonu. Když vás některý z vašich nepřátel skolí, vrátíte se na start s čistým štítem.

„Dead Cells zaujme jen jedince, kterým moc nezáleží na vizuálním prvku. Pokud mezi tuto skupinu patříte, nabídne vám již ve fázi předběžného přístupu velmi zajímavou hratelnost, povedený soubojový systém a kvalitně navržené úrovně.“

Různorodost protivníků je v Dead Cells naštěstí hodně pestrá, takže vás většinou o život připraví jiný nepřítel než při minulém průchodu. Jednou vás zabije slizem pokrytý kostlivec, jindy zase hákem disponující hromotluk či kouzly obdařený mág, který na vás dokáže útočit i skrze kamenné zdivo. Nejvíce vám však zatopí elitní oponenti, jejichž síla a schopnosti budou většinou převyšovat dovednosti normálních soků snad ve všech ohledech. Mimoto se vždy po dosažení určité hodnoty životní síly začnou zběsile teleportovat za vaším protagonistou, což jim na síle zrovna dvakrát neubere. Po jejich zdolání jste však odměněni zlatem, speciálními předměty a energetickými koulemi, jež slouží k permanentnímu vylepšování věcí, které má vaše postava možnost užívat.

Talentovaný hrbáč

Audiovizuální stránka tohoto díla je jeho největším problémem. Řada hráčů si k němu kvůli její nevýraznosti a zastaralosti zřejmě nenajde cestu. Pokud by tvůrci svému titulu vytvořili lepší grafický kabátec, rozhodně by měl v budoucnu větší šanci oslovit širší spektrum zájemců. Takto zaujme jen jedince, kterým moc nezáleží na vizuálním prvku. Pokud mezi tuto skupinu patříte, nabídne vám Dead Cells již ve fázi předběžného přístupu velmi zajímavou hratelnost, povedený soubojový systém a kvalitně navržené úrovně.

Občas se mě někteří čtenáři ptají, jestli je možné doporučit hru již ve fázi předběžného přístupu. Osobně si myslím, že některá díla jsou hodná doporučení i přestože ještě nebyla vypuštěna jejich finální verze. Sám jsem v Dead Cells prozatím strávil asi padesát hodin, takže se investici do něj nebojím už v této etapě vývoje dát zelenou, protože si svou cenu dokáže bez větších problémů obhájit. V případě, že patříte mezi fanoušky tohoto žánru, klidně můžete své peníze do tohoto titulu investovat, zaručeně vás nezklame.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama