Dojmy z Gamescomu: Total War: Warhammer 2
Preview Článek Dojmy z Gamescomu: Total War: Warhammer 2

Dojmy z Gamescomu: Total War: Warhammer 2

Filip Němec

Filip Němec

3

Harcovníci žánru nám představili svůj nejnovější počin a je rozhodně na co se těšit.

Reklama

Dlouhé roky se v Creative Assembly soustředili pouze na historicky více či méně přesně adaptace. Středověká Evropa, Japonsko nebo třeba Řím v době své největší slávy. Pak ale přišel fantasy svět Warhammeru. Už od počátku byla tato série zamýšlena jako trilogie a není tak překvapením, že se relativně brzo po prvním díle ukazuje i dvojka. Ačkoli je však časový rozestup velmi malý, to, co si autoři pro druhý díl přichystali, je více než úctyhodná porce nového obsahu.

Velký vír

Středobodem druhého dílu je logicky nová kampaň, zatímco se ale většinou ve světě RTS strategií jedná v tomto směru pouze o nový příběh doplněný o nové mapy a pár jednotek, v Creative Assembly neskončili u něčeho tak přízemního. Kromě nového obsahu totiž rovnou překopali celý systém, jakým se kampaň bude hrát. Doposud šlo totiž především o sérii bitev, jejichž výsledek ovlivňoval v prvé řadě stav vaší armády, tedy to, jak moc ji dokážete zvětšovat a udržovat. Mnohdy se tak stalo, že jste si v začátku hry vytvořili velkou armádu a zbytek příběhové kampaně pak byl už jen divokou jízdou, kde jste nepřátele devastovali jako horská rolba. Kampaň ve druhém díle se bude doslova točit kolem tzv. Velkého víru, o který mají zájem všechny zúčastněné strany, přičemž velmi zajímavé je, že ne všichni mají stejné úmysly.

Přečtěte si také náš rozhovor s hlavním scénáristou Total War: Warhammer II.

Velký vír (v originále Great Vortex) stvořili v daleké minulosti elfové a jeho úkolem je shromažďovat ze světa přebytečnou magii. Tím chtěli elfové držet na uzdě síly Chaosu. Na Velký vír je napojena rozsáhlá síť menhirů, která je rozprostřená právě na území Elfů a proto právě oni stojí nejvíce o to, aby se Víru nic nestalo. Stejný cíl mají například i Lizarmedi, naopak kupříkladu temní Elfové v čele s Malekithem se snaží o jeho zničení. V tomto směru však nepůjde pouze o to probojovat se k Víru a posléze ho srovnat se zemí. Pro jeho ovládnutí je třeba nejprve zvládnout sérii rituálů, ke kterým bude třeba zvláštní měna. Ve výsledku je tak nová kampaň jako závod s časem, protože nejenom vy, ale i ostatní rasy máte stejný cíl. Můžete tak vybudovat obrovskou armádu, které nic nedokáže odolat, pokud však budete ignorovat dění kolem Velkého víru a neprovádět rituály, vítězného konce se dost možná nedočkáte. Autoři však jedním dechem zdůrazňují, že vyhrát by nakonec mělo jít i obvyklým způsobem, je tak pravděpodobné, že si obtížnost či fungování kampaně bude možné drobně ohnout v rámci svých vlastních hráčských tužeb.

Nový svět

Možnost vyzkoušet si druhý Total War: Warhammer na Gamescomu byla trošku odlišná, než tomu bývá obvykle. Dostal jsem k dispozici celou hodinu a rozehranou kampaň za Skaveny, kde jsem si mohl dělat, co jsem chtěl. Nestál u mě žádný promotér ani nikdo jiný, kdo by mi říkal, co si mám vyzkoušet a co ne, protože to ještě není hotovo. První, co mě logicky zaujalo, byl Nový svět. Doslova. Okamžitě si všimnete zajímavé rozmanitosti zelených plání, ale také nebezpečných hor a rozlehlých moří. Nový svět nabízí ledový Naggaroth, Jižní země nebo třeba vyprahlou Lustrii. Zde se utkáte proti temným elfům, vznešeným elfům a Lizardmenům. Právě poslední hratelnou rasu, kterou jsou Skaveni, si tvůrci nechávali až nakonec a měl jsem velkou radost, že právě za ně si mohu kampaň vyzkoušet.

Skaveni jsou velmi odlišní od ostatních ras, a to nejen vzhledem nebo fyziologií, ale také herními mechanikami. Jejich předností je přirozená početnost a také rychlost s jakou se jejich řady rozrůstají. Nejen v tomto směru si však Skaveni berou příklad ze skutečných krys. I oni totiž roznáší mor všude, kde se mihnou. To vám ale může pouze pomoci, pokud se totiž ocitáte na cizím území, právě šířící se mor a nákaza značně zaměstnává nepřátelské osady, které se budou muset vypořádat s nepokoji a ještě vynakládat nemalé peníze na léčení svého lidu. Není také překvapením, že naprostá většina jednotek Skavenů překypuje energií, takže vynikají především rychlostí. Na bojišti pak jde o jeden z vašich hlavních trumfů, protože úvodní vteřiny bitvy, kdy se obě armády pouze přibližují a uštědřit poškození mohou pouze jednotky útočící na dálku, je bleskově se přibližující armáda Skavenů impozantní podívanou. Naopak značná rychlost může být klíčová i v jiných momentech hry a osobně jsem tento významný rys využíval velmi hojně. V okamžiku, kdy nepřátelskou jednotku téměř do posledního muže (či ještěra nebo elfa) rozprášíte, přeživší se dají na útěk. Naprostá většina krysích jednotek však bez problémů utečence rychle dožene a dorazí.

„Skaveni čerpají svou sílu především ve svém velkém a zastrašujícím počtu.“

Co je tím dalším trumfem Skavenů? Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, vzhledem jejich rychlosti a počtu se jedná o rasu, které není cizí ani stealth přístup a to nejen v rámci samotných bitev, ale také mimo ně. Jelikož Skaveni žijí pod zemí, pro ostatní rasy je jejich území viditelné pouze jako neobydlená ruina. V takovou chvíli nezbývá nepříteli nic jiného než vyslat do neprobádaného území průzkumníky anebo rovnou celou armádu a riskovat útok odjinud. V samotném boji pak tento krysí národ vyniká různými léčkami a přepadeními. Není jim cizí schovat se v lese a v ten nejlepší moment prorazit nepřátelskou obranu z boku nebo dokonce zezadu. Velmi zajímavou možností je také zahrabání se pod zem.

Netrvalo dlouho, abych pochopil, že Skaveni budou mít v rámci kampaně navrch především v začátcích hry. Jejich rychle se rozšiřující armáda může podstatně svižněji zabírat území, přičemž toto počínání bude pro ostatní rasy prakticky neviditelné. Pokud ale svých výhod nevyužijí v prvních fázích kampaně, mohou se naopak stát kořistí v té době už značně vylepšených jednotek technicky vyspělejších národů. Skaveni totiž čerpají svou sílu především ve svém velkém a zastrašujícím počtu, jednotlivé jednotky však nejsou příliš silnými protivníky, takže je třeba s tímto národem zacházet navýsost takticky.

Na první pohled totiž gigantické armády rychle se šířích potkanů působí hrůzostrašně, pokud ale narazí třeba na vylepšené jednotky vysokých elfů, velmi rychle jejich řady prořídnou. Nicméně i Skaveni mají pokročilé jednotky, přestože oproti jiným rasám nejsou natolik technologicky vyspělí. Svou zaostalost ve vyhlazených technologiích vynahrazují experimentováním s chemií či magií. A vlastně i na ty technologie dojde, krysáci se totiž nebojí experimentovat s kombinací živé tkáně spolu se stroji, takže se můžete těšit na velmi ohavná ale také ničivá monstra a kryso-stroje.

Pokračování se vším všudy

Z hodinové ukázky bohužel nedokážu absolutně odhadnout, jak moc zajímavý bude ve výsledku nápad s Velkým vírem, avšak to, co jsme mohli vidět a hrát, ve mě navozuje pocit důvěry ve výsledný produkt. Všechny fáze hry působí velmi zábavně, a především samotné bitvy evokují ten pravý pocit epických bitev, kde se nebijí jen desítky jednotek, ale vzájemně se řežou stovky oddaných vojáků v mnohačlenných plucích. I když si k Total War: Warhammer 2 odběhnete od konzolové střílečky nebo i jiné strategie, ovládání hry vám nebude činit žádné problémy a především vás hra upoutá tím, co dokáže zobrazit, ať už se na ni díváte v jakémkoli měřítku. Sledovat válečnou vřavu z ptačí perspektivy a vydávat rozkazy vás pasuje do pozice božského vojevůdce, naopak při scrollování do epicentra bitvy oceníte nejen detailnost jednotek, ale také skvělou válečnou choreografii, kterou všechny jednotky disponují. A to stále není řeč o dalších novinkách, jako je například mega kampaň, která spojí první díl s tím druhým. Total War: Warhammer II prozatím vypadá velmi slibně a už teď je jasné, že v Creative Assembly nepřistoupili k druhému díle jen jako k povinnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama