Chystané akční RPG bude zřejmě ještě náročnější než Dragon's Dogma 2.
Spolu s odhalením data vydání a spuštění předobjednávek očekávaného akčního RPG Monster Hunter Wilds zveřejnili vývojáři z Capcomu také HW nároky pro PC hráče. Ty ale nové informace nepotěší, neboť se zdá, že bude titul snad ještě náročnější než Dragon's Dogma 2, která měla s optimalizací problémy.
Jako úplné minimum Capcom zmiňuje procesor Intel Core i5-10600, i3-12100F nebo AMD Ryzen 5 3600 spolu s grafickou kartou Nvidia GeForce GTX 1660 Super nebo AMD Radeon RX 5600 XT. Výsledkem má být 30 FPS při rozlišení Full HD (ale s upscalingem ze 720p) a nejnižším možném grafickém nastavení.
Co se týče doporučených specifikací, uvádí vývojáři procesory Intel Core i5-11600K, i5-12400, Ryzen 5 3600X a Ryzen 5 5500 spolu s GPU RTX 2070 Super, RTX 4060 nebo RX 6700 XT. Tady už můžete očekávat nativní rozlišení Full HD při středním grafickém nastavení, ale pozor, za použití generování snímků.
Tady nastává poměrně zásadní problém, protože jde o technologii, která na takto nízké frame raty není vhodná, dokonce i samo AMD u FSR 3 uvádí, že minimální snímková frekvence (před aplikováním frame genu) by měla být kolem 60 FPS. Pokud se frame gen použije takto, můžete sice očekávat plynulost 60 snímků za sekundu, ale latence bude výrazně vyšší a hra nebude působit responzivně.
Nízký základní frame rate by každopádně odpovídal tomu, jak nový Monster Hunter běžel na PS5, kde jsme si hru mohli vyzkoušet na Gamescomu. Tam byl (bez generování snímků) cíl 30 FPS, ale snímková frekvence pravidelně padala i pod tuto hranici.
Jinak ještě dodám, že budete potřebovat 16 GB RAM a 140 GB místa na SSD. Podporována má být technologie DirectStorage, jež umožňuje lepší využití rychlých SSD, jak jsme si zvykli na konzolích.