Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone
Preview Call of Duty: Modern Warfare Článek Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone

Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone

David Bernard

David Bernard

16
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Další battle royale do sbírky, nebo něco více?

Reklama

Jedna z nejznámějších a nejhranějších sérií ve svém žánru. Akční FPS, která k obrazovkám téměř každoročně přiková zástupy virtuálních bojovníků. Tak to přesně je Call of Duty. Po loňském rebootu slavného Modern Warfare, který sklidil velmi pozitivní ohlas, nyní vychází Call of Duty: Warzone, čerpající právě z loňského dílu. Dostávame tak další battle royale titul, který je zdarma jak pro majitele hry, tak i pro ostatní, za což si tvůrci zaslouží veliké plus. Warzone se tak může zařadit vedle Fortnite, PUBG Lite a Apex Legends, tří nejznámějších battle royale her, které jsou k dispozici bez nutnosti investice. Hra si propůjčuje již zažité herní mechaniky a sem tam přidává něco nového. Pojďme se společně podívat, jak se nový battle royale hraje.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0E44DClsX5Q[/embed]

Nejlepší zůstanou

Cílem battle royale her je přežít jako poslední. Zde se nic nemění a fanoušci žánru se budou cítit jako doma. Zatím jsme se setkali s mapami, které pojmou 100 hráčů. Call of Duty: Warzone tentokrát zvyšuje laťku a nabízí prostředí Verdansku, na kterém se může hráčů utkat až 150. Co mne trochu zamrzelo, byl fakt, že se ve hře aktuálně nachází pouze možnost squad, která je určena týmu tří hráčů. Žádné solo či duo zde momentálně nenalezneme. Redukce oblasti, ve které se hráči nachází, je tentokrát pojata formou chemického útoku. Účinné, ale nepříliš originální. Stejně jako výskok padákem z transportního letounu. Klasikou zůstává sběr zbraní různé kvality, a to od obyčejných až po legendární. Zde mne zaujal fakt, že odpadla nutnost sbírání zbraňových "attachementů." Hráči se tak nemusí zdržovat s nastavováním zásobníků, zaměřovačů či dalších doplňků.

Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone
Klasikou zůstává sběr zbraní různé kvality, a to od obyčejných až po legendární.

Místo lékárniček je užit systém armoru, který prodlužuje dobu nutnou na vaši eliminaci (time to kill). Pancíř lze sbírat stejně jako ostatní vybavení a jeho maximální hodnota dosahuje tří dílků. Veškerý loot lze samozřejmě sdílet se spoluhráči. Zajímavou novinkou jsou tzv. kontrakty. Mini mise, které vás odmění vybavením a penězi, ale zviditelní vás na mapě. Právě peníze jsou relativně inovativní záležitostí. Po území jsou rozmístěny stanice, ve kterých si můžete nakoupit killstreaky, sebeoživující injekci, plynovou masku, zavolat si supply drop či oživit mrtvého spolubojovníka. Pokud některý z vašich parťáku zemře a vy jej nestihnete zachránit, objeví se v tzv. Gulagu, vězení pro válečné zajatce, což je doprovázeno stylovým filmečkem.

Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone

V Gulagu má padlý hráč možnost vybojovat si druhou šanci, a to v souboji 1v1 s jiným eliminovaným hráčem. Jedná se prakticky o gunfight mód z loňského Modern Warfare. Pokud zemře další z členů vašeho týmu ve stejnou dobu, celý zápas o přežití sleduje z chodby nad arénou a v případě hlasového chatu vám může i radit. Pokud zápas prohrajete, mohou vás hráči vykoupit za několik tisíc dolarů v jedné z nákupních stanic na mapě. Gulag mne velmi mile překvapil a rozhodně se jedná o originální doplněk hratelnosti. Systém oživování hráčů si autoři evidentně propůjčili z Apex Legends, stejně jako možnost označovat nepřátele, vybavení či směr postupu. Sice s nápadem nepřišli jako první, ale celkový pocit ze hry to vylepšuje, tudíž jim nic nezazlívám.

Gulag mne velmi mile překvapil a rozhodně se jedná o originální doplněk hratelnosti.

Co mi naopak zdá kontroverzní, je fakt, že supply dropy (ať již zakoupené nebo náhodně se spawnující) poskytují loadouty, které využíváte v běžných multiplayerových módech Modern Warfare. Je to tedy znatelná výhoda pro vlastníky hry, kteří si za necelého půl roku stihli svoji výbavu vylevelovat. Také si myslím, že je to pro free to play hráče prakticky lákadlo na zakoupení základní hry. Jestli je to věc dobrá či špatná, posuďte sami. Je skvělé, že je hru možné hrát zdarma, ale tento systém působí trochu jako pěst na oko.

Sbal prachy a vypadni!

Battle royalu sekunduje nový mód Plunder. Je evidentní, že tvůrci chtěli přijít s něčím novým. Cílem Plunderu je nasbírat co největší obnos peněz a uprchnout s nimi z mapy. Finance získáváte formou lootu, plněním kontraktů, z eliminovaných nepřátel či vybíráním cash dropů. Ve Verdansku nalezneme také banky, které je možno vyloupit. Při přepadení se nicméně spustí alarm a upozorní na vaši lokaci ostatní hráče. Jedná se tak o riskantní záležitost s tučnou odměnou. Oproti battle royalu padá hotovost ve značně větší míře. Během hry lze peníze odeslat helikoptérou (pouze pokud disponujete obnosem 300 000 dolarů a více), případně v přenosném horkovzdušném balónu.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=cV3xq4II7x4&feature=emb_title[/embed]

O takto zajištěné peníze již nelze přijít. Tedy pokud vám váš odvoz nezničí některý z desítek nepřátel. To ovšem neplatí, pokud zahynete. Při každé smrti (funguje zde systém klasického respawnu) přijdete o procentuální část hotovosti, kterou disponujete. Milníkem je jeden milion dolarů. Jakmile se některému z týmů podaří milionu dosáhnout, spustí se bonusové kolo, které trvá dvě minuty. Během tohoto času musíte nasbírat co nejvíce peněz a lze tak zvrátit celý průběh zápasu. V bonusovém kole se začnou objevovat útočné helikoptéry, které střílí na všechny v dohledu. Pokud je dokážete zneškodnit, obdržíte velkou sumu peněz. Úkol je to ale vskutku náročný.

Milníkem je jeden milion dolarů.

Stejně jako v battle royale se hra odehrává na mapě Verdansk v týmech tří hráčů. Stejné jsou také mechaniky boje. Nenajdeme zde ale zmenšující se herní oblast, a můžeme se tedy všude libovolně pohybovat. Žádný Gulag se taktéž nekoná. V Plunderu navíc začínáte s vlastním loadoutem a perky. Nákupní stanice fungují stejně jako v battle royale módu a někdy je záhodno jejich nabídky využít. Killstreaky, horkovzdušné balóny či armor mohou zamíchat kartami. Ceny jsou nicméně vyšší než v základním módu Warzone. Jakmile první z týmů získá 200 000 dolarů, bude jeho pozice na mapě odhalena ostatním hráčům (ikona kolečka s korunou uvnitř). Další dva týmy s nejvyšší nevyzvednutou hotovostí jsou taktéž označeny (kolečko s vakem na peníze). Čím více peněz týmy mají, tím menší je kolečko vně ikony. Hon tak může začít.

Verdansk, domov můj

Mapa, na které se oba módy odehrávají, je vskutku obrovská. Mrakodrapy ční nad svěžími kopci, rozlehlá dálnice se táhne napříč přírodou, tichým předměstím se ozývají výstřely z odstřelovacích pušek a v uličkách tržišť probíhají souboje muže proti muži. Tomu všemu vévodí obrovská přehrada spolu s muzeem umění. Verdansk sestává z pěti odlišných sektorů: severního, jihozápadního, centrálního, jižního a východního. V severním sektoru, který je složen z tundry a předhůří, nalezneme přehradu Gora, vojenskou základnu na vrcholku Arklov a několik sousedství, tvořených z Bloků 16, 17, 23 a břehem řeky. Na severovýchodě najdeme lom u řeky Karst, místo havárie, silnici a malou usedlost v průsmyku Lozoff. Sever disponuje také Bloky 14 a 15.

Jihozápadní sektor obsahuje nemocnici, vlakové nádraží, západní a východní promenádu Barakett, motokárovou závodní trať, památník Zozsni Spomenik a kopce Novi Grazna. Centrální a jižní sektor Verdansku nabízí most Grazna, televizní stanici BCH4, Blok 6, Verdanský stadion spolu s Great Bridge, centrum Tavorsk District, Tavorský a Gora most, park a památník Styor Spomenik. Východní sektor, nacházející se mimo betonovou džungli, sestává z Bloku 18, mostu Karst, pily Gorengard, farmy Krovnik, verdanského městského přístavu a nechvalně známého vězeňského komplexu Zordaya.

Mapa, na které se oba módy odehrávají, je vskutku obrovská.

Mapa jako celek na mne působila relativně dobře. Prostředí připomíná oblasti sovětského bloku a díky tomu na hráče dýchá ponurá a tíživá atmosféra. Betonová džungle narušuje zasněžené pahorky a přehrada Gora je opravdu monumentální. Přebíhání přes otevřené prostory je vždy adrenalinovým zážitkem, zvláště pak v battle royale módu. Bojovat můžete ve vzduchu i na zemi. Trochu mě zamrzela absence soubojů na vodě. Kolem a kolem se mapa autorům povedla, nicméně mapa z Battlefieldu a jeho módu Firestorm se mi líbila o něco více.

Dojmy z hraní Call of Duty: Warzone

Zábava? Ano. Revoluce? Ne...

I když žánr battle royale her již nezažívá takový boom jako pár let zpátky, stále nalezneme mnoho zástupců, ze kterých je možné vybírat. Tvůrci Call of Duty: Warzone nyní svým dílem přispívají svojí troškou do mlýna. Hra je zábavná, především v partě kamarádů, ale žádná revoluce se nekoná. Nový mód Plunder mě popravdě příliš neoslovil, ale rozhodně mu ještě šanci dám. Názor na kontroverzní systém loadout dropů nechám na každém z vás, ale dokážu si hru představit i bez něj. Co se mi naopak velmi líbí, je zpestření hry Gulagem. To se autorům opravdu povedlo a já je chválím. Plus dávám také ze eliminaci nutnosti sbírání zaměřovačů, nástavců a dalších doplňků. Oblast Verdansku je různorodá a má unikátní atmosféru. Povedla se. Ve výsledku jsem s časem stráveným ve Warzone spokojen. Nejedná se o žádné terno, ale rozhodně ani o nudný titul. Pro milovníky battle royalu se jedná o sázku na jistotu, ostatním doporučuji, ať hru alespoň zkusí. Koneckonců nemusíte investovat ani zlámanou grešli.

Call of Duty: Warzone můžete hrát zdarma na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama