Dojmy z hraní kooperativních Ghostbusters: Spirits Unleashed
Preview Ghostbusters: Spirits Unleashed Článek Dojmy z hraní kooperativních Ghostbusters: Spirits Unleashed

Dojmy z hraní kooperativních Ghostbusters: Spirits Unleashed

Pavlína Nouzová

Pavlína Nouzová

Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Od Predátora ke Krotitelům duchů.

Reklama

Pomalu se plížíte halou plnou ryb a dalších mořských živočichů. Návštěvníci muzea postávají před vitrínami a prohlížejí si informační cedule. Najednou se vedle stojící kbelík s mopem lehce pohne. Jako by do něj někdo strčil neviditelnou nohou. Jenže to už vaše stroje blikají a pípají a vy víte, že kbelík ve skutečnosti posedl duch.

Následuje souboj s růžovou potvorou, snaha chytit ji do pasti a zoufalství z toho, že vám oslizla výbavu. A vše začíná nanovo, dokud za ní konečně nezaklapne past.

Nová asymetrická kooperativní hra Ghostbusters: Spirits Unleashed umožňuje hrát za čtveřici krotitelů duchů, přičemž pátý hráč se ujme role ducha. Úkol je jednoduchý: duch musí vyděsit co nejvíce návštěvníků, posednout co nejvíce předmětů a zdrhat před čtyřčlennou partou, která je mu v patách.

K dispozici má různé možnosti - dokáže se teleportovat napříč barevnými trhlinami ve stěnách muzea nebo třeba vyvolávat malé pomocníky, kteří spolu s ním děsí okolí (a taky mazaně odvádějí pozornost). Na druhé straně krotitelé duchů mají ve svých rukách protonové zbraně, známé z filmové série, pomocí kterých ducha spoutají, a když se jim zadaří, chytí ho do speciální pasti.

Na Gamescomu v Kolíně nad Rýnem jsem měla možnost vyzkoušet si obě role. Začala jsem coby duch, který se snažil uniknout zakladateli a šéfovi studia IllFonic Charlesi Brungardtovi a hlavnímu vývojáři Jaredu Gerritzenovi. Hra je velmi jednoduchá a její ovládání pochopíte během pár minut. Začali jsme v hale zmíněného muzea, kde byla i expozice s dinosaury nebo posezení. Opodál vedly schody do druhého patra, nicméně ani jednou se mi nestalo, že bych se ztratila nebo byly prostory nepřehledné.

Kolem vás je nespočet věcí na posednutí - kromě kbelíku i automat na pití, nevinně vypadající židle nebo třeba mořská hvězdice. Jakmile předmět posednete, růžový duch zmizí před očima svých lovců… a dokážou ho vystopovat jen jejich přístroje.

Zpočátku byla hra poměrně klidná. Já i dvojice vývojářů, doplněná o dvě postavy ovládané umělou inteligencí, jsme se opatrně pohybovali muzeem a snažili se vytipovat další krok nepřítele. Téměř to připomínalo slavnou scénu z knihovny z prvního filmu, což byl podle slov tvůrců i jejich cíl.

Jak ale čas plynul, krotitelům se dařilo zavírat trhliny a tím omezovat možnosti ducha na respawnování poté, co ho krátce chytí. Vystrašenost návštěvníků muzea mezitím rostla a ukazatel se blížil lákavému maximu, ale stejně tak rostla vyhrocenost našich střetů, všude létal sliz a nakonec byl můj nebohý duch lapen. Lapen - nebyl zabit. Stejně tak nemůžou zemřít ani krotitelé a při osliznutí je vyřadíte ze hry jen na krátkou chvíli, což je příjemná změna.

Americké studio IllFonic, které za hrou stojí, má na kontě tituly jako Friday the 13th: The Game nebo Predator: Hunting Grounds. Jeho obliba filmových titulů z 80. let se nezapře. Ale na rozdíl od Predátora, který mě osobně příliš nenadchl, v případě Ghostbusters jde o čirou zábavu. Sedíte doma s přáteli, pojídáte nebo pijete něco hodně nezdravého… a pak vás napadne dát si rychlou partičku. Ghostbusters nezaberou moc času, během zhruba dvacetiminutového sezení s vývojáři jsme stihli dva zápasy. Bez jakéhokoliv kritického podtextu: je to velmi příjemný party titul.

Hra za krotitele se podstatně liší. Zatímco coby duch se bavíte tím, jak vymýšlíte nejrůznější způsoby na otravování lidí kolem, v roli lovce musíte spolupracovat s kolegy. Nadbíháte si, pomáháte si pomocí pastí a snažíte se nekřížit paprsky. Prvek kooperace tu funguje velmi povedeně - sólista se moc daleko nedostane.

Právě to jsem zjistila během druhé hry, kdy Gerritzen se ujal role ducha a já s Brungardtem jsme ho naháněli. Ještě před tím jsem si v lobby hasičské stanice popovídala s Rayem a Winstonem, které skutečně namluvili herci Dan Aykroyd a Ernie Hudson. Kdybych chtěla, mohla bych si upravit vzhled svého krotitele nebo krotitelky a vybrali bychom si z širokého množství map a duchů. Pro ukázku tvůrci zvolili pivovar a následoval opět téměř filmový scénář: plížení, občasné střety, adrenalinové finále.

Ghostbusters: Spirits Unleashed možná nemá nějak překrásnou grafiku (nicméně na fotkách vypadá hůř než v pohybu) a v pár momentech jen zběsile mačkáte tlačítka, ale aspoň v mém případě hra výborně pracovala s tempem a gradací. Ducha jsme tentokrát chytili pět sekund před koncem a vzájemně se povzbuzovali, případně kleli, jako bychom byli přátelé. Hra byla zábavná, téměř rodinná a především: podprahově sbližovala.

Hra vychází 18. října na PC, Playstation 4, Playstation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.


Gamescom 2022 reportáž na ZING.cz vám přináší herní notebooky Acer Nitro, s procesory až Intel Core i7.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama