Guild Wars 2 Beta
Blogy čtenářů Recenze Guild Wars 2 Beta

Guild Wars 2 Beta

Řeči o tom, že se má výhradně recenzovat pouze a jenom plná verze hry samozřejmě znám a z části s nimi i souhlasím: Nicméně i přesto přeze všechno…

Reklama

Řeči o tom, že se má výhradně recenzovat pouze a jenom plná verze hry samozřejmě znám a z části s nimi i souhlasím: Nicméně i přesto přeze všechno jsem se rozhodl recenzi na beta verzi hry Guild Wars 2 udělat. A to ze dvou důvodů: Tím prvním byl fakt, že se mi nechtělo psát pouze "suché dojmy" a mimo to, recenze je sama o sobě vždy záživnější než cokoli jiného - pokud je ovšem správně napsána. Pojďme tedy opustit uvítací projevy, úvodníky, staťe a závěry - pusťme se už do samotného vstřebávání nových informací!

 

Samotná Beta začala v pátek 20.7.2012 a končila v pondělí 23.7. v 9:00. Vy, coby hráči jste se do ní měli možnost dostat vícero způsoby: Buď si hru předobjednat a nebo využít z některé nepřeberných nabídek některých sajt, které klíče rozdávali. (Zde jste se pouze museli zaregistrovat, já betě vděčím Curse.com).

 

Ihned na začátek hry je zapotřebí si vytvořit postavu, na výběr máte jednu z pěti tříd: Charr, Norn, Sylvari, Asura a samozřejmě Člověk. Já ihned zkraje zvolil Sylvari, jejich doména tkví v přírodě, naturalismu a čistotě. Pokud jsem si dobře všimnul - vznikli křížením člověka a centaura. Důležité je zmínit, že jedna z voleb, kterou si zvolíte, vám linkuje nadcházející příběh. Pokud si tedy například zvolíte člověka a původ z ulice, opět se vám tato volba samozřejmě zohlední v animačním videu. Sice jsem nejdříve začínal se Sylvari - mužem, tak jsem odehrál první dva levely a hra mě nějak vůbec nebavila. Až jsem zkusil si vytvořit postavu novou, tentokráte člověka - ženu. A příběh byl hnedle postavený lépe. A v tom celém prostředí jsem se už tak neztrácel.

 

Úkoly se vám mnohdy spustí sami - jakmile naběhnete na nějáký probíhající event či prostředí. Což je rozdíl například oproti hře World of Warcraft, kde musíte vždy k zadavateli úkolu chodit a zdlouhavě se u dotyčného pro úkol zapisovat "že o něj máte zájem". V Guild Wars 2 hraje příběh zcela zásadní roly a v mnoha případech, aby jste mohli dále pokračovat v příběhu, je doporučeno mít určitý level, protože výmluvně samo za sebe: By jste si ty monstra o 4 levely vyšší než jste vy, prostě nedávali. V praxy to funguje asi takhle: Na mapě se vám zobrazují města, eventy a zelené příběhové úkoly. Ten příběh není ve hře jenom jako jakási vata - pro zacelování nudy, spíše naopak - příběh v této hře skutečně tvoří funkční prvek, který vám dá další důvod proč hru hrát. Vše se odvíjí od vašeho výběru postavy.

 

Výběr postavy

 

 

MMO žánr podle mých zkušeností nevisí na hráčovo skillovosti coby talentu, respektive hráčských schopnostech, jako spíše na trpělivosti a určité repetetivnosti hraní. Leckdo by však mohl namítnout – tohle přeci není doména žánru MMO a měl by jistě pravdu, nicméně v žádné jiné hře není xpení postavy tak markantní. Guild Wars 2 má ovšem oproti WoW jedno eso v rukávu a tím je příběh. A navíc se sami od sebe dějí určité akce, které mají vliv na samotné herní prostředí a hráč, pokud o to projeví zájem, tak tyto akce či eventy chcete-li plní. Eventy tkví především v jakýchsi „vedlejších úkolech“ a pokud vyloženě nechcete, nic vás do jejich plnění nenutí. Jde například o zachránění města před Kentaury, uchránění pojízdné kolonie či sesbírání několika harpyjích vajíček. Zkrátka a dobře, eventy jsou rozmanité, některé mají přímý vliv na herní prostředí – což je jen tak mimochodem současný trend, který vypadá sice moc hezky na marketingovém papíře – ve hře je to ale už zase jiná písnička. Eventy se samozřejmě rozdělují podle toho, jaké třídy máte postavu. Poněkud zajímavé je, že pokud v levelu 6 naběhnete do prostředí řádově o dvě desítky vyšším, stejně se vám event zakreslí. Takže pokud máte kamaráda s našláplou postavou ochotný vám pomoci, máte nespornou výhodu.  Spíše je rozhodující píle a cílovost neustálého expení. Nikoliv okamžité reakce a kdo ví jaký sklil.

 

Výběr postavy není v Guild Wars 2 jen tak ledajakým úkonem, který se po provedení ledabyle ignoruje. Je to pevné rozhodnutí, které dále určuje vaše zážitky z hraní! Má přímý vliv na tyto aspekty:

PŘÍBĚH

Příběh se dále větví podle původu vaší postavy a historie. Vše je samozřejmě strikně nalinkované a nic se neděje náhodně.

HRATELNOST

Pokud už do předu víte, že máte buňky hlavně na tanka, respektive válečníka, kterému dominuje v srdci vášeň pro meče; logicky neberte si čaroďějku a naopak.

HERNÍ SVĚT

Každá rasa začíná jinde, takže pokud máte kopřivku na urbanistická prostředí a tvory minimálního vzrůstu, mějte na mysli i tyto aspekty.

I'm doomed ............?

Při tvorbě postavy myslete na to, že s tím co vytvoříte budete trávit značnou část vašeho času, který hře věnujete. Proč si tedy nevytvořit něco, na co můžu být hrdý? Pokud je vám sympatická bestie - ať už vypadá jakkoli, tak je to dobře. Jenom se prostě vyplatí si vyhradit pár minut pro prostudování manuálu a trochu se zamyslet nad tím, co vaší postavě vlastně vybíráte...

 

V Guild Wars 2 jsou i takové výdobytky, jakými jsou například aukční domy. Ano, je to tak. I tato hra se přidává po boku takových her, jakými jsou například Diablo III. či World of Warcraft. Alespoň co se týče kvality je plně srovnatelná a co se příběhu týče,  GW 2 zasazení a styl mi více sedne, než je to v případě WoW. V prvním díle Guild Wars se hráči shlukovali v bankách, dnes tato institucionalita byla nahrazena již zmiňovanou aukcí.

 

Každou z 5ti tříd ještě dále rozdělujete do jedné z osmi profesí. Na výběr je některá z klasicky zažitých jako je bojovník, zloděj či méně známých, např. Elementalista či Ochránce. Podrobnější informace o jednotlivých profesích hledejte na oficiálních stránkách uvedených zde: http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/, či jsou úplné základy uvedeny ve hře.

 

Pokud se nějaký prvek stane v určitém průmyslu hojně používaný, stane se standartem, tedy jakýmsi obecným nepsaným pravidlem kvality, u kterého se již automaticky předpokládá jeho automatické použití. WoW bylo ve své době průkopníkem, ze kterého čerpala a stále čerpá veškerá konkurence v tomto odvětví. Guild Wars se v nepřeberném množství věcí inspirovalo ale proč měnit něco, co funguje. A ještě navíc, když si to hráči oblíbili na tolik hodně, že to vzali za své. Osobně považuji za správné, že vzali něco co funguje (veškeré prvky herní světa, bojový systém, etc.) a originálně to inovovali po svém. Vytvořili tak velice solidní směsici světa, který má potenciál vás bavit dlouhé měsíce a roky. Což je přesně to, po čem všichni toužíme, ne?

Guild Wars 2 Beta

Verdikt

Je to kvalitní MMO s docela slušným příběhem se vším co k tomu patří. Pokud vás tedy již omrzela Blizzardí konkurence a při tom všem vám není líto obětovat nějáký ten čas do virtuálního prostředí, tak směle do toho!

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

příběh
herní eventy
grafika je v tomto případě velké plus
přílišná repetetivnost sběru XP
A co mi vadí obecně na všech MMO hrách: Absence variability hratelnosti.
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama