From Dust – z prachu a popela
Preview From Dust Článek From Dust – z prachu a popela

From Dust – z prachu a popela

Libor Vacata

Libor Vacata

19

Chystaná novinka vás promění v bohy. Nastartujete božskou sílu a doslova z prachu a sopečného popela vybudujete nádherný tropický ostrov, který se stane rájem pro domorodé obyvatele. Zdá se to snadné, ale přírodním živlům není tak snadné poroučet.

Reklama

Připravovaná hra From Dust z produkce Ubisoftu představuje zajímavý mix sandbox akce s lehkým náznakem strategie. V podstatě by se dalo říci, že napodobuje styl známých „božských“ her, jako bylo třeba Black & White, s tím rozdílem, že tady bude mít vaše božské alter ego podstatně víc akčnější práce v reálném čase. Autoři se snaží hráče přimět daleko více pracovat s přírodními živly, jejichž ovládání je velmi ošemetná záležitost, tudíž jejich správné a rychlé využití může občas rozpumpovat adrenalin v krvi.

Hra s živly

Jak přesně tedy hra bude fungovat? Představte si domorodý kmen kdesi na tropickém ostrově, jehož tradice se počítá na staletí. Nicméně dnes je jeho historie zapomenuta, kultura a tradice vymizela z paměti domorodců, kteří jsou vydání napospas nemilosrdné přírodě. To se však má změnit, protože kmen se rozhodne vykonat jediný rituál, který mu zůstal v paměti a probudit k životu mystickou bytost nazývanou Breath. Tou bytostí bude pochopitelně hráč obdarovaný božskou silou, díky níž může manipulovat s přírodními silami.

Vaše božské jsoucno představuje černá koule se zářivým kometárním ohonem, která funguje jako kurzor. S její pomocí formujete krajinu ostrova. Levým tlačítkem nabíráte zem, vodu nebo lávu, přesunete jí na požadované místo a pravým tlačítkem ji zas položíte. Tímto způsobem můžete vytvářet nejrůznější terénní deformace, které mají vliv na podobu ostrova. Hra totiž ve zrychleném čase vypočítává důsledky vaší činnosti tzn., mění směr toku vody nebo lávy a vytváří koryta, delty řek a pásy vegetace.

Nebezpečné následky

Změna terénu v reálném čase přináší ale i některá úskalí, s nimiž se budete muset vypořádat. Pokud přehradíte řečiště na nesprávném místě, může se vám stát, že voda o kus dál zaplaví celou vesnici. Hrátky s lávou mohou efektivně tuhnutím ve vodě vytvářet skalnaté masivy, nicméně velmi rychle také dokážou spálit všechno živé, pokud se žhavé magma rozlije, kam nemá.

Příroda je živý organismus a každý váš zásah do ní má své následky, které se mohou projevit i za delší dobu třeba vlivem eroze. Necháte-li přírodu třeba hodinu samovolně pracovat, můžete se po návratu dočkat překvapení v podobě několika nových říček nebo lávového jezera namísto živoucí vesnice, protože sopkou chrlené magma utuhlo v mořské vodě, vytvořilo si přírodní bariéru a obrátilo tok jiným směrem.

Mocné totemy

From Dust by mělo obsahovat také některé konkrétnější úkoly spojené především s ochranou domorodců pomocí speciálních totemů. Kolem nich staví kmen své osady, neboť se nalézají na relativně bezpečných místech a dávají jim různá mocná kouzla. Některé totemy mohou proměnit vodu na jakési želé a zamezit tak její hrozbě, jiné zas umožní lidem chodit po vodní hladině. Vaším úkolem bude stavě domorodcům cesty, aby mohli bezpečně obsazovat další totemy. Aby toho vaše božské vtělení nemělo málo, bude muset čelit různým přírodním katastrofám, což zahrnuje sopečné erupce, zemětřesení nebo ničivé vlny tsunami.

Na výrobě From Dust se podílí i známý vývojář Eric Chahi, který je podepsaný pod klasikami jako je Future Wars, Another World nebo Heart of Darkness. Podle jeho slov nabídne hra zhruba patnáct hodin hlavní kampaně, přičemž po dokončení se budete moci vrátit na mapu a pokračovat v přírodních hrátkách. Hra nicméně není vyvíjena jako AAA titul, nýbrž jako mini-hra dostupná za méně než 15 eur na PSN/XBLA. Dočkat bychom se jí měli ještě do konce letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama