Těm se ale nelíbila strategie s utlačováním. Autoři odešli z 2015 Inc. a založili Infinity Ward pod křídly Activisionu.
O tomhle se moc nemluvilo. Pro mnohé to tak bude překvapení, zároveň to ale dává smysl. Společnost Electronic Arts po úspěšném Medal of Honor: Allied Assault chtěla koupit studio 2015 Inc., které kromě úspěšné válečné first-person střílečky vytvořilo SiN: Wages of Sin nebo Men of Valor.
Psal se rok 2002, na Windows a Mac vyšel velmi dobře prodávaný Medal of Honor: Allied Assault. EA díky partnerství byli vydavatelem, vydělali spoustu peněz a usmysleli si, že 2015 Inc. koupí. Bohužel pro ně zvolili velmi špatnou taktiku, zkušené autory utlačovali, což se jim pochopitelně nelíbilo a z prodeje sešlo. Dokonce měli s EA uzavřenou dohodu pro pokračování Allied Assault.
S příběhem se podělil Vince Zampella pro IGN, který s dalšími členy po této epizodě po několika měsících založil Infinity Ward a začal spolupracovat s firmou Activision, což byl následek dřívějších vztahů - Activision vydal první hru 2015 Inc., to byla střílečka SiN: Wages of Sin. Rok a několik měsíců po založení Infinity Ward vzniklo první Call of Duty.
V aktuálním rozhovoru Zampella přiznal, že vytvoření Call of Duty bylo částečnou reakcí na to, co se stalo v souvislosti s EA. Zampella se svými kolegy přišel o Medal of Honor, ale to mu zas tolik nevadilo. Pod záštitou Activision stvořil nový klenot. Dá se ale říct, že kdyby se EA chovali jinak a nesnažili se za každou cenu utlačit autory MoH, tak Medal of Honor mohl být dnes úspěšný jako Call of Duty. Místo toho začal Medal of Honor upadat a EA dala přednost Battlefieldu od švédských DICE.
Vince Zampella a Jason West s vývojáři měli v Infinity Ward poklidný život. Postupně udělali z Call of Duty nehranější a nejoblíbenější střílečku všech dob. Ovšem až do roku 2010. V té době se stalo něco, co vedlo k vyhazovu obou zakladatelů Infinity Ward, kteří se s Activisionem dva roky soudili o práva na CoD, ale soud dal zapravdu Activisionu. Má se za to, že vše dokonala společnost Electronic Arts, která chtěla využít skřípání v Infinity Ward a nabídla Zampellovi a Westovi útočiště pod křídly EA Partners. Activision v prohlášení uvedl, že Jason West porušil smlouvu, s největší pravděpodobností za zády jednal s EA.
Vince Zampella a Jason West po vyhazovu z Infinity Ward založili novou společnost pojmenovanou Respawn Entertainment, kam přitáhli velkou část zaměstnanců Infinity Ward. Ve spolupráci s EA vdechli v Respawnu život nové first-person střílečce - Titanfallu. Tento měsíc vyjde pokračování na PC, PlayStation 4 a Xbox One, které kromě multiplayeru přinese i kampaň pro jednoho hráče. Avšak už bez Westa, tan z Respawnu odešel. V Respawnu dále pracují na akční adventuře ze světa Star Wars, hranou z pohledu třetí osoby.
Infinity Ward po odchodu důležitých tvůrců prošlo restrukturalizací, s vývojem Modern Warfare 3 pomohl nově založený tým Sledgehammer Games (ex-Visceral Games, autoři Dead Space či Dante's Inferno), který se po uzdravení Infinity Ward vrhnul na Call of Duty: Advanced Warfare (vyšel v roce 2014). Infinity Ward se dalo dohromady a v roce 2013 jsme si od nich mohli zahrát méně povedené CoD: Ghosts. Na letošní listopad chystají Call of Duty: Infinite Warfare, které se bude odehrávat v budoucnosti, stejně jako Titanfall 2.