Pokud se strachujete, zda bude mít další ročník fotbálku od EA dostatek novinek, aby z vaší peněženky vyloudil chechtáky, pak se můžete uklidnit.
FIFA 12 je totiž dle vedoucího designéra Aarona McHardyho největším krokem dopředu od přechodu na next-gen. Že byla FIFA 11 skvělým fotbalem? To jste ještě nic neviděli. Největším přínosem je pro nový díl především Impact Engine, o kterém jsme již mluvili dříve. Ten totiž bude pomáhat v mnohem větší míře, než jen během šarvátek a faulů.
„Impact Engine řeší spoustu problémů. Dává nám více přesnosti, více realistických momentů a více přirozených situací,“ řekl Aaron. „Hra bude nyní mnohem otevřenější a vy si ji budete korigovat tak, jak chcete.“
Rozdíly mezi chystaným a současným ročníkem jsou prý markantní, a to především ve třech oblastech. Samozřejmostí je již zmínený Impact Engine, díky kterému budou hráči mezi sebou reagovat v závislosti na nátlaku a fyzikálním zákonům. Každý hráč má nyní také jednotlivé body na těle, které si může zranit a ti zákeřnější fotbalisté toho také budou patřičně využívat. Kromě nesmírně realistických a autentických animací se totiž tato nová vychytávka projeví i na mentalitě hráčů. Ti větší a silnější budou ve větší míře spoléhat na své tělo a váhu, kdežto menší a slabší budou spíše takticky kličkovat mezi horou svalů.
Další novinkou je Pro Player Intelligence, což je systém umělé inteligence, která nutí hráče se chovat podle toho, jaké mají schopnosti a výhody. V zásadě to znamená, že se bude tým pružně přizpůsobovat tomu, jaké hvězdy v zápase zrovna hrají a strategie se tak bude neustále měnit. Pokud tak při hraní za Barcelonu v poločase nahradíte Messiho, taktika týmu se lehce pozmění.
Vývojáři chtějí zapracovat i na obraně, která by měla být napínavější a taktičtější. Velmi důležitá bude schopnost si podržet míč, která byla opět přepracována a nyní ve větší míře závisí na vašem umění správně umístit přihrávku a uvolnit hráče.
Dalšího nášupu detailů bychom se měli dočkat 10.května, kdy na stánky dorazí nejnovější číslo časopisu OXM.