Exkluzivní rozhovor se scénáristkou TLOU2
Speciály Novinka Exkluzivní rozhovor se scénáristkou TLOU2

Exkluzivní rozhovor se scénáristkou TLOU2

Martin Zavřel

Martin Zavřel

40
Platformy PlayStation PlayStation 4

Plus odkazy na všechny díly oficiálního podcastu o obou hrách.

Reklama

Článek obsahuje zásadní spoilery příběhu.

Pokud jste si poslechli třetí díl Zing Podcastu, kde se s Davidem Rynešem bavíme o našem hodnocení a okolnostech recenzování hry The Last of Us Part II, pak si nejspíš pamatujete, že jsem zmiňoval můj rozhovor se scénáristkou Halley Gross a důvody, proč jsem se jej v době vydání hry rozhodl nepublikovat.

Právě v reakci na tuhle zmínku v podcastu jsem ale dostal celou řadu zpráv od mnohých z vás, že se nemáme nechat odpůrci hry odradit a rozhovor vydat alespoň dodatečně. Jelikož tento týden vyvrcholila také série oficiálních podcastů o obou hrách, rozhodl jsem se tyto dvě věci spojit.

Ve skutečnosti to byl rozhovor velmi krátký, protože se odehrál v řadě rozhovorů s dalšími médii a někteří novináři od konkurence si bezohledně "urvali" více času, než měli. Já se ale rozhodl nepostupovat stejně (další novináři byli i za mnou v řadě) a proto jsem Halley položil vlastně jedinou, ale pro mne zásadní otázku, která mi tou dobu (čerstvě po prvním dohrání hry) rezonovala v hlavě:

Zing: Po dohrání hry jsem zůstal sedět jako v šoku, vyčerpaný všemi těmi nečekanými zvraty a emocemi. Od té doby ten zážitek stále zpracovávám a rozebírám, co jsem si z něj odnesl. Z vašeho pohledu, co je tou nejdůležitější myšlenkou v jádru hry, kterou jste chtěli hráčům po jejím dohrání předat?

Halley Gross: "Samozřejmě jedním z hlavních témat, které jsme chtěli náležitě prozkoumat, byl koloběh násilí. Ale co je také zároveň velmi důležité v této hře a vidíte to znovu a znovu s různými postavami, je... myšlenka vykoupení.

Ta myšlenka, že k němu může dojít v jakémkoliv okamžiku.

Jak víte, máme mnoho postav, které musí udělat místy velmi obtížná rozhodnutí nebo jsou jim dokonce vnucena někým jiným. A někdy tak udělají velmi destruktivní rozhodnutí, která napáchají ještě více škody. Někdy se nechají ovládnout strachem, někdy se nechají ovládnout svým egem, někdy se nechají ovládnout svým hněvem... ale všechny naše postavy mají příležitosti udělat lepší rozhodnutí, která by měla pozitivnější dopad.

Například Abby zabije Joela, viděli jsme, že strávila 4 roky jeho hledáním a touhou po "spravedlnosti", 4 roky podobné posedlosti pomstou, jakou následně sledujeme u Ellie. Ale pak Abby dostane co chtěla, nebo co si alespoň myslela, že opravdu chce, že jí pomůže se cítit lépe... ale ono to nepomůže.

Jediný výsledek je, že jí zůstane ještě méně přátel a blízkých, než předtím a že se stane ještě osamělejší a smutnější, než předtím. Ještě více ztracená.

A je to pouze její starost o přátele a konkrétně o tyhle dvě děti, díky kterým začne dělat lepší rozhodnutí. Samozřejmě jsou to občas dva kroky vpřed a jeden krok vzad, nadále dělá chyby, její příběh je složitý a nemáme žádné "hrdiny", ale Abby postupně dozrává svými zkušenostmi a nachází způsoby, jak dělat lepší volby.

A o tom hra je, o schopnosti najít a rozeznat příležitost změnit věci k lepšímu.

O tom, že ve skutečnosti není nikdy pozdě.

Nehledě na to, jak extrémně špatná rozhodnutí lidé udělali předtím, jak destruktivní cestou se vydali, co všechno díky tomu ztratili, včetně částí svého vlastního já... pořád mají příležitost růst, změnit se, vykoupit se, uzdravit se. Naše postavy během hry takovou příležitost na lepší život dostanou. Otázkou ovšem je, jak hluboko se mezitím propadly a zda jsou schopné se z toho ještě otřepat. A co to znamená, pokud se vám navzdory všemu něco takového povede."

Exkluzivní rozhovor se scénáristkou TLOU2

Poslechněte si to přímo od tvůrců

Pokud vás hra, její postavy, příběh a myšlenky zaujaly, můžete si VELMI podrobné povídání o tvorbě obou jejích dílů poslechnout přímo z úst tvůrců - spisovatelů, herců, designérů, grafiků, animátorů a dalších. Tuto možnost máte díky vynikajícímu oficiálnímu podcastu, který je velmi kvalitně moderovaný i sestříhaný na hudbu či dialogy ze hry. Kéž by všechny větší hry dostaly podobný doprovodný materiál, protože funguje jako perfektní nahlédnutí pod pokličku jejich tvorby.

Mimochodem doporučuji nastavit si na podcast odběr, protože je dobrá šance, že se zde časem bude rozebírat také HBO seriál na motivy hry.

Oficiální anglický podcast o tvorbě obou dílů Last of Us na Spotify

Oficiální anglický podcast o tvorbě obou dílů Last of Us na iTunes

První dva díly na Youtube:

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama