DiRT Showdown – demoliční derby se vrací
Preview Dirt Showdown Článek DiRT Showdown – demoliční derby se vrací

DiRT Showdown – demoliční derby se vrací

6

Narážení do překážek, práskající petardy, pomačkané plechy - zkrátka demoliční derby. Nejnovější díl závodní série DiRT celou svou stavbou připomíná poťouchlého levobočka.

Reklama

Pokud se podíváte nalevo a napravo, jistě uznáte, že herní průmysl je řízen značkami. Call of Duty, Warcraft či rallye série DiRT jsou jen některými z nich. Jenže produkovat stále tentýž obsah se časem přejí zákazníkům i autorům. A v takovém případě je čas na spin-off.

Spin-off, definice slova

Spin-off neboli odvozenina je dílo, které navazuje na již existující titul (filmový, herní, televizní, literární) a akcentuje určitý původní aspekt - tak jako se seriál Joey zaměřil pouze na jednu postavu z původních Přátel.

Technicky jde o pokračování (sequel), může se ovšem jednat také o odbočku – například pokud by za několik let vyšlo regulérní (filmové) pokračování Přátel, šlo by o „kánoničtější“ pokračování než jakým je Joey.

Právě toho je ukázkovým příkladem nejnovější příspěvek závodních her pod jménem DiRT Showdown. Namísto jízdy po polňačkách nás v něm čeká především duchovní nástupce starého dobrého Destruction Derby, nebo chcete-li, modernějšího Flatoutu. A to znamená především spoustu výbuchů a pastelové akce.

Mutace, nikoliv revoluce

Protože pravověrní virtuální závodníci se jistě už plácají do svých čel, je nutné Showdown uvést na pravou míru. Titul nemá být regulérním pokračováním, ale pouze odbočkou, která může DiRT prodat novým hráčům a těm starým nabídnout odlišný druh odreágování.

V kontextu DiRTu, respektive celé Colin McRae Rally, ostatně Showdown nemá ani vlastní číselné označení.

"Cítili jste se v DiRT 3 špatně, když jste kolegům naráželi do karosérie a oni vás za to počastovali urážkami? Tady nepůjde o nic jiného!"

Rovněž se nemá jednat o ultra ujetý spin-off, jako je tomu v případě například Brother in Arms: Furious 4. Naopak se zdá, že Showdown naservíruje akurátně věrné vyvedení toho, jak demoliční derby a další příbuzné parády probíhají v reálu. Cítili jste se v DiRT 3 špatně, když jste kolegům naráželi do karosérie a oni vás za to počastovali urážkami? Tady nepůjde o nic jiného!

Těm původním hráčům, kterým se to nelíbí, nezbývá než ladně počkat na právoplatný DiRT 4. Popojedem.

Na přepálené stezce

Cílení na „arkádovou hratelnost“ jde cítit už z obrázků. Terminologií visuální to znamená nadbytek hýřících barev pramenících z všemožných dělobuchů a rachejtlí, které doprovázejí reálné demoliční derby.

Z dostupných informací se zdá, že i Showdown zachová relativně náročný fyzikální model, který bude i při arkádovější hratelnosti na míle vzdálen způsobu, jak se hrály první díly Colina McRae (jistě si pamatujete na závody postavené na odrážení se od svodidel) nebo i prastaré Destruction Derby.

DiRT v Guinnessově knize rekordů

Série Colin McRae Rally, potažmo tedy i DiRT, si vysloužila hned několik uznalých ocenění. Hry například získaly hned šest pozic v herní edici Guinnessovy knihy z roku 2008.

Jedná se třeba o ocenění za Nejrychlejší fyzikální engine v závodní hry, Největší počet kamer v závodní hře a Nejkomplexnější zvuk v závodní hře.

Těžiště hry, tak jako u předchozích Destruction Derby nebo Flatoutu, ale stojí především na hře více hráčů – jak se říká, ve více lidech je všechno zábavnější. A právě tady se naplno projeví i vylepšenější model poškození aut.

Přitom ovšem zůstává i mód kariéry, jenž hráče protáhne čtyřmi sezónami, přičemž na konci každé má čekat epické finále. Avšak pojďme se na jednotlivé módy podívat detailněji.

"Showdown přelakuje starší prvky. Flashbacky se tak nyní rozverně jmenují crashbacky..."

DiRT: Massacre

Zůstává tradiční závodění, ale připravte se na nečekaně vysokou míru zabordelení trati. Barikády z pneumatik jsou rozestavěné po celé délce a jenom čekají na polibek karosérie vašeho či soupeřova přibližovadla.

Variací klasické demoličního derby je zase mód Rampage. Tady už hra vůbec neskrývá svůj oheň v srdci. Malé uzavřené prostředí, několikero oponentů a cíl zrušit jich co nejvíce než oni provedou totéž vám.

A comeback hlásí i upravená Gymkhana v tzv. Hoonigan módu. Stále je postavená na provádění automobilových frajeřinek. Má s ní také přijít nová komplexní trať v Jokohamě, celkově až čtyřikrát větší než mapa Battersea z DiRT 3.

Mezi přelakované prvky minulých dílů patří třebas i ten drobný detail, že "flashbacky", jež umožňují pomocí Dýky času (nebo čím to vlastně) "vrátit čas" a vyhnout se definitivní zkáze hráčova pachtění, se nyní rozverně jmenují "crashbacky".

Odbočka z hlavní

Mohlo by se zdát, že Showdown není nic víc, než prachsprostá oficiální modifikace DiRTu 3, jejímž záměrem není nic jiného než na slavné značce rejžovat peníze. A nebude to možná ani daleko od pravdy.

Avšak DiRT Showdown lze brát také jako závan inovace v sérii, jež ze své podstaty nemůže nabídnout nic moc nového – v rámci novot lze sice nabídnout propracovaný příběh, ujeté provedení, realistické provedení, pohrát si s prostředím nebo prostě vsadit na online fazónu, nic z toho ale ve skutečnosti moc nederivuje základní hratelnost postavenou na kombinaci kára+silnice. Nakonec, už DiRT 3 se pokusil značku oživit výletem do minulosti.

Jestli má Showdown lidem z Codemasters nabídnout trochu oddechu od semi-věrné simulace rallye nebo jim jde jen o naše peněženky, se vyjeví 25. května, kdy má Showdown dorazit na PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama