Samurajský návrat ve velkém stylu.
Na loňských The Game Awards Capcom oznámil pokračování akční samurajské série Onimusha s podtitulem Way of the Sword. Na Gamescomu byla hra poprvé veřejnosti k dispozici, a já si tak mohl vyzkoušet přibližně 20 minut z chystaného titulu.
Jako ve skutečnosti
Hned na úvod musím pochválit vizuál, který mě dost uchválil už na první pohled. RE Engine se zde opět předvádí v plné své síle, vývojáři ho využili pro detailní modely postav i prostředí, ale také skvělé nasvícení, jež je v poněkud pochmurných lokacích hodně důležité. Ale nejde jenom o technickou stránku, důležitou roli hraje také správně zvolená stylizace a skvělý design monster.
Souboje s nimi samozřejmě tvoří tu největší část hratelnost, a proto je dobře, že právě tady přichází to největší pozitivum. Pocit ze soubojů byl naprosto fantastický, a to především díky neuvěřitelně propracovaným a plynulým animacím hlavního hrdiny (kterým je Musaši Mijamoto) a jeho pohybů s katanou. Každý sek a úder působí přirozeně a vše na sebe navazuje jako při skutečném souboji s mečem, včetně různých otoček a dalších pohybů postavy. Jde o jedno z nejpůsobivějších zpracování soubojů s mečem, jaké jsem kdy ve hrách viděl.
K dispozici máte lehký těžký útok, parry a úhyb – na první pohled docela standardní arzenál, ale dokážete s ním vykouzlit poměrně hodně. Například při správném načasování parry dokážete vyrazit s protiútokem a následné dokončovací animace, kdy nepřátele rozseknete vejpůl či jim useknete končetiny, vypadají opět výborně. Vše navíc doprovází velmi kvalitní ozvučení.
Podezřele jednoduché
Typů nepřátel i na malé ploše bylo poměrně solidní množství. Od těch úplně základních, kteří útočí jen na blízko, přes lučištníky až po výrazně agresivnější jedince. Přestože ale byly souboje extrémně zábavné a na pohled působivé, zarazila mě poněkud jednoduchá obtížnost. I přes větší počet nepřátel v některých místech jsem se jimi prosekával jako nůž máslem a k finálnímu souboji jsem se dostal bez jakéhokoli zranění.
Nutno ale říct, že boss fight s lidským protivníkem už byl výrazně náročnější. Musel jsem sledovat jeho pohyby, opravdu se snažit, abych se útokům vyhnul či je zablokoval a abych následně našel prostor pro protiútok, přičemž jsem spotřeboval prakticky všechny léčivé předměty.
Tento propastný rozdíl je podle mě způsoben především tempem soubojů. Zatímco ty se standardními nepřáteli jsou docela pomalé, boss fight byl o poznání svižnější, skoro jako bych hrál jinou hru. Měnící se tempo mi vůbec nevadí, právě naopak. Doufal bych však, že i souboje s klasickými nepřáteli budou představovat výzvu, ale nebylo tomu tak. A to i přesto, že jsem hned na začátku dema zvolil těžší (Action) obtížnost.
Gamescom novinky přinášíme spolu s partnerem Českou spořitelnou. Získejte nové unikátní svítící karty s motivem Mafia: The Old Country. Informace jak je získat najdete na webu Level Up Your Life.
Další nadějný titul
Nakonec ale musím pochválit technický stav, který byl, stejně jako u RE9, až překvapivě bezproblémový. Hra běžela na PlayStationu 5 a nabídla plynulých 60 FPS bez zjevných propadů (byť s velmi agresivním motiom blurem, ale ten by snad měl jít upravit) a při velmi dobré kvalitě obrazu, která vypadala skvěle i na velké obrazovce. Jediné problémy jsem zaznamenal při rušivém aliasingu vlasů v cutscénách, ale mimo to byly filmečky velmi pěkné a skvěle střižené.
Celkově byla pro mě nová Onimusha asi největším překvapením ze všech titulů, které jsem v Kolíně vyzkoušel, a to čistě v pozitivním slova smyslu. Se sérií jsem zatím zkušenosti neměl, ale hands-on demo mě nalákalo na starší díly a samozřejmě i Way of the Sword jako takové, z něhož se pomalu klube jeden z nejnadějnějších titulů příštího roku.
Onimusha: Way of the Sword vyjde v roce 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.