Gamescom 2024: dojmy z hraní Commandos: Origins
i Zdroj: Kalypso Media
Preview Článek Gamescom 2024: dojmy z hraní Commandos: Origins

Gamescom 2024: dojmy z hraní Commandos: Origins

Jan Urbančík

Jan Urbančík

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Zábavná hratelnost s nemalým množstvím technických problémů.

Reklama

Na obrovském stánku Xboxu letos nechybělo ani několik strategií a mezi nimi bychom našli i zástupce real-time tactics žánru, Commandos: Origins. Slavná série zasazená do druhé světové války se vrátí ještě letos a na Gamescomu bylo k dispozici dvacetiminutové demo.

Předem musím říct, že se sérií Commandos zkušenosti nemám, což je do velké míry způsobené tím, že první tři díly vyšly ještě před mým narozením. Díky německému, dnes už bohužel zaniklému studiu Mimimi a jejich hrám jako Shadow Tactics, Desperados 3 a Shadow Gambit, jsem si ale tenhle žánr opravdu oblíbil.

Demo mě ihned vhodilo do jedné z misí, kde byly ale postupně představeny jednotlivé mechaniky. Zpočátku jsem se dostal do role Green Bereta, který má poměrně standardní arzenál jako pistoli, granát či rádio na odlákání nepřátel.

Gamescom 2024: dojmy z hraní Commandos: Origins
i Zdroj: Vlastní foto

Nalézání cest okolo nepřátel a jejich, pokud možno nenápadné, odstraňování je to, co je na tomto žánru největší zábava a Commandos: Origins to dělá skvěle. Možností je tu dostatek, a to jsem během celého dema mohl vyzkoušet jenom dvě postavy. Kromě jejich schopností hraje každopádně důležitou roli i využívání prostředí, jako jsou zápalné barely či bedna, kterou můžete shodit na vojáky.

Akce je samozřejmě potřeba pečlivě naplánovat, a pokud možno i podle plánu provést, což se ne vždy povede. A když už se tak stane, nastává ta horší část hry. Do přestřelky jsem se během dema dostal asi třikrát, přičemž všechny působily velmi chaoticky. Hlavně mě ale zarazilo, že když se mi povedlo schovat, nepřátelé mě velmi rychle přestali hledat a vše se vrátilo do normálu.

A tady už se dostávám k problémům celé hry, kterých není zrovna málo, ale prakticky všechny se týkají technického zpracování, jež zdaleka nedosahuje kvality již zmiňovaných her od Mimimi. Graficky nejde o zrovna pohledný titul, a to nejenom z hlediska samotného vizuálu, ale hlavně animací, které vypadají velmi nevzhledně a občas si až člověk není jistý, jestli narazil na nějakou chybu, nebo to takhle má vypadat. Když se třeba postava ponořila do bahna a začala se hýbat, animace pro změnu přestaly úplně.

Těžko říct, kolik z toho plyne z faktu, že jsem titul hrál na konzoli, konkrétně tedy Xbox devkitu. Nejenom že ovládání na gamepadu je na takový žánr vyloženě nevhodné a často mi to dost komplikovalo situaci, ale hra ještě k tomu běžela na 30 FPS, což mi vzhledem k úrovni vizuálu a vůbec tomuto žánru nepřijde obhajitelné. I proto mě velmi zarazilo oznámení, že se má titul podívat i na konzole minulé generace.

Celkově tak ve mně po odehrání ukázky Commandos: Origins zůstaly smíšené pocity. Hratelnost je velmi zábavná a během stealthu funguje skvěle. Brzdí ji nicméně zastaralé technické zpracování, které se kromě bugů a slabší grafiky či animací projevuje také nepříjemnými autosavy skoro na každém kroku, které přerušují hru. Pokud ale máte sérii rádi a jste schopni takové nedostatky odpustit, zklamaní určitě nebudete.

Commandos: Origins míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X|S. Titul dorazí ještě letos.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama