Sčítání ještě pokračuje, ale vítěz je zřejmě jasný.
Názor jednoho člověka může být subjektivní, hlasování jedné redakce může být subjektivní, hlasování odborných komisí může být subjektivní, ale když všechny tyhle věci sečtete dohromady ze všech herních médií či soutěží z celého světa a navrch přidáte výsledky hlasování samotných hráčů (v některých případech s miliony hlasujícími), pak už dostanete hodně objektivní výsledek, se kterým sice můžete nesouhlasit, ale velmi pravděpodobně ukazuje reálnou hodnotu letošních her v očích všech, kdo se o ně zajímají.
V minulých letech jsme si zvykli pro tento součet navštěvovat web gameawards, ale ten bohužel podle všeho letos ukončil svoji činnost. Jeho správce jako důvod uvádí "hráčskou negativitu" a "fanboy válčení", což se dá pochopit a nejspíš nějaký ten vzorek najdeme i pod tímto článkem. Kromě toho připomíná, že podobné seznamy z povahy věci těžko mohou být zcela kompletní (s tím, kolik je herních médií a komunit po světě a jak často vznikají/zanikají), tudíž je potřeba na ně pohlížet jako na minimální součet, nikoliv kompletní součet. Přesto je ale vzorek dostatečně velký a pestrý, aby měl vypovídací hodnotu.
Se ztrátou této veřejné služby se ale odmítli smířit moderátoři diskuzního fóra ResetEra, kteří začali tyto výsledky světových udílení cen za hry roku shromažďovat a sčítat pomocí své komunity. Na průběžné výsledky se můžete podívat zde. První tři místa zatím vypadají následovně:
- Elden Ring - 187 cen za hru roku (média 170, hráči 17)
- God of War Ragnarok - 34 (média 29, hráči 5)
- Immortality + Pentiment - 4 (média 4 )
Slovy jednoduché matematiky, Elden Ring tedy zatím překonává svého konkurenta na druhém místě více než pětinásobně. Ačkoliv jednotlivá hlasování v jednotlivých anketách (jako byla ta naše) mezi těmito dvěma hrami jsou mnohem těsnější, když dojde na rozseknutí a vyhlášení vítěze, přiklání se k nejnovější hře FromSoftware naprostá většina herního světa. Na ostatní hry v žebříčku pak zbyly stěží jednotky procent.