Far Cry 3 se učí z minulosti
Speciály Far Cry Článek Far Cry 3 se učí z minulosti

Far Cry 3 se učí z minulosti

Daniel Kremser

Daniel Kremser

12

Série Far Cry toho má už hodně za sebou a o všem se rozhodně nedá mluvit pozitivně. Třetí díl se však největším negativům svých předchůdců zdařile vyhýbá.

Reklama

O Far Cry 3 jsme toho napsali už poměrně dost a už to je jistým důkazem kvalit této hry. Aby také ne, když titul vypadá s každou novou informací stále lépe a lépe. Navíc hra kombinující otevřený svět sandboxového stylu, poctivé střílení a pořádný příběh nás nezklamala už opravdu dlouho. I když v podstatě to samé nabízelo i Far Cry 2, a to menším zklamáním skutečně bylo.

Dvojka ztroskotala především na špatně navrženém systému cestování a na zcela sterilním světě, který nevyužíval možností své otevřenosti ani z poloviny. O to více nás těší, že vývojáři pracující na trojce jsou si všech nedostatků předchozí hry vědomi a ze všech sil se jim snaží vyhnout. Alespoň to tedy tvrdí. Tak se na to podívejme trošku zblízka.

Hráčův vliv na herní svět

Jedním ze základních prvků herního světa ve třetím Far Cry je jeho interakce s hráčem. Kdykoli něco významného provedete, odrazí se to záhy na podobě ostrova. Pokud třeba Vaasovi pěkně zatopíte na jednom konci ostrova, na tom druhém to pak budete mít o poznání težší.

Strážní si budou dávat mnohem větší pozor, mohou být lépe vyzbrojeni nebo jich bude jednoduše více. Na druhou stranu však můžete získávat také spojence a postupná změna mocenského rozložení na ostrově se bude odrážet v celkovém vzhledu hry. Je tak třeba obezřetně volit pořadí jednotlivých úkolů a promýšlet, jestli vůbec odměna za vedlejší quest stojí za následky.

Herní svět bude na hráčovy činy adekvátně reagovat a s jeho postupem se bude automaticky proměňovat.

A když už jsme k těm vedlejším questům došli, pojďme si něco kratšího povědět i o nich. Dvojka dosti trpěla nerovnoměrným rozmístěním obsahu na mapě. Obzvláště pak toho vedlejšího. Na jedné straně byly přecpané oblasti a na té druhé zase místa, která doslova zela prázdnotou. Vznikl tak paradox, kdy chvílemi hráč nevěděl co dříve a byl spíše zmatený, než aby se královsky bavil.

Právě to by mělo u třetího dílu odpadnout. Zároveň ale hráči nepřijde, že je o něco ochuzen, nebo že někam prozatím nemůže. Ostrov totiž bude plný obsahu. Můžete závodit, lovit zvěř nebo jen tak shánět peníze na lepší vybavení a nuda zkrátka nedostává šanci.

Smysluplné vedlejší questy

Zkušenosti jsou samozřejmě jednou z věcí, bez které se jednoduše neobejdete. Far Cry 3 má klasický systém vylepšování jednotlivých abilit a získávání nových možností skrze plnění veškerých úkolů či dělaní dalších doplňkových činností.

Právě větší level a více zkušeností vás dostanou do okrajových částí herního světa a umožní vám splnit i velice těžké mise, na které by jste při plnění pouze příběhové části neměli. Navíc mohou tyto vedlejší úkoly poodhalit mnoho informací o samotném hlavním příběhu. Ne všechny otázky totiž zodpovídá příběhová linka a je jen na hráči, jak hluboko bude ochoten při svém pátrání zajít.

Vedlejší questy budou logicky doplňovat hlavní příběhovou linii a hráči tak mají celou dobu motivaci k jejich plnění.

Jedná se tak o vcelku nenásilný způsob, jak hráče přimět, aby ve hře strávil mnohem více času a pořádně se do jejího univerza zažral. Navíc nebudou vedlejší úkoly jen jakousi omáčkou okolo, ale budou mít ve světě Far Cry 3 pevné a logické místo.

Svobodné cestování a uvěřitelný hrdina

Far cry 2 moc nezvládalo systém rychlého cestování a ze hry se tak až příliš často stával hrozný opruz. To by se mělo s příchodem třetího dílu změnit. Chcete se přesouvat pouze za pomoci vozidel? Nechcete se zdržovat a budete využívat pouze zrychlené přesuny z místa na místo? Jste až takový extrém, že všechno chcete brát oklikou? Všechno z toho a ještě mnohem více vám nový Far Cry umožní. Autorům jde hlavně o pocit volnosti. Hráč má mít jednoduše iluzi, že může dělat skutečně všechno a není limitován žádnými nesmyslnými pravidly.

To, co platí pro pohyb už dvakrát nelze naroubovat na hlavního hrdinu, který všechno co chcete opravdu dělat nebude. Podle slov autorů je absurdní, když skoro každá druhá herní postava střílí jako člen speciálních jednotek a přitom se jedná třeba o úplně obyčejné lidi. Proto bude mít hlavní hrdina Far Cry 3 Jason ze začátku se střílením trošku problémy. Ostřílenější bojovník se z něj stane až v průběhu hry. To dodává celkovému vyznění hry na uvěřitelnosti a právě spolu s dynamicky reagujícím světem dělá ze hry neskutečně autentický zážitek.

Namlsaní na září

Jak jsme řekli v úvodu, na třetí Far Cry se prostě nedá netěšit a poslední informace nám jen dávají za pravdu. Dynamicky reagující svět, vedlejší questy nebo třeba celková svoboda, kterou hra nabídne nás neskutečně namlsaly na začátek září. Právě tehdy totiž pořádá cestovní kancelář Ubisoft Montreal tenhle trošku netradiční zájezd za krásami tropické džungle.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama