Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword
i Zdroj: Capcom
Preview Onimusha: Way of the Sword Článek Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword

Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Samurajský návrat ve velkém stylu.

Reklama

Na loňských The Game Awards Capcom oznámil pokračování akční samurajské série Onimusha s podtitulem Way of the Sword. Na Gamescomu byla hra poprvé veřejnosti k dispozici, a já si tak mohl vyzkoušet přibližně 20 minut z chystaného titulu.

Jako ve skutečnosti

Hned na úvod musím pochválit vizuál, který mě dost uchválil už na první pohled. RE Engine se zde opět předvádí v plné své síle, vývojáři ho využili pro detailní modely postav i prostředí, ale také skvělé nasvícení, jež je v poněkud pochmurných lokacích hodně důležité. Ale nejde jenom o technickou stránku, důležitou roli hraje také správně zvolená stylizace a skvělý design monster.

Souboje s nimi samozřejmě tvoří tu největší část hratelnost, a proto je dobře, že právě tady přichází to největší pozitivum. Pocit ze soubojů byl naprosto fantastický, a to především díky neuvěřitelně propracovaným a plynulým animacím hlavního hrdiny (kterým je Musaši Mijamoto) a jeho pohybů s katanou. Každý sek a úder působí přirozeně a vše na sebe navazuje jako při skutečném souboji s mečem, včetně různých otoček a dalších pohybů postavy. Jde o jedno z nejpůsobivějších zpracování soubojů s mečem, jaké jsem kdy ve hrách viděl.

Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword
i Zdroj: Jan Urbančík/Zing.cz

K dispozici máte lehký těžký útok, parry a úhyb – na první pohled docela standardní arzenál, ale dokážete s ním vykouzlit poměrně hodně. Například při správném načasování parry dokážete vyrazit s protiútokem a následné dokončovací animace, kdy nepřátele rozseknete vejpůl či jim useknete končetiny, vypadají opět výborně. Vše navíc doprovází velmi kvalitní ozvučení.

Podezřele jednoduché

Typů nepřátel i na malé ploše bylo poměrně solidní množství. Od těch úplně základních, kteří útočí jen na blízko, přes lučištníky až po výrazně agresivnější jedince. Přestože ale byly souboje extrémně zábavné a na pohled působivé, zarazila mě poněkud jednoduchá obtížnost. I přes větší počet nepřátel v některých místech jsem se jimi prosekával jako nůž máslem a k finálnímu souboji jsem se dostal bez jakéhokoli zranění.

Nutno ale říct, že boss fight s lidským protivníkem už byl výrazně náročnější. Musel jsem sledovat jeho pohyby, opravdu se snažit, abych se útokům vyhnul či je zablokoval a abych následně našel prostor pro protiútok, přičemž jsem spotřeboval prakticky všechny léčivé předměty. 

Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword
i Zdroj: Jan Urbančík/Zing.cz

Tento propastný rozdíl je podle mě způsoben především tempem soubojů. Zatímco ty se standardními nepřáteli jsou docela pomalé, boss fight byl o poznání svižnější, skoro jako bych hrál jinou hru. Měnící se tempo mi vůbec nevadí, právě naopak. Doufal bych však, že i souboje s klasickými nepřáteli budou představovat výzvu, ale nebylo tomu tak. A to i přesto, že jsem hned na začátku dema zvolil těžší (Action) obtížnost.


Gamescom 2025: dojmy z hraní Onimusha: Way of the Sword
i Zdroj: Zing.cz

Gamescom novinky přinášíme spolu s partnerem Českou spořitelnou. Získejte nové unikátní svítící karty s motivem Mafia: The Old Country. Informace jak je získat najdete na webu Level Up Your Life.


Další nadějný titul

Nakonec ale musím pochválit technický stav, který byl, stejně jako u RE9, až překvapivě bezproblémový. Hra běžela na PlayStationu 5 a nabídla plynulých 60 FPS bez zjevných propadů (byť s velmi agresivním motiom blurem, ale ten by snad měl jít upravit) a při velmi dobré kvalitě obrazu, která vypadala skvěle i na velké obrazovce. Jediné problémy jsem zaznamenal při rušivém aliasingu vlasů v cutscénách, ale mimo to byly filmečky velmi pěkné a skvěle střižené.

Celkově byla pro mě nová Onimusha asi největším překvapením ze všech titulů, které jsem v Kolíně vyzkoušel, a to čistě v pozitivním slova smyslu. Se sérií jsem zatím zkušenosti neměl, ale hands-on demo mě nalákalo na starší díly a samozřejmě i Way of the Sword jako takové, z něhož se pomalu klube jeden z nejnadějnějších titulů příštího roku.

Onimusha: Way of the Sword vyjde v roce 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama