Headset pro virtuální realitu je připojen do malé černé krabičky, která je napojena na PS4.
Na začátku listopadu letošního roku jsme vás informovali o možnosti, že by PlayStation VR měl mít externí výpočetní jednotku, aby konzole PlayStation 4 zvládala hry v potřebné kvalitě a hlavně požadované frekvenci snímků za sekundu. Za minimum má být pro virtuální realitu považováno 60fps, Sony prý tlačí vývojáře, aby standardem u PS VR bylo 90fps. Přitom na papíře má být PS VR schopno dosáhnout na 120fps.
Tou dobou o externí výpočetní jednotce promluvil Ram Madhavan v rámci konference Unite 2015. Netrvalo dlouho a objevují se první konkrétní detaily. Redaktor serveru Polygon měl možnost na začátku tohoto měsíce vyzkoušet PS VR ve verzi učené pro prodej (nejednalo se tak o dev kit). A právě tam si všiml, že headset pro virtuální realitu není zapojen přímo do konzole PS4. Místo toho se připojuje do externí krabičky, která je připojena do PS4.
Šlo o černou krabičku, která byla o něco menší než je konzole Nintendo Wii. Novinář se dozvěděl, že zařízení pomáhá s grafickou a vypočítává druhou obrazovku.
PlayStation VR se začne prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku. Sony zatím oficiálně o externí výpočetní jednotce nemluvila.