Ghost Recon: Future Soldier – Američané i v budoucnosti chrání celý svět!
Preview Článek Ghost Recon: Future Soldier – Američané i v budoucnosti chrání celý svět!

Ghost Recon: Future Soldier – Američané i v budoucnosti chrání celý svět!

Marcus

Marcus

1

Tom Clancy. Jméno dobře známé všem fanouškům knižních thrillerů o sobě v několika posledních letech dává pořádně vědět i v herním odvětví. Rainbow Six, Splinter Cell, EndWar či Ghost Recon jsou jasným příkladem, že i ve hrách se může uplatnit člověk z knižní branže. Série Ghost Recon se v posledních dvou dílech zaměřila na taktickou akci z blízké budoucnosti. Oba nebyly špatné, ale už to chce nějakou změnu. Tu by měl přinést Future Soldier!

Reklama

Příběh? I tady nějaký je

Hra samotná se odehrává 10-15 let po událostech z předešlého titulu Ghost Recon: Advanced Warfighter 2. Situace v Rusku se začíná komplikovat a Ultranacionalistická frakce si buduje zásadní vliv v zemi. Na začátku celého příběhu je unesen ruský prezident a vy v kůži jeho osobního strážce se tomu pokusíte zabránit. Jenže se to nepovede a ohrožení začíná nabývat kontinentálních rozměrů díky jaderným zbraním. Proběhne převrat a započnou invaze do okolních zemí. Proto USA vysílá svoji nejlepší jednotku Ghost Recon, aby nastolila pořádek.

Tak, kde máme ty změny?

Značka Ghost Recon byla vždycky o týmu a taktice. Čtyřčlenná jednotka se samozřejmě vrátí, ale její složení překvapí asi málokoho. Čtveřici tvoří commando, inženýr, sniper a průzkumník, pátým členem je pak speciální armádní robot. Commando je nejvíc podobný klasickému všestrannému vojákovi současnosti. Má samopal s několika dalšími komponenty, jako zaměřovač či tlumič a na zádech nese malý raketomet schopný zničit hned několik těžkých cílů, jako je tank či obrněný transportér. Novinkou v sérii je útočný robůtek, který bude mít na starost inženýr. Stačí mu zadat cíl a o zbytek se postará automatický systém. Ostřelovač krom své pušky umí identifikovat nepřítele na velkou vzdálenost a předejít tak nepříjemným překvapením. Průzkumník jako jediný kromě rychlosti ovládá také technologii neviditelnosti pomocí speciálního oblečku. Výdrž pravděpodobně bude záviset na nějakém bateriovém systému, podobně jako to známe ze série Crysis. Další podstatnou změnou oproti starším dílům je i samostatnost ostatních členů týmu. Vojáci za 15 let jsou už tak dobře vycvičeni, že vydávání příkazů už zkrátka není třeba. Před každou misí se samozřejmě objeví nějaké ty cíle a celkové shrnutí, ale na bojišti každý voják ví, co se od něho čeká a co má dělat.

Nově dostaneme i pár možností v pohybu jako skákání či sprint. Půjdou také otevírat okna a nenápadně se tak dostat k nepříteli. Toho poté potichu usmrtíme nožem či rychlým chvatem.

Na videích a prvních screenech jsme viděli jen ruské paneláky a přilehlé budovy. Z toho by se dalo usuzovat, že se příběh odehrává pouze na ruském území. Tak to ale nebude a postupně se dostaneme třeba do Norska či populárního Afghánistánu.

Jelikož se jedná o týmovou hru, nikoho příliš nepřekvapí možnost kooperačně projít celou kampaň. Multiplayer pak nabídne klasické herní módy, jako Capture the Flag či Domination, a to až pro 16 hráčů. Postupy ve hře pro jednoho i více hráčů budou vzájemně propojeny, takže pokud se nám zpřístupní nějaká vychytávka v kampani, bude k dispozici i pro síťové klání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama