Přete se jak chcete, producent chystaného pokračování závodů NFS: Shift 2, Jesse Abney, nepovažuje Gran Turismo 5 za hru v pravém smyslu slova.
V rozhovoru pro Videogamer Abney řekl, že podle něj musí produkt splňovat určitá kritéria, aby se dal považovat za hru. Pokud se těmto kritériím postaví Gran Turismo 5 od studia Polyphony Digital, šeredně propadne.
„Nikdy jsem nepovažoval GT 5 za hru,“ řekl Abney. „Pro nás hra znamená zábavu, zážitek. Určitě uznáte, že série Need for Speed vždycky byla o zábavě a adrenalinu. Když hrajete GT 5, máte osobitý přístup k řízení. Fyzikální simulace jsou často subjektivní a myslím, že my nevykazujeme stejný druh fyziky v závodním prostředí, jako vykazuje GT 5.“
Nehledě na stejný herní žánr Abney vyvozuje závěr, že si tyto tituly navzájem nekonkurují. „Nikdy jsme neplánovali s nimi soutěžit o pozici lepších závodů. Pouze chceme nabídnout zábavný, akční a viscerální závodní zážitek,“ dodal Abney.
Osobně se přes veškerou neutralitu více přikláním k závodům Shift 2 a částečně musím s Abneym souhlasit. Závody jsou o agresi na asfaltu, o tření karosérií a o požitku z adrenalinových rychlostí, což částečně supluje zajímavě vypadající pohled ze závodní helmy u Shiftu 2. GT 5 má z encyklopedického hlediska přesnosti modelů vozů zajisté něco do sebe, závody v pravém smyslu slova to ale jednoduše nejsou. Jak řekl jeden můj známý: „Pokud budu chtít na silnici plavat, pořídím si Wacky Wheels z roku 1994.“