Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2024
i Zdroj: MachineGames
Indiana Jones Novinka Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2024

Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2024

Jan Urbančík

Jan Urbančík

16
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One Nintendo Switch Switch

Tentokrát kraloval Indiana Jones a Hellblade II.

Reklama

Redaktoři Digital Foundry jako každý rok natočili speciální video, kde probírají hry s tou nejlepší grafikou za uplynulý rok. Přestože hlavním zaměřením je technické zpracování, oceňuje se také celkový vizuální styl, jak je vidět u některých čestných zmínek. 

Ty si totiž vysloužila například Persona 3 Reload či Metaphor: ReFantazio, které na moderní tituly v technickém zpracování bezpochyby ztrácí, ale dohání to animacemi či již zmíněným stylem. Další čestné zmínky obdržely například povedené remastery od Nightdive Studios či druhý díl remakové trilogie Final Fantasy VII s podtitulem Rebirth, především díky fantastickým cutscénám.

Hlavní pozornost ale samozřejmě byla věnována desítce nejlepších. Prvních 7 opět nebylo nijak seřazeno, nicméně nejlepší tři tituly uspořádalo trio John Linneman, Oliver Mackenzie a Alex Battaglia tak, abychom zjistili i celkového vítěze. 

Do top 10 se dostalo RPG Dragon's Dogma 2 od Capcomu, především díky bohatému využití ray tracingu pro realistické nasvícení ve velkém open worldu. Dále to byl remake adventury Riven, jež původně vyšla v roce 1997, ten si redaktory, především Linnemana, získal obrovským pokrokem v grafice při zachování působivého vizuálního stylu.

Mezi další hry s nejlepší grafikou za tento rok podle DF patří také Dragon Age: The Veilguard, Alex Battaglia zde vyzdvihl především mimořádně realistické zpracování vlasů, které vychází z technologie pro sérii FIFA/EA Sports FC, ale pro potřeby velkého RPG s tvorbou postavy ho vývojáři z Bioware ještě vylepšili.

Nechyběla ani dvojice UE5 her, konkrétně Silent Hill 2 Remake a Black Myth: Wukong. Obě uchvátily krásným nasvícením či vysokými detaily a specificky Silent Hill také velmi detailními modely postav, mimikou a cutscénámi. Oba tituly aspirovaly i na top 3, nakonec se však do ní nedostaly kvůli výrazným problémům se stutteringem a ne zrovna ideálními PS5 verzemi, především tedy u Wukonga.

Do nejlepší desítky se dostaly také dvě plošinovky, Astro Bot a Penny's Big Breakaway. Zatímco první hra se redaktorům líbila především díky vizuálnímu stylu, začištěné grafice a pokročilé fyzice, druhá zmíněná zaujala ještě unikátnějším zpracováním či faktem, že si vývojáři pro potřeby hry vytvořili zcela nový engine.

Nyní už se však přesouváme do top 3. Na třetím místě se umístilo Star Wars Outlaws od Massive Entertainment. Hra používá engine Snowdrop, stejně jako loňský vítěz Avatar: Frontiers of Pandora, a přestože právě Avatara redaktoři nakonec označili jako o něco působivější titul, i Outlaws mají po grafické stránce co nabídnout. Redaktoři chválili především využití ray tracingu pro nasvícení, odlesky i stíny, ale také celkové zpracování univerza Star Wars.

Boj o první příčku byl velmi těsný, ale na druhém místě se nakonec umístila Senua's Saga: Hellblade II. Velmi lineární, příběhová hra, která v mnoha ohledech připomíná spíš film, redaktory fascinovala realistickými modely postav, mimikou, skvělým nasvícením, vysokými detaily, prací s kamerou i nádherným prostředím. Hellblade II nakonec nevyhrál hlavně kvůli tomu, že jde z pohledu hratelnosti o limitovaný zážitek, jenž navíc na konzolích cílí jen na 30 FPS.

První místo získala nedávno vydaná akční adventura Indiana Jones and the Great Circle, která si redaktory získala vysokými detaily, prostředím, věrností filmové sérii a hlavně využitím ray tracingu, respektive na PC path tracingu, pro realistické nasvícení, stíny, odlesky i lepší materiály. Indy se nakonec na první místo dostal hlavně díky tomu, že jde oproti Hellbladu o rozsahově větší a dynamičtější hru, která i přes to všechno běží velmi dobře a stabilně na všech platformách, na konzolích i při využití ray tracingu míří na 60 FPS.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama