Dojmy z multiplayerové bety Call of Duty: Modern Warfare II
Preview Článek Dojmy z multiplayerové bety Call of Duty: Modern Warfare II

Dojmy z multiplayerové bety Call of Duty: Modern Warfare II

David Bernard

David Bernard

15
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Návrat na moderní bojiště.

Reklama

Další podzim, další Call of Duty. Ano, je to tak. Tato dnes již zažitá formule se nemění. Poslední dva díly - Cold War a Vanguard, se dle mého názoru příliš nepovedly. Tedy pokud mluvíme o multiplayerové složce hry. Kampaň obou zmíněných titulů nebyla sice špatná, ale nejednalo se o žádné terno. V mých očích je tak restart v podobě Modern Warfare z roku 2019 stále nepřekonán. 28. října 2022 vychází plnohodnotný nástupce - Modern Warfare II. Během několika uplynulých víkendů nám tvůrci umožnili nahlédnout do multiplayerové části hry, a tak jsme v redakci neváhali a vydali se zpět na moderní bojiště.

Nebezpečné inovace

Když jsem multiplayerovou betu poprvé spustil, ihned mne zaujalo chování zbraní. Oproti Cold War a Vanguard je o poznání realističtější. Nejvíce to platí pro zpětný ráz, který je ale místy až přehnaný. Celkový pohyb po mapě se nese v pomalejším tempu. Tedy na poměry série. Zásadní změnou je indikace nepřátel na mapě. Ty tam jsou červené tečky, které se zobrazovaly na radaru pokaždé, když protivník vystřelil z neutlumené zbraně. Tzv. "red dots" nyní uvidíte pouze v případě využití různorodých technologií, jakou je např. klasické UAV. Změnu vítám, jelikož je tím pádem hra částečně oproštěna od zběsilého pronásledování teček po mapě. Problém ale vidím v modrých tečkách, které znázorňují spolubojovníky. Jelikož jsou vidět i přes zeď, často se vám stane, že budete mířit na nepřítele, kterému se nad hlavou bude vznášet ona tečka, indikující spoluhráče v naprosto jiné místnosti. Naprosto nepochopitelné designové rozhodnutí.

Chování zbraní je realističtější.

S novým systémem úpravy zbraní - Gunsmith 2.0, přichází také velká vlna zmatení. Nové zbraně tentokrát odemykáte postupným rozšiřováním tzv. zbraňových stromů. Postup vám není nijak vysvětlen a díky příšernému uživatelskému rozhraní je tak odemykání naprostým utrpením. UI je celkově velmi neintuitivní a působí, jako by bylo vytvořeno pro mobilní platformu. Možná to má souvislost s oznámeným Call of Duty: Warzone Mobile. Z navigace v menu vás brzo rozbolí hlava. Aby bylo možné změnit attachement na zbrani, musíte minimálně pětkrát kliknout, načež jeden chybný krok znamená návrat do původního menu. Hrůza a zmar. Snad se uživatelské rozhraní do vydání změní.

Výborný gunplay, komický Aim Assist

Nové Call of Duty se hraje podobně jako jeho předchůdce Modern Warfare z roku 2019. TTK - Time To Kill (doba potřebná pro zabití nepřítele), je zde o poznání kratší než v předchozích dvou dílech. To velmi vítám. Vždy mi vadilo, že je potřeba do protivníka vysypat polovinu zásobníku. Nenechte se ale zmást. MW2 rozhodně není realistickou vojenskou akcí, nýbrž střílečkou pro masy. Je vidět, že se tvůrci zaměřují zejména na příležitostné hráče na konzolích, protože tzv. Aim Assist (pomoc při zaměřování) na ovladačích je vyloženě komický. Pokud hrajete stejně jako já na klávesnici a myši, budete si možná myslet, že polovina hráčů používá hacky. Ale všichni to známe, peníze především. Střelba samotná je nicméně skvělá. Zbraně působí poměrně realisticky a při stisknutí spouště cítíte jejich sílu. Věčným problémem je opět přítomný systém spawnování a jeho špatná kvalita. Často se objevíte před hlavní nepřítele a následně si budete škubat vlasy. Nejvíce to pocítíte na menších mapách.

Nové módy, návrat i staří známí

Mimo zažitých módů, které nám tvůrci série servírují již více jak dekádu, nabízí Modern Warfare II i novinky. První z nich je Prisoner Rescue, ve kterém se utkají dva týmy o šesti hráčích. Úkolem je, jak je z názvu patrné, zachránit rukojmí. Dalším novým módem je Knock Out. Opět se jedná o souboj 6v6, tentokrát je ale cílem získat a ochránit balíček. Poprvé od roku 2011, ve kterém vyšlo Modern Warfare 3, se také vrací Third Person Moshpit - soubor klasických módů na menších mapách, tentokrát ale z pohledu třetí osoby. No, alespoň si zde můžete prohlédnout vámi zakoupené skiny, kterých bude jako vždy obrovské množství.

Modern Warfare II nabízí nové módy.

Ground War, který si odbyl premiéru v MW 2019 doznal poměrně zásadních úprav. Body, které je nutno obsadit a ubránit, jsou tentokrát umístěny s větší rozvahou. Otřesná je nicméně míra destrukce okolí. Nezničíte prakticky nic. Dokonce se vám bude zasekávat tank i o obyčejný odpadkový koš. Haló, tvůrci? Co to má být? Mód Invasion je poměrně dobrý pro levelování zbraní, jelikož se v něm nachází velký počet NPC postav, které příliš rozumu nepobraly. Celkově mi ale přišel dost nudný. Navíc mi během něj prapodivně haproval grafický výkon.

Technický guláš

Modern Warfare II vypadá dobře. Zrak vám sice nevytře (pokud se vám nestane to stejné co mně), ale oproti "vyblitým" barvám Vanguardu se jedná o pokrok. S výkonem je to už trochu horší. Na mé sestavě (Ryzen 5600x, RTX 3070Ti a 16 GB Ram), mi hra v rozlišení 2560x1440 jela jednou tak, podruhé zase onak. Největší problémy jsem zaznamenal v módu Invasion. Zatímco jeden zápas běžel na stabilních sto a více snímcích, během druhého jsem na stejné mapě nevypotil více jak čtyřicet. Několikrát se mi také stalo, že se mi na obrazovce objevila nesnesitelná duhová záře a musel jsem zápas restartovat. Jelikož tento problém nemám v žádné jiné hře, nepřisuzuji to závadě na grafické kartě. Problikávání Kill Cam rámečku na zábavě také příliš nepřidá.

Dojmy z multiplayerové bety Call of Duty: Modern Warfare II

Výkon hry se rapidně zvedne s použitím technologie Nvidia DLSS. To ale způsobí nehezké rozmazání obrazu, a to i v Quality módu. Naopak technologie AMD FidelityFX vám hru krásně zostří. Přijdete ale zhruba o čtvrtinu výkonu. Doufám, že tvůrci hru do vydání ještě optimalizují, ale když si vzpomenu, jak bídně mi aktuálně běhá Warzone, příliš šancí tomu nedávám. MWII rozhodně nevypadá natolik dobře, aby docházelo k takovýmto problémům a mnoho uživatelů si stěžuje na slabý výkon při použití high-end hardwaru (RTX 3080 atd.). Jedná se ale o betu, a tak musíme s problémy počítat.

Dojmy z multiplayerové bety Call of Duty: Modern Warfare II

Zábavné, ale problematické

Bavil jsem se u bety nového Call of Duty? Jedoznačně ano. Kazily mi zážitek bugy, glitche a špatná optimalizace? Stoprocentně. Betaverze Modern Warfare z roku 2019 na mne působila znatelně lepším dojmem, a to hned od prvního spuštění. Tvůrci z Infinity Ward nicméně slibují opravdu velkou podporu svého titulu. Některé části (Warzone 2.0 a DMZ), budou během pozdního podzimu/zimy přístupné zdarma. Rozhodně se jedná o lepší multiplayer než u Vanguardu a Cold War. Kvalit restartu z roku 2019 nicméně dle mého názoru prozatím nedosahuje. Otřesné uživatelské rozhraní, krkolomná indikace spolubojovníků, neradostné spawnování a problémy technického rázu jsou věci, které lze do data vydání opravit. Já doufám, že se tak stane. Pokud ne, bude to problém. Hře nepomáhá ani poměrně vysoká cenovka sedmdesáti eur. Call of Duty je stálice žánru, ale každý rok si říkám, že by sérii neuškodila menší či větší pauza.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama