Společnost Electronic Arts dnes oznámila, že fotbalový herní engine, na němž v současnosti běží FIFA pro PlayStation 3 a Xbox 360, přichází také do počítačové verze FIFY 11. Po dvou letech vývoje byl totiž původně konzolový engine optimalizován i pro platformu PC, na které prostřednictvím titulu FIFA 11 konečně pronikne herní systém, módy a grafika v kvalitě, jaká byla dosud k vidění jen na konzolích.
„Série EA SPORTS FIFA se chce na platformě PC rozvíjet a inovovat a tento krok je toho jasným důkazem,“ říká výkonný producent Kaz Makita. „Přinášíme do FIFA 11 pro PC vysoce kvalitní herní systém, vyspělé herní módy a úžasnou grafiku, díky nimž se FIFA stala nejlépe hodnocenou sportovní hrou pro PlayStation 3 a Xbox 360 a získal více než 50 ocenění pro sportovní hru roku.“
Technologie fotbalového enginu EA SPORTS, využívající reálné fyzikální zákony a data, byla plně optimalizována pro PC tak, aby nabídla skutečnou svobodu na hřišti v podobě individuálního ovládání a pohybu hráčů, sofistikovaného způsobu zpracování míče a fyzických interakcí fotbalistů. FIFA 11 PC bude obsahovat ve své kategorii výjimečný 360° systém driblinku, který hráčům zajistí přesné ovládání míče a animační technologii příští generace s funkcí Skilled Dribbling, díky níž budou moci technicky zdatní hráči překonávat obránce vysoce citlivým bočním vedením míče. Dále byla funkce Physical Play (Fyzická hra) vylepšena o nový systém kolizí, vytvářející různorodější, méně předvídatelné a detailnější souboje o míč mezi hráči.
FIFA 11 pro PC bude mít nové funkce, prvky a herní módy, které budou představeny v následujících týdnech a měsících.