Ekonomika singleplayerových her je komplikovaná, vysvětluje šéfka Xboxu
Novinka Ekonomika singleplayerových her je komplikovaná, vysvětluje šéfka Xboxu

Ekonomika singleplayerových her je komplikovaná, vysvětluje šéfka Xboxu

Michal Burian

Michal Burian

19

V Microsoftu má na starost vydávání first-party exkluzivit.

Reklama

Po nečekaném uzavření studia Visceral Games a změně konceptu neoznámené akční adventury Star Wars, na které pracovala scénáristka série Uncharted, se ozývá stále více lidí a přichází se svými názory/postřehy. Vedení vydavatelské společnosti Electronic Arts se rozhodlo změnit akční adventuru ze světa Hvězdných válek, která nyní půjde více na ruku aktuálním trendům (více se dočtete zde).

Rozhodnutí EA se mnoha hráčům nelíbí a vidí za tím pouze snahu vydělat co nejvíce peněz a svést se na současné vlně. EA se ale mohou bát i o svou investici. Vývoj her není rozhodně nic levného a pokud by se singleplayerové Star Wars špatně prodávalo, mohlo by to být hodně bolestivé.

Se svým názorem se nyní podělila Shannon Loftis, která má v Microsoftu na starost vydávání Xbox exkluzivit. Shannon se domnívá, že singleplayerové hry nejsou mrtvé, ale jejich ekonomická životaschopnost je komplikovaná z důvodu dramatického a neustálého vývoji herního trhu.

„Nemyslím si, že singleplayerové hry jsou mrtvé. Myslím si, že ekonomika her pro jednoho hráče a vyprávění velmi věrného vícehodinového příběhu je trochu komplikovanější. Hráči chtějí vyšší věrnost a chtějí odpovídající grafiku,“ konstatovala Shannon v rozhovoru pro GameSpot a dodala, že singleplayerové hry tu s námi stále budou, jen možná nebudou vycházet tak často.

Jinými slovy vývoj stojí stále více peněz a vydavatelé na to reagují tímto způsobem. To je nejspíš také důvod, proč se stále častěji v singleplayerových AAA hrách objevují mikrotransakce.

Singleplayerové hry jsou ale úspěšné. Pro důkazy nemusíte chodit daleko. Stačí se podívat na nedávno vydané singleplayerové hry. Zmínit se hodí PlayStation 4 exkluzivitu Horizon: Zero Dawn, Fallout 4 od Bethesdy, Zaklínače 3 od CD Projektu RED nebo za pár dnů vycházející Wolfenstein 2: The New Colossus, kde se studio id Software věnovalo naplno kampani a nechtělo její kvalitu ohrozit tím, že budou vývojáři pracovat ještě na multiplayeru.

Osobně doufám, že singleplayerové hry budou stále vycházet. Nejsem moc příznivcem současného trendu, kdy se do her cpou sociální prvky a vydavatelé se snaží co nejvíce propojit komunitu. Zároveň ale chápu obavy Electronic Arts, licence Star Wars není jistě nejlevnější a vývoj tak velké hry stojí nemálo peněz (pro obyčejné smrtelníky nepředstavitelná částka). Zároveň se ale EA tímto připravují o šanci, šanci vydat akční adventuru Star Wars, která by si jistě své hráče našla, vždyť PS4 exkluzivita Uncharted 4 se prodává skvěle, tak proč by nemohla úspěch akční adventura Star Wars. Doufejme, že přestavba hry nebude tak radikální.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama