Farming Simulator 15 - zemědělství a lesnictví
Farming Simulator 15 Recenze Farming Simulator 15 - zemědělství a lesnictví

Farming Simulator 15 - zemědělství a lesnictví

Michal Burian

Michal Burian

26

Nový díl populárního simulátoru farmaření přináší svěží grafiku a trošku opomíjené lesnictví.

Reklama

Na hráče série Farming Simulator se často kouká skrz prsty a mnozí nechápou, jak někoho může taková hra bavit. Copak je něco zábavného na tom jezdit s traktorem/kombajnem po poli tam a zpátky? Budete se divit, ale je. Před léty jsem to také nechápal a říkal jsem si, jak někdo může takové hře propadnout. V singleplayeru dokáže jakýkoliv Farming Simulator rychle omrzet, ale v multiplayer s dobrou partou je to jiné. Sám mám v předešlém díle nahráno necelých 100 hodin, a to zejména v multiplayeru. Když si najdete dobrou partu, tak je to hned větší zábava.

Stejné je to i v případě nejnovějšího Farming Simulator 15. Ze začátku vás příjemně překvapí grafická stránka, která je oproti třináctce na jiné úrovni. Vyblité barvičky jsou pryč a stroje hned působí reálnějším dojmem. To poznáte klidně i z obrázků a videí. Ostatně na to vývojáři ze studia GIANTS Software lákali a ve videích se honosili nápisy, že jde o next-gen farmaření. V něčem nelhali, v jiných věcech bohužel ano. Když se více zaměříte na grafiku, zjistíte, že jednotlivé modely kombajnů, traktorů, secích strojů, kultivátorů, pluhů, vleků a další techniky jsou detailnější než ve FS13, ale pár dalších věcí vám takovou radost neudělá.

Začneme prvně tím příjemnějším. Stroje se postupně špiní od bahna a prachu, stejně tak podlaha v kabině. Není problém za pár minut mít kompletně špinavý traktor, kombajn nebo jakékoliv zařízení. Ve hře tak nechybí wapka, kterou si koupíte a následně umístíte na vámi zvolené místo. Potom stačí namířit hadici na jakékoliv místo na stroji a ten se vám postupně celý umyje. Pro fanoušky nejde o žádnou radikální novinku, tohle už umožnil mod ve FS13. Při restartu na farmu se stroj automaticky očistí.

Stroje dále zanechávají stopy na poli, polních cestách a silnici. Vypíchnout se sluší různé efekty, zejména pak kouř z výfuku a na první pohled bych řekl, že se malinko zlepšila i fyzika. Do kopce se stroje dost „zadýchají“, a když spustíte kupříkladu secí stroj, tak traktor přidá otáčky. To samé platí i u dalších zařízení, včetně kombajnu. Navíc když jedete příliš rychle, třeba z kopce, a zatáčíte, tak traktor jakoby klouže a může se dostat do smyku.

Zbytek bohužel už není tak růžový. Tvůrci zapomněli na mapu. Vytvořili sice zcela novou severskou lokalitu Bjornholm, ale moc se nepředvedli. Textury plodin a zeminy jsou horší, než které dokázala vytvořit komunita fanoušků do Farming Simulator 2013. Jako příklad dobře poslouží druhá verze české mapy od moddera Coufyho, který ji připravoval několik měsíců a dlouhou dobu testoval. I přes tyto nedostatky je mapa lepší než originál u staršího bratříčka. Je vcelku rozsáhlá a obsahuje hned několik výkupů, kravín, bioplynku a další objekty.

O druhé mapě situované do Ameriky se nemá cenu moc rozepisovat. Pochází z datadisku Titanium a nabízí skutečně rozsáhlá pole, která budete obdělávat pěkně dlouho. Ideální volba do multiplayeru.

Kácení stromů

Novinkou ve Farming Simulator je kácení stromů a jejich následné zpracování, i když spousta hráčů bude namítat, že tohle měli už ve třináctce díky dalšímu modu. A mají pravdu. Vývojáři si nejspíš řekli, že když byl o mod takový zájem, tak umožní to samé i oficiálně a je to poznat. V trailerech a propagačních materiálech se GIANTS Software na lesnictví dost zaměřili, ale ve hře už to taková sláva není. Chybí jakýkoliv tutoriál, který by vás do kácení stromů zasvětil. Sami si tak musíte přijít na to, jak se kácí strom motorovou pilou (musíte ji naklonit pomocí pravého tlačítka myši) nebo jak s jakým strojem zacházet. Je to rozhodně škoda. Celkově na mě kácení stromů působilo jako takový vedlejší bonus, do něhož vás nikdo nenutí a je jen na vás, zda se rozhodnete prozkoumat i tento aspekt hry.

Vylepšený Farming Simulator 13

V dalších ohledech je to vylepšený Farming Simulator 13, což je na jednu stranu dobře, na tu druhou už méně. Uvítal bych nějakou větší inovaci. Grafika sice působí dobře (včetně přehlednějšího a hezčího menu) a zvuky mé uši hodně potěšily (je poznat, že je vývojáři nahrávali v reálných podmínkách), ale to zkrátka nestačí. Chtělo by to lepší textury plodin a zeminy. Dále větší důraz na realistickou hratelnost, která stále působí arkádovějším dojmem. Několikatunové stroje nesmyslně zrychlují a občas si připadáte jako byste řídili nějaký automobil. Zarazil mě rovněž předělaný tempomat, dřív vše fungovalo pomocí tlačítek 1, 2 a 3. Teď si musíte vystačit pouze s číslem 3 a následným nastavením tempomatu pomocí 1 (zpomalení) a 2 (zrychlení). Díky tomu nastanou situace, kdy sečete obilí kombajnem, zvednete lištu a kombajn vám až nepříjemně rychle zrychlí.

Umělá inteligence a lá pracovník zvládá všechny úkony, akorát se občas stane, že se o něco zasekne. V takovém případě po chvilce vycouvá a překážku objede.

Multiplayer se od svého předchůdce nezměnil. Podporuje na jedné mapě maximálně 16 hráčů a občas dochází k nepříjemným zásekům. Ty pocítíte zejména při přepínání strojů. Servery jsou jinak stabilní a zatím se mi nestalo, že by hra jen tak spadla. O to se postarala optimalizace, která je na velmi dobré úrovni a není problém hru spustit i na slabších strojích.

Závěr

Nemohu jinak než konstatovat, že v současné době nejnovější díl za svým předchůdcem zaostává, a to díky šikovné komunitě. Ta totiž do třináctky vytvořila skutečně skvělé a propracované mody se všelijakými stroji, kde nebyl problém si otevřít dveře, okýnka a další „kravinky“, které přidávají na realističnosti. Nemluvě o realistickém modu s rozbíjením strojů.

Situace se tak opakuje. Je to jako s příchodem FS13, který půl roku nenabízel nic moc nového od FS11. Až po nějaké době se vyplatilo přejít na nový díl. Proč? Kvůli propracovaným modum. Stejné to je i v případě Farming Simulator 15. Jsem zvědav, s čím se komunita za pár měsíců vytasí a jakými mody vylepší hru.

Další obrázky v naší galerii.

Hráno na sestavě

OS: Windows 8.1 64bit Procesor: Intel Core i7 3.07 GHz Operační paměť: 8 GB RAM Grafická karta: GeForce GTX 560 Ti.

Minimální HW nároky

OS: Windows Vista, Windows 7 nebo Windows 8 Procesor:2.0 GHz Intel nebo AMD Operační paměť: 2 GB RAM Grafická karta: s 512 MB VRAM - GeForce 8600 nebo ATI Radeon HD 2600 Internet: Širokopásmové připojení k internetu Místo na disku: 3 GB

Farming Simulator 15

Verdikt

Farming Simulator 15 přinesl svěží grafický kabátek, reálné zvuky a možnost kácet stromy a dále je zpracovávat. Bohužel se zapomnělo na textury plodin a polí, stejně tak na hratelnost, která stále působí arkádově.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

grafický posun
špinění strojů od bahna a prachu
kouř z výfuku
zvuky
přepracované menu
nevyužitý potenciál s lesnictvím
textury plodin a polí
stále arkádovější hratelnost
tempomat
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama