Dojmy z hraní otevřené bety Battlefield 1
Speciály Battlefield 1 Článek Dojmy z hraní otevřené bety Battlefield 1

Dojmy z hraní otevřené bety Battlefield 1

Jan Kalný

Jan Kalný

69

Dokáže první světová válka v Battlefieldu 1 zaujmout stejně jako moderní válka ze čtvrtého dílu?

Reklama

O sérii Battlefield si můžete říkat, co chcete, ale nedá se jí upřít způsob, jakým posouvá hranice kupředu. Má svoje chyby, to ano, ale ne nadarmo je to jedna z nejoblíbenějších sérií. Přesun z moderní války do první světové se tak mohl zdát jako odvážný krok, který jde proti proudu dnešních standardů, ale možná to je právě ten další krok, kterým lze zmíněné hranice posunout.

Zásadní otázkou tak nezůstává, nakolik byl tenhle krok odvážný, jako spíše nakolik byl správný a jestli je i správně provedený. Pravděpodobně už jste viděli tunu nejen oficiálních záběrů, ale i záběrů hráčů z alfa verze. A dost možná už jste otevřenou beta verzi hráli. Sami si tak můžete alespoň základně říct, jestli vám vize první světové války ve hře jako Battlefield sedne.

Poušť liberálů

Otevřená beta Battlefieldu 1 nabízí všechno, co potřebujete, abyste si o hře vytvořili relevantní názor. K výběru máte jednu mapu (pouštní Sinai Desert), dva herní módy (Conquest a Rush), čtyři klasické základní herní třídy a samozřejmě přístup k elitním jednotkám, tankistům, pilotům a kavalerii. Jejich dostupnost se mění pouze v závislosti na herním módu, který hrajete.

Rush pro 24 hráčů, kde musíte bránit nebo útočit na páry cílů, nabízí jen tanky. Conquest pro 64 hráčů, kde naopak musíte získat a ubránit kontrolní body, nabízí i letadla, koně a vlaky. Osobně mi přijde Conquest tím lepším módem, a to díky faktu, že se budete pohybovat po území celé mapy a dostanete se de facto ke všemu, co Battlefield 1 nabízí. A to vám stačí k tomu, abyste zjistili, že první světová válka je správným krokem kupředu pro celou sérii.

Ačkoli se to totiž nemusí na první pohled nijak zvlášť zdát, celá hra je opravdu rychlá, hbitá a akční. Sám jsem při oznámení hry čekal pomalejší akci, která si v tomto ohledu nezadá s předchozími díly. Samozřejmě jsem se šeredně mýlil a hra je minimálně stejně akční jako Battlefield 4. Je to ale nutně špatná věc? Ne.

Sinai Desert, což je opravdu jediná dostupná mapa, takže hodnotit se musí pouze na základě toho, je na rychlé akci vyloženě postavená. Často se budete muset dostat z bodu A do bodu B, a k tomu vám pomůžou všechna možná vozidla, letadla, tanky a koně. Navíc se může čas od času stát, že potkáte písečnou bouři, která ovlivní váš výhled a trochu vás ohluší.

World of Tanks a War Thunder jsou už passé

To, co Battlefield 1 drží nad hladinou, je samozřejmě samotná hratelnost. Jak už jsem párkrát zmiňoval, k dispozici máte vlastně všechno a není problém si každou věc vyzkoušet. Ke všemu se v průběhu několika zápasů dostanete.

Abych se přiznal, na Battlefieldu 4 jsem oceňoval mnoho věcí, ale pocit ze střelby a zabíjení nebyla jedna z nich. Osobně mi prostě přišlo střílení nezáživné a necítil jsem ten vítězný pocit, když jsem někoho zasáhl nebo rovnou zabil. V případě nového dílu se tento pocit vytratil jen z poloviny. Stále mi dopad mojí střelby nepřijde nijak zvlášť adrenalinový, ale rozhodně mám z celého střílení daleko lepší pocit a důsledky mých zásahů jsou vidět. Ať už vizuálně nebo tím, že ostatní hráči utíkají. Což se mi v případě předchozích dílů nestávalo.

Battlefield Battlefieldem už od jeho zrození nedělají jen pěchotní souboje, ale i souboje s vozidly. V betě nejsou k dispozici žádné lodě, ale dostat se můžeme k několika tankům, několika letadlům a koním. A každá jednotlivá technika má svou roli a svůj význam.

V případě tanků se můžete posadit do lehkého, slabého, ale rychlého tanku nebo těžkého, odolného, ale pomalého. U letadel naopak máte z dispozici útočná letadla nebo bombardéry. Bombardéry jsou dobré na vyklízení území nebo vlaku nepřátelského týmu, útočná letadla se naopak hodí na supresi nepřátelských jednotek a poškození tanků. A v neposlední řadě koně slouží na rychlý přesun po mapě.

K tankům obecně bych výtky neměl. Za to bych měl výtky ke koním (resp. speciální třídě, kterou s koněm dostanete) a letadlům. Letadla víceméně fungují, jak mají, ale ovládání na klávesnici a myši je pohroma třetího stupně. V případě speciální třídy u koní bych měl naopak výtky k nevyváženosti (a také bych ocenil pohled z první osoby v sedle). Člověk by řekl, že taková třída nebude nijak zvlášť silná a on je vlastně opak pravdou – jejich zbraň dokáže na několik ran zabít kohokoliv s tím, že zásobník jejich zbraně je na pět střel, což by ale nebyl ten problém. Problém spočívá v tom, že kavalerie u sebe má i balíky na uzdravování a náboje, což z nich dělá jakousi kombinaci všech čtyř základních tříd a de facto jednočlennou armádu zkázky.

Ve všech jiných ohledech se mi ale hra zdá funkční a dobře vyvážená. Navíc se zdá, že vývojáři z DICE zakročili proti možnosti nějaké formy griefingu. Při skákání už nemůžete střílet a například padák se otevírá pomaleji, což vyústí v to, že si čas od času musíte od střílení dát pauzu. Navíc byly do hry přidány i animace během nastupování.

Naopak byly do hry přidány věci, které podporují týmového ducha i „prozkoumávání“ mapy. V případě prozkoumávání se jedná například o možnost vylézt nebo přelézt i vyšší překážky, jako je třeba zeď nebo větší kámen. Stejně tak můžete manipulovat s vícero dveřmi a okny, čímž můžete zamezit hození granátu do budovy nebo zpomalit hráče, kteří se chtějí dostat dovnitř.

V případě týmového ducha jde pak například o možnost při hraní za medika nebo podporu hodit hráči balíček s náboji nebo lékarničkou. Tedy, hodit svým způsobem automaticky. V předchozím díle, pokud se nepletu, jste museli ty malé balíčky hodit ručně a ne vždy jste se trefili na konkrétního hráče. Teď stačí namířit, stisknout Q a je to.

Je to sice poušť, ale je daleko čistější než cokoliv v Battlefieldu 4

Velký dojem ze hry kromě hratelnosti a atmosféry tvoří i audiovizuál. A ten je zatím na jedničku ve všech ohledech. DICE považuju v této věci za mistry a zvukům a hudbě nelze vytknout nic. A už vůbec nelze nic vytknout grafice. A vlastně i optimalizaci. Na mém PC – Nvidia GTX 970, i5 6400 2,7GHz, 16GB RAM – běží na hra maximální nastavení v průměru na 60 a více snímků za sekundu. Občas snímky klesnou, to ale například v momentě, kdy v mojí blízkosti bouchne něco velkého, střílím s plamenometem nebo v dalších podobných momentech. Určitě stačí stáhnout jednu dvě položky v menu a šlo by to bez problémů. Já ale takovou potřebu nemám, protože pokles snímků za sekundu o 5 čísel nepovažuji za nějaký závažný problém.

Hra navíc nabízí supersampling (který lze zapnout posunutím položky Resolution Scale z 50% na více, takže na to bacha, abyste to omylem nedali na 100% s tím, že 100% není 200%) a podporu DirectX 12. Výhody hraní s novým DirectX jsem ale nijak zvlášť nezaznamenal. V některých případech přišel výkon o malinko horší a v jiných zase lepší.

Pozn.: Beta nebyla zkoušená na nejnovějších ovladačích od Nvidie (372.70).

Na mě každopádně působí Battlefield 1 jako správný směr pro sérii, který je o něco přístupnější než předchozí díly, snadněji se dostanete doprostřed akce a všechno to vypadá líp a hraje se to líp než kdy dřív. Zatím ale počítejte s tím, že beta skutečně nabízí jen kostru celé hry, přístup tak nebudete mít k jiným mapám, lodím a všem zbraním. Za levelování nicméně získáte peníze, za které si můžete koupit několik dostupných zbraní na vyzkoušení.

Hře navíc pomohla změna uživatelského rozhraní a kompletního vyhození Battlelogu. Menu prostě působí čistě a jasně, podobně jako ve Star Wars: Battlefrontu. Srovnání s Battlefrontem ve finále ani není tak od věci. Některé prvky opravdu dělají podobný dojem jako v Battlefrontu - od uživatelského rozhraní po animace a dokonce z části po ovládání a vliv pohledu z třetí osoby (a taky HW náročnost, pozn. Cvrnda). Ale žádný strach, hratelnost jako taková není tak povrchní jako v případě nového Battlefrontu.

Samozřejmě můžete očekávat nějaké ty bugy. Mně osobně se při střílení vlaku stalo, že jsem nějak posunul kameru a tu jsem tak měl nad dělem a střílel níž, než ukazoval zaměřovač, což je také ve videu níže. Navíc jsem měl problémy se spuštěním hry, všechno vyřešilo až zapnutí kompatibility pro Windows 7 a spuštění hry jako správce. Na závěr bych snad ještě ocenil možnost změnit jednotlivé složky zvuku, jako například hudbu, která je občas zbytečně hlasitá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama