Supermassive nepřináší revoluční změny, ale za svým předchůdcem nijak nezaostávají.
Bandai Namco na letošní Gamescom přivezlo již třetí díl série hororových adventur Little Nightmares. Zatímco ale za prvními dvěma díly stálo švédské studio Tarsier, pro trojku převzali otěže britští vývojáři ze Supermassive Games, které můžete znát jako autory příběhových hororů jako Until Dawn, The Quarry či The Dark Pictures Anthology. Jak si ale poradili s poněkud odlišným hororem?
Už od prvních momentů hratelné ukázky bylo jasné, že ze zajetých kolejí noví tvůrci příliš vybočovat nebudou. Okamžitě se k vám přenese temná atmosféra, kterou buduje pěkný, silně stylizovaný vizuál, jenž vyčnívá především v podobě prostředí, ale samozřejmě také velmi kvalitní zvuky.
Stejně jako ve dvojce jsou tady dva hlavní hrdinové, konkrétně Low a Alone. Ve třetím díle už ale vývojáři přináší menší inovace a hratelnost je přece jenom trochu větší než u předchozích, téměř výhradně chodících dílů. Zatímco Alone má k dispozici maticový klíč, kterým může rozbít zeď či třeba pohybovat kolem, jež pohání výtah, Low dusponuje lukem a šípy, kterými může zasáhnout vzdálenější cíle. Ke konci dema pak oba získají deštníky, pomocí kterých se můžete vznášet nahoru či zpomalit pády, což je rovněž příjemný přídavek.
Spolupráce obou hrdinů je klíčová, a přestože hádanky nebyly ničím vyloženě objevným, řešit je mě po celou dobu bavilo, ať už šlo o posouvání a sestřelování předmětů, které vám pomohou vylézt nahoru, zprovoznění výtahu či hledání od klíče od zamčených dveří. Umělá inteligence parťáka fungovala velmi dobře, ale možná ještě víc si hru užijete v online co-opu.
Zatímco ale samotné mechaniky a jejich animace byly skvělé, ovládání občas působilo trochu neohrabaně a měl jsem problém se dostat tam, kam bylo potřeba. Těžko ale říct, jestli šlo jen o nezvyk, anebo by potíže přetrvávaly i později. Pokud je to ten druhý případ, doufejme, že vývojáři ještě nedostatky opraví.
Pak je tu ještě druhá věc, která mě přece jen trochu znepokojila, a to je fakt, že demo po značnou část celkové doby působilo poněkud prázdně. Jistě, jsou tu zmíněné hádanky, ale mimo to se až do samotného finále „skoro nic nestalo“. Závěr už byl každopádně velmi silný a rozhodně navnadil na plnou hru.
Celkově se mi Little Nightmares 3 z hratelné ukázky líbilo. Supermassive se spíš drží základů, které položil Tarsier, ale vzhledem k tomu, že stále fungují velmi dobře, to není na škodu. Navíc k tomu přidali pár zajímavých herních mechanik, které osvěžily jinak velmi jednoduchou hratelnost. Na plnou verzi se tak hodně těším a jsem zvědavý, jestli nakonec dokáže dostát kvalit předchozích dvou dílů, jak tomu zatím nasvědčuje demo z Gamescomu.
Little Nightmares 3 míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S a Nintendo Switch. Vyjde příští rok.