Zpět na článek

Diskuze: Generování snímků nutností? HW nároky Monster Hunter Wilds hráče nepotěší

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
4. 10. 2024 03:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máme nové grafiky, ale hry se zaseknuly v roce 2015-2020 max

TorontoTom
TorontoTom
Level 38 Level 38
26. 9. 2024 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já tera monster hunter nehrál, ale co jsem pochopil, tak timing útoků je docela důležitej. Takže framegen z 40 na 60 to trošku pokazí, když to radí minimální nároky.

Rekt Ceb
Rekt Ceb
Level 22 Level 22
26. 9. 2024 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Boha jeho a zase sociálně slabší Čechy brečí že to nerozjedou, my ukcka jak nám gavarite my máme pekelný stroje s er té IX 4090 a nemáme sebemenší problém to rozjet na našich čtyři ká plazmová přehrávačích. Sláva Ukrajině, sláva Fialovo heroii

Jan Toman
Jan Toman
Level 29 Level 29
27. 9. 2024 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rekt Ceb @Rekt Ceb Proč dementi chodí trollit, ještě dost nekvalitně i na herní weby? padej na novinky ty demente

Rekt Ceb
Rekt Ceb
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Toman @Jan Toman a proč proruský šváb Jan Toman musí hned urážet, typické český vyznavač Ruska, ztrát se . Sláva ukraini sláva fialum

Rejsablahout Blahout
Rejsablahout Blahout
Level 21 Level 21
26. 9. 2024 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nojo musí se podpořit prodej GPU uměle

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
26. 9. 2024 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře, DLSS ještě chápu, že ho cpou do požadavků. Je to technologie, která zlepší FPS, někdy i bez změny kvality obrazu (v režimu Quality). Ale framegen ve Full HD? Se zbláznili, ne? Každá hra je kvůli FG rozmazanější. To bych zapínal jen ve 1440p, ale spíš až ve 4K, pro lidi, co chtějí dosáhnout 100+ FPS. Já to ale vůbec nezapínám, když nemusím, spíš jen ze zvědavosti.

Ta hra nevypadá graficky tak dobře, aby měla takové nároky. RTX 2070 není tak slabá, aby ve Full HD na medium settings potřebovala framegen u hry, co vypadá takhle. Co vím, každý Monster Hunter měl špatnou optimalizaci a teď se na to asi úplně vykašlali. Prostě si zapněte DLSS s FG, ať je to "hratelné". A to jsem o tu hru měl zájem...

Ať mi nikdo netvrdí, že vypadá tak skvěle. Je to těžký průměr, což mi nevadí, já bych si tu hru užil. Ale tohle by mělo běžet po másle, ne na kapačkách.

https://www.youtube.com/watch?v=g2mwzlfZ4Kc&ab_channel=GameSpot

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
26. 9. 2024 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zrzek FrameGen nemá nic moc společného s použitým rozlišením. Spíše je problém malý počet výchozích "opravdových" snímků.. Rozmazané je to tak jako tak, a při malých fps jsou tam navíc lagy. Není možné hrát hru s FG na cílových 60fps, protože reálně hra běží ve 30 a je to sakra cítit.

Cpát do tabulek nároků FrameGen je samozřejmě zhovadilost - ale vypadá to že i trend.

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
26. 9. 2024 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE To jsem nemyslel tak, že by to snižovalo rozlišení, vím, jak funguje. Právě když se FG snaží vkládat falešné snímky, tak to rozmaže obraz. Všiml jsem si toho u několika her, a dost záleželo na rozlišení, zkoušel jsem různé. A ano, je to pro lidi co už dosahují dostatek snímků. Čím víc, tím líp.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
27. 9. 2024 06:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Zrzek Rozumím, ale vlastně přemýšlím jak dnes zkouší "různé" rozlišení. Mám monitor (LCD), a ten má JEDNO rozlišení. CRT je už předpokládám opravdu za námi.

Takže buď zkoušíš NEnativní rozlišení, nebo máš deset monitorů, každý s jiným nativním rozlišením. Chci říci, rozhodně nikdy neporovnávej kvalitu obrazu při NEnativním rozlišení. Už principu je to vždy absolutní mazanice a FG s tím nemá nic společného.

0define666
0define666
Level 27 Level 27
26. 9. 2024 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je fér. Oni neoptimalizují, já zase nekupuju.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
26. 9. 2024 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je fakt smutný, vývojáři dostanou skvělý nástroj pro zvýšení výkonu a samozřejmě to dopadlo dle očekávání, že nikdo neřeší optimalizaci. A že by ta hra vypadala nějak špičkově, to rozhodně ne.

Vojtěch Ležovič
Vojtěch Ležovič
Level 3 Level 3
26. 9. 2024 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Inari Smutný je,že si spousta lidí i po těch X letech pořád myslí,že DLLS/FRAME GEN je nástroj pro zvýšení výkonu.Samozřejmě že není.Vykon komponent je pořád stejný ať už s framegenem nebo bez.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
27. 9. 2024 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vojtěch Ležovič @Vojtěch Ležovič Výkon ve smyslu počet SP a frekvence je opravdu pořád stejný, ale lidi obecně spíš zajímá výkon na výstupu, to zn.. kolik to má fps.. A minimálně DLSS/FSR 2.x ten výkon razantně zvedá s minimálním dopadem na kvalitu. U vyšších rozlišení s DLSS prakticky nulovým. A FSR na druhou stranu zase "vytáhlo z koše" tuny starších schopných grafik jako je GTX10xx nebo 16xx.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 20 Level 20
26. 9. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aspoň že si sony už nesere na hlavu. Pamatuju si jak se jednou chvástali že PC nezvládnou výkonově to co konzole a ve skutečnosti šoupli do fifi na prasáka omezovač fps.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
26. 9. 2024 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nóóó, to se má dýchavičná 3060Ti zapotí :-D i když ve fullHD by to mohlo premávat...

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
26. 9. 2024 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Generace a DLSS by nemělo být nutností, ale benefit. Bohůžel to už poslední 2-3 roky neplatí.
Docela by mě zajímalo, proč je dnes trendem, že hra výjde v takovém stavu, že je hnusnější a s generací funguje na stejná FPS se 4080, když se pak najdou starší, hezčí tituly, kde na 3070 v nativu dostane člověk stejné fps...
Nevím, že to fakt někomu tohle nevadí... Zkoušel jsem frame generaci od AMD i v zabudovaném Unreal Enginu a ta hra fungovala divně. Obraz byl plynulejší, ale citlivost myší neodpovídá těm FPS...

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
26. 9. 2024 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK Když chceš, aby odezva seděla s FPS, tak musíš mít už v základu vyšší FPS, třeba 50-60. Pokud člověk je bez FG na 20 FPS a s FG dosáhne třeba na hratelných 35 FPS, tak to pocitově prostě nebude ono.

Chosee
Chosee
Level 32 Level 32
26. 9. 2024 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK To je ale definice frame gen. Když si zapneš frame gen, tak se ti zhorší latence. Přijde mi, že to málo kdo ví, všude to je samá Nvidia reklama, ale o tomto se samozdřejmě nezmíní.
Proto tu jsou pak tací, kteří mají výkonný PC, sednou si ke hře, dají si vše na max a potom si zapnou framegen (kterej nepotřebují) a vlastně si tim "pohnojí" celej požitek ze hry, protože si zhorší latency... a o obrazu nemluvě.
Když už DLSS, tak quality, ať to vypadá pěkně.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
26. 9. 2024 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chosee @Chosee FG je prostě "placebo" pro majitele těch poblázněných 144,160,240,540Hz monitorů, aby na ty nesmyslné frekvence alespoň nějak dosáhli. Nicméně inputlag zůstane +/- skoro stejný, to je i docela logické..

Pro někoho, kdo hraje na 60fps je FG vyloženě nežádoucí technologie.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
26. 9. 2024 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chosee @Chosee
To ale píšu všude tenhle jev a nikdo mi to nevěří a všichni to mají v podstatě za reálná fps.
Já mám 3080, ale v budoucnu to používat nehodlám. Hraju na vysoký detaily se 120FPS zámkem, takže i když to nemám moc vyzkoušené, tak vím, že když ze 70-80FPS mi to udělá 150. Zamknu na 120FPS, tak plynulost myši bude jako při těch 80FPS možná se to zvedne tak na těch 90-100fps, ale obraz bude ještě v horším stavu...
Ale to ostatním nevysvětlíš.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
26. 9. 2024 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten Capcom taky začíná pomalu štvát. Jejich herní portfolio není špatné, ale jejich přístup je čím dál horší. Mikrotransakce kam se podíváš, ale hezky až po recenzích, ať nám to magazíny nehaní. Dragon's Dogma 2 a stav, ve kterým hru vydali a teď tohle? Hra není ošklivá, ale není to žádná grafická pecka. Pravděpodobně to bude místy náročnější na efekty, ale dávat do nároků podmínku, že je třeba generování snímků, abych se dostal na střední nároky a FHD? Co budu potřebovat na 4K ultra detaily? RTX 4090? A při 120 FPS? To bych asi potřeboval 4090 SLI, kdyby to vůbec šlo.

Two
Two
Level 27 Level 27
26. 9. 2024 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Bohuzel si zvykej. S prichodem upscalingu to ted kazdy dava do pozadavku. A uz pomalu zacina i frame gen. Je naprosto zbytecne pracovat na optimalizaci kdyz mas takove funkce.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
26. 9. 2024 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Two @Two Já to vidím v podstatě stejně. Ostatní taky vydali horší optimalizace, s tím že upscaling nebo frame gen to pokryje, jen si to nedovolili napsat. Capcom se rozhodl být první, kdo to tam napíše oficálně a jakmile začne jeden, ostatní budou následovat. Celý ten "revoluční milník" v podobě DLSS jak Nvidia nazývá je k ničemu, když si tím budou vývojáři šetřit práci. Jestli náročnost bude opravdu odpovídat tabulce, tak mě zajímá jak si ani ne rok a půl stará grafika, která stála klidně i 10 tisíc, poradí se hrou bez frame gen a upscale. Klidně bych tipoval FHD, nízké detaily, kolem 40 FPS.

Reklama
Reklama