Novinka Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2023

Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2023

Jan Urbančík

Jan Urbančík

15
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

O první příčku bojoval Avatar, Alan Wake 2 a Cyberpunk.

Reklama

Redakce Digital Foundry již tradičně připravila žebříček her s nejlepší grafikou letošního roku. A že tentokrát opravdu bylo z čeho vybírat. Začala vycházet řada čistě current-gen titulů a mohli jsme vidět první 3rd party hry postavené na UE5. Nakonec nejvíc oslnily hry, které použily in-house technologii, k tomu se ale ještě dostaneme.

V čestných zmínkách se objevilo rozšíření Burning Shores pro Horizon Forbidden West (základní hra se loni stala celkovým vítězem), které nás zaneslo až do oblak, horolezecká hra Jusant, jež sází na jednoduchý artstyle s působivým nasvícením poháněným technologií Lumen z UE5, Armored Core VI: Fires of Rubicon pro unikátní výtvarnou režii, Metroid Prime Remastered, u něhož je až k nevíře, že dokáže běžet na Switchi, a nakonec Dead Space Remake, jenž sází na extrémně působivé nasvícení.

V samotném žebříčku se na desáté pozici umístilo Star Wars Jedi: Survivor, které i přes všemožné technické problémy dokáže vypadat nádherně. Následovalo Final Fantasy XVI, jež rovněž dokáže vypadat velmi působivě, byť ne úplně konzistentně. Na osmém místě skončil Robocop: Rogue City, podle Digital Foundry nejlepší letošní ukázka Unreal Enginu 5, dokáže totiž skvěle využít všechny tři přední technologie: Lumen, Nanite a Virtual Shadow Maps. Konzistentně skvěle vypadají hry od Capcomu postavené na RE Enginu, a proto není překvapením, že se v žebříčku objevil také Resident Evil 4 Remake, jehož předností jsou například výborné modely postav s realistickými vlasy.

Na šestém a pátem místě se objevily hry trochu z jiného soudku. Na nižší pozici to byl Hi-Fi Rush, který sází na unikátní stylizaci a animace, a následně velice originální Super Mario Bros. Wonder, jenž předvádí opravdu neskutečné věci z kreativního hlediska. A jak správně podotýká Alex Battaglia, na rozdíl od spousty jiných titulů pro Switch se nepotýká s přílišným aliasingem. Těsně za stupni vítězů pak skončil Marvel's Spider-Man 2, jenž sice staví na základech z předchozích her od studia Insomniac, ale zvedá kvalitu ještě o úroveň výš, a především je jednou z nejlepších ukázek ray tracingu na konzolích.

Top 3 byla víceméně jasná, ale o samotném pořadí debatovali John Linneman, Alex Battaglia a Oliver Mackenzie až přímo ve videu. Na bronzové příčce se umístil Cyberpunk 2077 (in-house RED Engine) s path tracingem (režimem RT Overdrive), který pozvedl nasvícení na úplně jinou úroveň, byť si za to samozřejmě žádá vysoký výkon. O prvních dvou se rozhodovalo obzvlášť dlouho, na druhé pozici se však nakonec umístil Alan Wake 2 (in-house engine Northlight) se skvělým prostředím, modely postav a z hlediska nasvícení rovněž path tracingem.

Úplným vítězem se stal jeden z posledních titulů tohoto roku – Avatar: Frontiers of Pandora (in-house engine Snowdrop) od studia Massive Entertainment. Přestože se redaktoři DF shodli, že Alan Wake 2 je z hlediska vizuálu nejlepší, když se vezme do úvahy i rozsáhlost dané hry, Avatar měl přece jen o chlup navrch. Nabízí nádherný svět Pandora v herní podobě a skvěle využívá ray tracing, na rozdíl od AW2 i na konzolích. Ať už si Avatara zahrajete na jakékoli platformě, můžete se těšit na silný vizuální zážitek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama