Fanouškovská předělávka Star Wars: Episode I Racer v Unrealu 4 vypadá skvěle
Novinka Fanouškovská předělávka Star Wars: Episode I Racer v Unrealu 4 vypadá skvěle

Fanouškovská předělávka Star Wars: Episode I Racer v Unrealu 4 vypadá skvěle

Martin Cvrček

Martin Cvrček

4
Platformy Windows PC

Kredity budou stačit, dokud vznik projektu někdo nezatrhne.

Reklama

Už mnohokrát jsme tu měli důkazy skutečnosti, že když mají fanoušci dostatek zápalu, času a technologického zázemí, jsou schopní vytvořit takřka cokoliv. Třeba i předělávku klasické závodní hry Star Wars: Episode I Racer, jež vyšla v roce 1999 na PC, Mac, Nintendo 64 a Game Boy Color. Potvrzuje to Rob Jin, který nedávno uvolnil demoverzi svého remaku, vytvořeného v prostředí enginu Unreal 4. A rozhodně jde o působivou práci.

Demo, které byste si mohli stáhnout přes Google Drive nebýt obrovské zátěže, nabízí dráhu na povrchu písečné planety Tatooine, a už na první pohled je zjevné, že jde o dost věrnou, zároveň ale moderní předělávku. Nechybí odpovídající uživatelské rozhraní, možnosti ovládání kluzáku, pohled z první i třetí osoby, stejně jako herní mechaniky typu přehřátí motoru při přílišném zrychlení a jeho opravy přímo během závodu.

Po stránce ovládání na klávesnici, které je v případě původní hry dodnes přijatelné, je však třeba počítat s určitými problémy, stejně tak optimalizace není zjevně úplně ideální, což je pochopitelné. Někteří hráči postřehli také agresivní umělou inteligenci ostatních závodníků. To je určitě velký rozdíl oproti původní hře, která je alespoň na PC po většinu času velmi jednoduchá.

Rob Jin slaví se svým demem úspěch. Ikonický závod kluzáků z filmové Skryté hrozby se zapsal do paměti mnoha příznivců Star Wars a na původní hru se dnes také vzpomíná v dobrém. Já sám jsem jí koneckonců před několika měsíci věnoval vlastní článek, a to krátce po uvedení Raceru v rámci digitální distribuce. I díky tomu úspěchu a značné publicitě už ale mnozí čekají, kdy přijde autorovi ze strany společnosti Disney nebo Lucasfilm požadavek na zastavení šíření a vývoje projektu.

Vzpomeňme si třeba na nedávný případ zastavení vývoje fanouškovské předělávky Star Wars: Knights of the Old Republic, které byla vystavena stopka z důvodu používání značky Star Wars v rámci názvu, který mohl dávat najevo, že jde o oficiální produkt. Podobně narazil starší pokus o vytvoření Star Wars: Battlefrontu 3, v jehož případě tvůrci nakonec přesedlali na vlastní značku a vlastní herní svět.

Jakmile do názvu svého projektu nacpete název Star Wars, a navíc se snažíte o předělání hry či série, která je i v dnešní době v prodeji, koledujete si vždy o problém. A nezáleží na tom, že nejde o placený pokus. Můžeme doufat, že Episode I Racer v Unrealu 4 dopadne lépe, ale v jeho případě by nemusel být problém ani tak se značkou Star Wars jako spíše s využitím původních zvuků a hudby. To na jednu stranu znamená, že můžete v moderní podobě poslouchat například výkřiky malého Anakina Skywalkera, kterého v originální hře nadaboval Jake Lloyd ze Skryté hrozby. Na druhou stranu je kvůli tomu riziko právních problémů o poznání vyšší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama