Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West
Speciály Forbidden West Článek Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Martin Zavřel

Martin Zavřel

6
Platformy PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4

Otázky na tělo v unikátní zasvěcené diskuzi s tvůrci.

Reklama

Na naše dotazy odpovídali Ben McCaw (Narrative Director) a Annie Kitain (Senior Writer).

Zing: Jak důležité je podle vás dokončit první hru než se hráč vrhne na tu druhou? Příběh se zdá být příliš komplikovaný na to, aby někdo začal odprostřed.

ANNIE: Chtěli jsme, aby Horizon Forbidden West bylo velkolepým dobrodružstvím jak pro vracející se hráče, tak pro nováčky. Úvodní části hry byly zamýšleny tak, aby pomohly hráčům dohnat příběh způsobem, který je nepřetíží. To se týká i hratelnosti, kde jsme chtěli hráčům dát příležitost se seznámit nebo si připomenout s ovládáním a různými schopnostmi Aloy, původními i novými.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Zing: Po dokončení první hry se zdálo, že největší odhalení (co se stalo před 1000 lety a proč jsou všude robotičtí dinosauři) už máme za sebou. Jak byste probudili zájem a zvědavost o pokračování u někoho, kdo může mít pocit, že nejzajímavější číst historie herního světa již byla odvyprávěna?

BEN: Většinu hlavních příběhových momentů pro Horizon Forbidden West jsme vymysleli již během vývoje Zero Dawn. Takže jsme od začátku věděli, že některé z našich největších odhalení přijdou až ve dvojce, pokud budeme mít to štěstí a dostaneme šanci ji vytvořit. Tudíž jsme se nikdy nebáli možnosti, že by snad první hra zastínila druhou, pokud jde o záhady a tajemství.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Zing: Osobně jsem měl pocit, že započetí hry ve známém prostředí zpomalilo první hodiny a učinilo je o něco méně zajímavými. Nicméně jakmile jsem se dostal do San Franciska, příběh i výprava hry vystřelily do nevídaných výšin. Zvažovali jste někdy během vývoje možnost začít hru rovnou ve zcela nové lokaci a odlišit ji tak od prvního dílu hned na začátku?

BEN: Využívání povědomých a krásných míst Amerického západu je součástí DNA Horizonu. Stejně jako jsme měli Lake Powell a Horseshoe Bend a Denver v první hře, využili jsme místa jako Yosemite a San Francisko v Zapovězeném západě. Také proto jsme s radostí zahrnuli Zion National Park (aka The Daunt) jako jednu z úvodních lokací ve hře. Potřebovali jsme uzavřený kaňon, abychom nové hráče citlivě uvedli do otevřeného světa - Zion poskytnul ikonický způsob jak přesně toho dosáhnout.

Zing: Není to trochu únavné, muset vysvětlovat pokročilé technologie kmenovým lidem v herním světě - pro Aloy, pro spisovatele hry... ale možná i pro hráče?

BEN: Ten kontrast mezi prastarým světem - naším světem - a kmenovými společnostmi Horizonu je jednou z klíčových vlastností série. Způsob, jakým si kmeny vykládají a mylně interpretují minulost je jedním z nejzábavnějších aspektů paní našich her. Tenakth jsou klasickým případem, jejich celá kultura je založena na chybném pochopení prastarých ruin. Pro nás jsou tyhle omyly konstantním zdrojem inspirace pro nový materiál.

Zing: Jak byste popsali váš cíl pro postavu jménem Regalla? Existují mezi ní a Aloy nějaké záměrné podobnosti?

ANNIE: Regalla a její rebelové reprezentují zásadní, téměř nezastavitelnou sílu, které musí Aloy opakovaně čelit na Zapovězeném západě. Stejně jako Aloy, Regalla se žene za svými cíli bez odpočinku, ale tam ve skutečnosti podobnost končí. Zatímco Aloy chce svět uzdravit, Regallu pohání nenávist ke kmeni Carja a je ochotná celý svět spálit, aby dosáhla pomsty. Angela Basset odvedla skvělou práci v její roli, zachytila dokonale tu divokou intenzitu, kterou jsme potřebovali.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Zing: Můžete trochu rozebrat mateřskou základnu ve hře, kterou postupně začnou hrdinové Forbidden West používat? Zamýšleli jste ji jako nástroj pro prohloubení osobních vztahů postav nebo ještě něco důležitějšího?

ANNIE: Jedním z našich cílů bylo prohloubení vztahu Aloy s dalšími NPC postavami, obzvláště s jejími hlavními spolubojovníky. Tento účel základna plní. Nabízí místo, kde Aloy může zjistit, jak se komu daří a dozvědět se o každém z jejích spojenců víc. V první hře si Aloy zvykla na osud vyděděnce a že je na všechno sama. Nyní na Zapovězeném západě se ale učí přijímat pomoc ostatních, tráví s nimi více času a buduje tak hluboká, trvalá přátelství.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Zing: Jak jste se rozhodli, které aspekty příběhu hry využijete pro marketingové upoutávky a které utajíte? Po dokončení hry musím říct, že obsahuje opravdu velkolepá překvapení pro hráče skoro od úplného začátku.

BEN: Jak říkáte, opravdu jsme se hodně snažili zachovat určitá překvapení pro hráče a hodně jsme tomu podřídili. Zároveň jsme ale chtěli z herního světa ukázat dost na to, abychom vyprovokovali fantazii fanoušků. To je jeden z důvodů, proč jsme ukázali postavu jménem Tilda, kterou hraje Carrie-Anne Moss, v naší příběhové upoutávce. Doufáme, že jsme tu rovnováhu trefili dobře!

Zing: Můžete uvést příklad smysluplného rozhodování hráče ve hře během nelineárních pasáží? Jde o tvarování osobnosti Aloy (pomocí výběru jejích odpovědí/reakcí) nebo jsou v herním světě i volby s větším dopadem?

ANNIE: Existuje série vedlejších misí, kde je klíčové rozhodnutí ponecháno na hráči. Tato volba má dopad nejen na výsledek mise, ale také širší význam v kontextu oné konkrétní frakce kmene. Napříč hlavními i vedlejšími misemi jsme hledali situace kde dávalo smysl učinit volbu. Někdy pomocí Flashpointů, kde hráč může zvolit aspekt osobnosti Aloy - a někdy pomocí klíčového rozhodnutí, jako je to ve výše uvedeném příkladu.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West

Zing: Máte obavy, že jsou některé filmové sekvence příliš dlouhé - nebo věříte ve schopnost hráčů podobné momenty si vychutnat?

BEN: Horizon Forbidden West má hluboký a emotivní příběh, který slouží jako další krok evoluce Aloy jakožto osobnosti. Abychom mohli ukázat růst a rozvoj jejích vztahů, potřebovali jsme některé momenty nechat vyloženě dýchat. Takže ano, máme víru ve schopnost našich fanoušků a hráčů takové momenty ocenit.

Zing: Bylo náročnější napsat druhou hru ve srovnání s tou první? Pokud ano, v jakých směrech?

BEN: Horizon Forbidden West má velký a přitažlivý svět, kde je toho hodně k dělání a mnoho tajemství k odhalení. Napsat hru rakové velikosti je vždy náročné, jelikož samotný počet misí, aktivit a slov je masivní. Tato hra také čelila unikátním komplikacím kvůli COVID a dalším faktorům, nicméně neřekl bych, že bylo těžší ji napsat než první díl, který musel představit zbrusu nový svět a protagonistku.

Exkluzivní rozhovor magazínu Zing se spisovateli Horizon Forbidden West
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama