Dojmy z hraní stealth akce Hitman 2
Preview HITMAN 2 Článek Dojmy z hraní stealth akce Hitman 2

Dojmy z hraní stealth akce Hitman 2

Filip Němec

Filip Němec

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Zahráli jsme si příběhovou misi s Agentem 47 i zbrusu nový Ghost režim.

Reklama

Začátkem října nás česká Cenega pozvala do Londýna, abychom si vyzkoušeli připravovaný druhý díl Hitmana. Pozvánka to byla vskutku velkorysá, protože jsem si mohl vyzkoušet nejen jednu z misí v kampani, ale také v té době ještě neoznámený Ghost režim a vyzpovídat jednoho z vývojářů. Podívejme se nejdříve na misi v Bolívii, která potvrdila slova o tom, že nové lokace budou ještě větší, bohatší a detailnější. Mým úkolem bylo odstranit libovolným způsobem tři cíle, z nichž se každý pohyboval v jiné části otevřené mapy, která svou rozlohou rozhodně budila respekt i nadšení.

Okamžitě na vás dýchne svoboda, která je pro sérii Hitman ikonická. Jaký cíl zlikvidujete první? Půjdete do přímé konfrontace nebo vše zosnujete tak, že akt smrti budete jen pozorovat z bezpečné vzdálenosti? Vše je na vás. Já jsem si jako svůj první cíl vybral Andreu Martinézovou, která většinu času korzovala po své základně, ale čas od času vyšla na otevřené prostranství přilehlé vesnice, kde se mělo konat odhalení sochy. Absolutně si netroufám odhadovat, kolik možných způsobu, jak cíl odpravit, existuje. Rozhodně jich ale jsou desítky a často jsou velmi odlišné.

Tisíc a jedna možnost jak zabíjet

Na ty sofistikovanější budete přicházet buďto zcela sami, nebo vám je hra sama nabídne skrze tzv. příležitosti. V praxi to znamená, že kupříkladu půjdete vesnicí a uvidíte na zdi plakát oznamující slavnostní odhalení sochy, načež vám vaše spojka na druhém konci sluchátka prozradí, že by to byl docela dobrý plán jak zosnovat nenápadnou eliminaci cíle. Nic vám však nebráni v tom, zjistit si tuto příležitost sami pouhým průzkumem. Jednotlivých “příležitostí” jsem odhalil hned několik, nicméně hratelnost se neomezuje jen na tyto mírněn nalinkované scénáře.

Hitman 2 je skvělý v tom, že vám dovolí realizovat prakticky vše, co vás napadne. Klidně můžete přepadnout jednu z opuštěných stráží, převléknout se za ni a takto infiltrovat základnu nepřítele, počkat na vhodný moment a prásk. Nebo se v oděvu kuchaře vklínit do kuchyně a otrávit jedno z jídel, ukradnout ostřelovači pušku a přes celou vesnici zastřelit cíl při jeho návštěvě balkónů nebo… Asi už chápete, že možností je opravdu hodně, přičemž některé z nich jsou složitější, ale zaručí vám, že zůstanete neodhaleni, jiné jsou zase více přímočaré.

Já jsem si vyzkoušel hned dvě možnosti. V té první jsem se rozhodl využít skvělé příležitosti s odhalením sochy. Zjistil jsem, že její konstrukce není úplně nejpevnější a šla by kleštěmi upravit tak, že by stačilo jen malé postrčení a zřítila by se dolů na vyvýšené pódium. Ale kde vzít kleště? Pak jsem si vzpomněl, že hned na začátku vesnice je benzinová pumpa a vedle ní automechanik. Vplížil jsem se do jeho domu, ukradl kleště a spěchal připravit sochu k odhalení. Bohužel to ale nebylo tak snadné, jak jsem myslel.

Jde to jednoduše i složitě

Ke slavnostnímu odhalení pozvala Martinezová také kapelu, jak jsem však při odposlechu zjistil, její členové se poslední noc pěkně zřídili a tak se na podium dostavil pouze jeden ze čtveřice muzikantů. Musel jsem tedy nasadit svůj proaktivní přístup a jednotlivé členy lokalizovat. Pak už stačilo pouze dostat je na podium a v pravý moment shodit na vlásku visící sochu. Jenže víte co? Podělal jsem to. Při hledání jednoho z hudebníků jsem byl netrpělivý, upoutal pozornost stráží a rázem jsem byl na útěku. Ve stresu mě pak nenapadlo nic lepšího, než si obléct šaty jednoho ze spících hudebníků, kterého jsem právě našel a utéct. Jenže, co teď?

Designéři Hitmana 2 by ze mě nejspíše radost neměli, ale vyřešil jsem to velmi napřímo. Počkal jsem si, až Martinézová půjde na svou obvyklou procházku, schoval se do křoví, vyslal jednu dobře mířenou ránu na hlavu a rychle utekl do ústraní. I takto jde některé problémy řešit, ovšem v jiných scénářích by mi takový přímý postup rozhodně neprošel. Je však fascinující, kolik možností vám hra nabízí. Díky novince v podobě třech úrovní obtížnosti je navíc hra o něco více benevolentnější, pokud si nižší obtížnost navolíte.

Klidně může dojít k vašemu odhalení, nepřítel do vás může vysolit pár zásobníků, ale vy i tak budete mít stále šanci na to, že někam utečete, zvládnete se převléci a můžete se vydat na další pokus eliminace svého cíle. Hitman 2 však opět hraje na realistickou notu, takže takových pokusů nemáte nekonečno. Umělá inteligence také hlídá, jaké převleky zvolíte do jakého prostředí. Kuchař v kuchyni vám projde, ale jakmile vkročíte do místnosti určenou pro ochranku, nepřítel pojme podezření a pokud se rychle neklidíte z cesty, máte dost velký problém.

Prostor pro zlepšení

Z předchozích řádků asi jasně cítíte moje nadšení ze hry, nicméně jsou i prvky, které mi hodně vadily. Předně Agent 47 stále neumí mířit. Jakmile se dostanete do přestřelky nebo budete potřebovat zamířit na pohyblivý cíl, hra bude mít najednou hodně daleko k odladěným střílečkám. Míření je bohužel nepřesné a kostrbaté. Trošku mi také chyběla jistá ladnost pohybu, kterou znám z akčních adventur. Jsem si vědom toho, že Hitman je o plíživém a rozvážném pohybu, ale při lezení přes překážky bych o něco více ladnosti ocenil, zde je totiž vidět, že v tomto ohledu autoři stále nedosáhli na kvality jiných titulů.

Nechci mluvit přímo o konkurenci, protože Hitman má dost unikátní a svébytný koncept, ale pohyb postav a jejich animace je něco, co lze poměrně jednoduše srovnávat a pokud se zaměříte pouze na tyto aspekty, rozhodně si budete všímat mnoha prvků, které by si vylepšit zasloužily. Opomenout nemohu ani vizuální stránku hry, která rozhodně není špatná, ale v obecném měřítku nejde o nic fantastického. Celkově by si hra zasloužila lepší textury, zejména obličeje a jednotlivé postavy si doslova říkají o lepší péči. Na druhou stranu pochválit musím pěkný a promyšlený level design.

Ghost mód – kdo dřív přijde, ten dřív střílí

Ukázkou z kampaně však moje hraní neskončilo. Vyzkoušet jsem si mohl i zbrusu nový a čerstvě oznámený multiplayerový Ghost režim, což je online mód pro dva hráče a hned z kraje musím říct, že šlo o největší překvapení celého dne. Nebojím se Ghost režim označit za něco skoro až revolučního, minimálně v rámci série Hitman. Vy i váš protihráč jste vhozeni do stejné mapy a hra vám označí stejný cíl. Hlavní chyták je však v tom, že vaše hry probíhají odděleně. Můžete sice vidět vašeho protivníka v podobě „ducha“ (právě proto Ghost režim) ale nemůžete s ním nijak interagovat stejně jako s jeho verzí mapy.

Můžete si to celé představit jako dvě alternativní dimenze, kdy vidíte svého soka, ale nemůžete dění v jeho dimenzi nijak ovlivnit. Jediným průnikem obou světů je cíl, kterého musíte zlikvidovat dřív, než to udělá protivník. Jak mi bylo při představování režimu řečeno: “Musíte jednat rychle, ale ne zbrkle. Musíte myslet strategicky, ale hlavní zbraní bude mrštnost a obratnost”. To přesně vystihuje vysoce adrenalinovou podstatu tohoto režimu, kde vaším protivníkem jste spíše vy sami, protože počínání soupeře nemůžete nijak ovlivnit. Ostatně, mrkněte záběry z hraní.

Cílem hry pak je v každém kole zabít cíl jako první a být u toho neviděn. V takovém případě dostáváte pět bodů. Pokud vás u toho někdo spatří, nedostáváte nic, přičemž za zabití kohokoli jiného se vám body odečítají. Mnohokrát jsem chyboval tím, že jsem byl příliš netrpělivý a svůj cíl odpravil tak, že mě při jeho odklízení někdo viděl a můj oponent si mi zpovzdálí mohl jen tiše smát. Do hratelnosti pak hodně promlouvají truhly, ve kterých naleznete vybavení, zejména pak zbraně a převleky. V každé truhle jsou dva nebo tři předměty, a pokud si jeden z nich vezmete, ten samý předmět už si nemůže vzít soupeř. Nabízí se tak několik taktik, jak k tomuto systému přistupovat. Buďto si zkrátka vezmete to, co se vám nejvíce hodí, nebo naopak vezmete to, co máte pocit, že bude nejvíce vyhovovat vašemu soupeři.

S Ghost módem jsem měl možnost seznámit se jen asi na 20 minut, ale musím říct, že je skvělým doplňkem a nedivil bych se, když půjde o hlavní důvod proč si druhý díl pořídit. Je velmi příjemným zpestřením od rozvážných a dlouhých misí v kampani, navíc pokaždé nabídne trochu jinou hratelnost. Hitman 2 patrně bude mít své mouchy, které jsem v předchozích řádcích naznačil, ale rozhodně půjde o velmi podařenou hru v rámci svého žánru a Ghost režim by klidně mohl způsobit takovou menší revoluci v online hraní za nájemné zabijáky.

Souhrn: Hitman 2 navazuje tam, kde první díl skončil, dává sbohem epizodickému vydávání a přináší spoustu novinek. Dodat hře trochu více péče po stránce vizuálu a zlepšit míření, mohlo by jít o velmi výrazný titul letošního podzimu.

Těšíme se na:

  • Promyšlený level design
  • Stovky možností, jak zabíjet
  • Nové a detailní lokace
  • Pokračování příběhu
  • Velmi zajímavý Ghost mód

Bojíme se

  • Špatného míření
  • Horšího vizuálu

Hitman 2 vychází 13. listopadu 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama