Jeden z hlavních vývojářů studia IO, Christian Elverdam, se v rozhovoru pro CVG podělil o novinky a vylepšení, které tým vymyslel pro umělou inteligenci.
„AI je nyní mnohem pokročilejší, než kdy předtím,“ řekl Elverdam. „Podívali jsme se především na dvě základní věci – co může udělat Hitman a co může udělat AI. Nepřátelé si mohou Hitmana podat kdykoliv a kdekoliv, mají propracovanou strategickou stránku, dokáži vás obcházet, volat posily a využívat prostředí.“
„Jednou z novinek je i systematické myšlení. Pokud příjdete do bytu hipíků s marihuanou v obleku Hitmana, budou se chovat relativně přátelsky a nechají vám i dostatečně volný průchod. Pokud tam ale zavítáte v obleku policisty, dostanete kopancem do zadku. Huliči totiž policisty moc nemusí,“ dodal Elverdam.
Celý živoucí svět nyní bude prožně reagovat na vyvíjející se situaci. Pokud někoho v temné uličce odděláte, někdo uslyší výstřel a přiběhne, máte svědka, kterého se musíte zbavit. Pokud odděláte všechny svědky, vaše přestrojení je opět funkční. Do ulice ale může omylem zavítat kdokoliv ze sousedství. Pokud vás uvidí v policejním obleku vedle mrtvol, nezačne ihned vyšilovat nebo po vás střílet. Napřed půjde zjistit, co se děje a bude po vás žádat vysvětlení. Tak by to mělo fungovat všude.
Hitman: Absolution zatím vypadá úchvatně a my už se nemůžeme dočkat, až uvidíme pořádné záběry z hraní.