EA GameShow 2011 – reportáž, dojmy, soutěž
Speciály Článek EA GameShow 2011 – reportáž, dojmy, soutěž

EA GameShow 2011 – reportáž, dojmy, soutěž

Michal Maliarov

Michal Maliarov

42

Byli jsme se podívat do pražského klubu SaSaZu, kde se pořádala výstava EA GameShow 2011. Přidejte se.

Reklama

Nejspíše vám neuniklo, že včera v Praze pořádala společnost Electronic Arts herní výstavu GameShow, což tak trochu pozvedává naše naděje na světlou budoucnost herní scény v ČR. Jistě, nebudeme to srovnávat s velikány z Lipska či Los Angeles, jednalo se čistě o představení několika her tohoto vydavatele, mezi něž ale patřily i očekávané pecky letošního a příštího roku. Zdaleka ne všichni z vás také měli to štěstí do Prahy dorazit, takže jsme se rozhodli pro vás natočit krátkou, ale zábavnou a výstižnou reportáž z výstavy, shrnout dojmy z několika prezentovaných her a samozřejmě nabídnout zajímavou soutěž spojenou s reportáží. Takže jdeme na to.

Jako za hranicemi

Kdykoliv se pořádá nějaká větší herní výstava, máme radost. Zřídkakdy máme to štěstí přičichnout k atmosféře zahraničních výstav a i když šlo událost ještě patřičně více vyšperkovat, určitá spokojenost vládne. Pomineme-li vchod do klubu, který připomínal spíše vrata od garáže s nulovým označením výstavy, uvnitř už vše zářilo. Na výstavu byl vyhrazen jeden sál, ve kterém se v tmavém prostředí shlukly stojany s konzolemi a několik desítek židlí, jež očekávaly začátek prezentací.

Po počátečním nesmělém přešlapování dorazilo podstatně více lidí a místo začalo vypadat o poznání seriózněji. Dvě příjemné slečny u vchodu, které se nám podařilo nalákat do záběrů, trochu pozvedávaly testosteronovou situaci, hudební číslo ke konci výstavy pak trochu rozředilo herní atmosféru, i když bychom příště uvítali méně rapperů a více hostesek. Hry a polonahé ženy k sobě zkrátka sedí jako dobře promazaný sendvič.

K mání byly samé hity letošního a příštího roku…a datadisk k The Sims 3. No dobře, nebuďme pesimističtí, na to bude dostatek prostoru v reportáži. Domácí mazlíčci přitáhli pozornost především slečen, které po celou dobu aktivně podpalovaly kuchyně a šikanovaly domácí zvířátka. Ostřílené veterány nalákala především přítomná beta Battlefieldu 3, a také živě hraná singleplayerová mise Operation Guillotine (Operace Gilotina). Ostatní se spokojili se sportovními tituly FIFA 12 a NHL 12 a především pak očekávanými peckami v podobě Need for Speed: The Run a Mass Effect 3, o kterých se více rozepíšeme níže.

Kromě osobního hraní měli návštěvníci možnost zhlédnout několik prezentací, kterými nás provázel Mikoláš Tuček. Kromě grafů a čísel všechny zajímaly především záběry z her. Bohužel žádných exkluzivit ani novinek jsme se nedočkali a na velkém plátně se postupně objevovalo jen to, co jsme již měli možnost vidět na internetu. Snad příště.

Kompletní galerii fotografií z výstavy naleznete zde.

Soutěž o RAGE

Nemohli jsme zapomenout na soutěž, která je tentokrát začleněna přímo do video-reportáže. Vše podstatné uslyšíte ve videu, pro jistotu ale zopakujme hlavní soutěžní otázku. Chceme po vás, abyste pozorně sledovali reportáž a napsali nám jméno hry, jejíž trailer se objeví v jediném záběru plátna na výstavě. Otázka tedy zní:

„Trailer jaké hry se promítal na velkém plátně v jednom ze záběrů reportáže?“

Hraje se o dvě PC verze hry RAGE (kód na Steamu), jejíž recenzi naleznete zde.

Nyní tedy přistupme k samotné reportáži. Omluvte horší kvalitu zvuku mikrofonu, věrný tým Indiana jsme tentokrát neměli po našem boku a museli jsme tak improvizovat. Příště se ponaučíme z chyb.

Doporučujeme dokoukat video až do konce.

Pravidla soutěže:

1) Soutěžní e-mail musí být odeslán na rage@zing.cz2) V e-mailu musí být uvedena správná odpověď + vaše přezdívka, kterou používáte na Zingu.3) O případné výhře budete po skončení soutěže informování e-mailem a váš nick zveřejníme ve speciální novince.4) Soutěže se mohou zúčastnit návštěvníci z České a Slovenské republiky.5) Soutěže se nesmí účastnit členové redakce Zing.cz a Indian TV.6) Soutěž bude ukončena v pátek 14.10.2011 ve 12:008) Vyhlášení výherců proběhne v pátek 14. října 2011 v odpoledních hodinách (společně s vyhlášením soutěže Gears of War 3).

Dojmy z hraní – Mass Effect 3

Takřka každý hned zkraje upaloval ke stojanům s vražedně vypadajícím Shepardem, což se tak nějak dalo čekat. K vyzkoušení byla jedna jediná mise odehrávající se na Zemi, jejímž cílem bylo zachránit důležitou postavu z rasy Kroganů a co nejrychleji vypadnout.

S lítostí jsme zjistili, že je prezentovaná mise až trestuhodně lineární a akční, takže jsme mohli dát jakýmkoliv RPG prvkům sbohem. Navíc byl Shepard takřka nesmrtelný a vžít se do atmosféry bylo během pár okamžiků opravdu těžké. Když už ale došlo na akci, byl to starý dobrý Mass Effect. Krytí, rychlé přesuny, taktický přístup k přestřelkám, v paměti se ihned začal probouzet druhý díl. Komandování vaší party je jednoduché jako nikdy a díky zapauzovanému menu schopností a týmu není problém navigovat prostředím všechny najednou, udávat příkazy k akci a dirigovat přestřelku tak, jak chcete vy.

Kromě nové zbraně Omni-blade, kterou se kuchalo jedna radost, jsme narazili ještě na jednu novinku třetího dílu. Tím jsou stanice pro upgrade zbraní, které vám v hezké grafice dokáží nabídnout rychlou změnu stylu hry. Jednoduše přiběhnete, rozložíte si inventář a začínáte vymýšlet, jaké kombinace by té které zbrani seděly nejlépe. Něčím to rozhodně připomíná známé válečné hry, jen místo obyčejného přívěsného granátometu či laserového zaměřovače narazíte na více exotické věcičky, jejichž určitá část byla k vidění u předchůdce. Také se jedná snad o jediný důkaz propracovanějších RPG prvků třetího dílu, na který jsme mohli v demu narazit.

Rozhodně stojí za vypíchnutí grafická stránka, jež se opět o něco vyleštila. Byly přidány propracovanější modely postav, některé světelné efekty a ani prostředí nevypadá tak uhlazeně a plastově. Bohužel za několik málo minut akčních šarvátek s vojáky Cerberus je opravdu těžké udělat si obrázek o celkových kvalitách hry a my silně doufáme, že se nám sci-fi RPG vrátilo v plné polní. Prozatím se tedy jakýchkoliv větších hodnocení zdržíme a řekneme jen, že se těšíme na závěr epické trilogie.

Dojmy z hraní – Need for Speed: The Run

Před obrazovkou Need for Speed se v pohodlných závodních sedačkách rozvalilo množství návštěvníků a všichni chtěli zjistit, nakolik se proklamovaný zlom série liší od svých předchůdců. Máme tady nabušený filmový příběh, čirou akční jízdu a nějaké ty fešné slečny. Podle všeho si The Run chce vzít to nejlepší z každého dílu a nabídnout to, co série vždy uměla nejlépe – adrenalinovou arkádovou jízdu.

Podle dvou závodů, které byly na výstavě k dispozici, se dá usoudit, že se jí to nadmíru daří. První z nich nás zavede do prosluněného pouštního sprintu, kde musíte co nejrychleji předjet všechny závodníky před sebou. Celý závod silně zavání tradičními prvky viděnými např. v Hot Pursuit a nepřináší žádné velké novinky. Engine Frostbite 2 se snaží hezky vykreslit okolí a modely aut se rozhodně povedly na výbornou. Není tu nic, co by stálo za to vytknout.

Naštěstí je tu také druhý závod, kde už se podstatně více ukazuje filmové pojetí, a my chápeme, že nejsme jen neviditelné ruce na volantu. Jsme Jack, který se musí dostat ze San Franciska do New Yorku. A musí být první. Nacházíme se v zasněženém pohoří, kde po krátkém filmečku ihned následuje akční závod jeden na jednoho, který je plný závějí, výbuchů, lavin a obrovských balvanů na silnici, kterým je třeba se vyhnout.

Je to nesmírně arkádové, přímočaré a jednoduché, ale také akční, filmové a zábavné. Série Need for Speed se nikdy nesnažila všechny překvapit realismem (pomineme-li dva díly ze stáje Shift) a pokud hru budete brát jako akční podívanou, odmění se vám. Tvůrci naštěstí nezapomněli na model poškození a tak veškeré potyčky za šílených rychlostí budou vidět i na karosérii vozu. V případě, že se fatálně vybouráte se načte poslední checkpoint.

Nám se adrenalinový nádech a silný důraz na příběh novodobého dílu velmi zamlouvá, a pokud můžeme soudit již teď, může to být po dlouhé době právě příběh, který v listopadu přitáhne zákazníky do obchodů. My už se nemůžeme dočkat, až na vlastní pěst zjistíme, jak příběh Jacka dopadne.

A tím naší reportáž z výstavy GameShow ukončíme. Rozhodně byla zábava a potěšila možnost zahrát si očekávané hity vydavatele EA. Doufáme, že příští rok přijde výstava s podstatně větší pompou, více sexy hosteskami a hlavně větším nášupem pecek k vyzkoušení. My si to každopádně ujít nenecháme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama