Zpět na článek

Diskuze: Half Life: Alyx má konkrétní datum vydání

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
15. 2. 2020 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já ti ten nick klidně změním, stačí říct, jak má znít ten nový .)

Dread
Dread
Level 29 Level 29
Hlavní platforma: PC
15. 2. 2020 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel HalflifeblazenbezVR :D

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
14. 2. 2020 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja teraz práve hrám tie Half-Life čo sú zadarmo a... Jednotka je stále paráda, Opposing Force veľmi milý prídavok a Blue Shift taký už trocha meh. Vidieť, že to bolo plánované iba ako extra obsah do Dreamcast verzie, lebo samo o sebe to moc neobstojí. Ale Half Life 2... ja som to nedohral už pred rokmi a teraz som na tom podobne. Čo na tom ľudia tak vidia, čo tam glorifikujú? Grafika a fyzika sú fajn, ale tá herná náplň. Stále niekam iba utekám, príbeh v hre vôbec nie je vysvetlený. Zobudím sa, každý hovorí o nejakej Combine, neviem kto to je a čo to je, prečo sú votrelci domestikovaní, kedy sa naučili rozprávať a celé je to také chaotické, neucelené, s prehnaným dôrazom na vozidlá, mapy s nekončeným prísunom nepriateľov... Pekný obal, ale to vnútro je hnilé.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
14. 2. 2020 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Hej taky jsem z nějakého důvodu ještě nedohrál HL2... dohrál jsem Black Mesu a rozjel HL2, ale vůbec nevím proč se mi to už hrát nechce. Možná není nálada? Nebo je problém jinde.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
13. 2. 2020 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kosmetická úprava nicku? Takže ten nový bude znít ex-Halflifeblazen? 😀

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
13. 2. 2020 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já tě tu vidím poprvé :D

Reklama
Petr

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele, bude to šlapat i na VR Playstation?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
18. 2. 2020 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Bohužel zatím pouze PC.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VR těžko nahradí běžné hrani, o to bych se opravdu nebál.

Hrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty budeš faktmagor, sorry

Hrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čim se živiš mohu li se zeptat? Programátor nebo doplnuješ v Lidlu?

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
15. 2. 2020 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrac A pak kdo je tu blázen... :D

Hrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blázen by ti sednul

Reklama
Hrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nech si jen blázen a máš to

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasím. Half-Life 2 sice považuji za nejslabší kus v sérii, ale příběh je tam vysvětlen dostatečně. Jen je tam podán unikátnějším způsobem, takže ten kdo spoléhá jen na dialogy to prostě nemusí pochopit. Zajímalo by mě, co není jasné? Třeba co jsou Combine a jak se na Zem dostali a že Breen s nimi spolupracuje je tam dostatečně vysvětleno a to částečně přímo dialogy, kdy Eli Vance zmíní 7 hodinovou válku. Domastikace (předpokládám že Vortigantů) je tam také přímo vysvětlena. Nikdo nikoho nenahání. Zombíci a Antlioni jsou prostě zabydlení v oblasti přes kterou se hráč potřebuje dostat. Cíleně ho nenahání, oni prostě přirozeně útočí na narušitele v jejich teritoriu. A tak to přesně funguje ve většině her. Na příbehu mi vadila hlavně jedna věc - Gordon měl prakticky od začátku statut hrdiny, což na mě působilo dost uměle. Celé to je výsledek toho, že hra původně měla být větší, ale aby to Valve stihlo, museli příběh výrazně ořezat a upustit od původního grafického stylu (Half-Life Alyx se k němu ale docela vrací, protože tenkrát trochu předběhli dobu a technologie na to moc nebyly). Celkově pak HL2 nepůsobi tak vyladěně, jako třeba následující epizody, kde všechno bylo takové vymazlenější a bylo vidět, že si s tím autoři měli čas pohrát. Kdo hrál uniklou HL2 betu a trochu ji zkoumal, tak tam je velmi dobře vidět, že již v té době Valve hru ořezávalo a většinu hry prostě zahodilo. Většina map z arktidy a dalších prostředí (airexchange, Kraken base) byly očividně již dávno předtím zahozeny, protože byly znatelně nedodělané, na rozdíl od City17, které známe z finální verze. Tyhle části už v betě byly znatelně hratelnější a dodělanější.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesmysl. Kdyby měla být hra i ne-VR, budou se muset udělat i ústupky ve VR verzi. Ta hra je na VR postavena, kdyby měli dělat ne-VR verzi, bylo by to víc práce než by se mohlo zdát. Ono jen systém zbraní je dost komplexní záležitost. Sám jsem to poznal, že to je dost práce naprogramovat, když jsme do našeho projektu chtěli ke zbraním přidat ještě možnost vzít do druhé ruky baterku. Museli jsme to celé přepsat. Ve VR je tenhle systém ještě víc komplexní a to už vůbec nemluvím o tom, že by se museli udělat zmeny do designu hry, aby to nějak slušně fungovalo i co se hratelnosti týče. Takže s ne-VR verzí bych nepočítal a jakožto budoucí majitel VR nechci, aby to dělali, pakliže by VR verze měla být nějak ovlivněna. Další fakt je, že Valve chce VR trochu protlačit, takže si opravdu pod sebou nebudou řezat větev.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviděl bych to tak černě. Důležité je si uvědomit, co vlastně znamená, že hra bude mít úspěch. Valve už je teď nadšené, protože to výrazně zvýšilo prodeje VR zařízení. A to hra ještě nevyšla. Valve určitě nečeká miliony prodaných kusů, rozhodně ne po vydání. HL Alyx je hra pro relativně malou skupinu lidí, ale ta skupina se bude rozrůstat. Valve předpokládá, že se hra bude prodávat v dělším časovém horizontu spolu s tím, jak se bude základna VR hráčů rozrustat. A že na tom už nepracuje moc původních autorů je mýtus. Dělá na tom dost lidí co ještě pracovalo na první Half-Life. Scénář je psán lidma, kteří dělali scénář pro Portal 2 a HL epizody. Navíc Marc Laidlaw, byť už ve Valve nepracuje, tak na tomto pracuje jako externista. Tedy tady jsem taky bez obav. A samozřejmě na tom dělá spousty nových, ale zkušených lidí, takže i to bych bral jako pozitivum.

egjio

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar Zprávy o externí práci Marca Laidlawa jsou značně přehnané. Vůbec na tom nepracuje, jenom s ním scénaristi občas konzultovali nějaké otázky. Sám o příběhu nic neví. Vzhledem k narážkám k Episode Two a pravděpodobné snaze nějak vyřešit její konec, když vaporizovali Episode Three, jsou obavy na místě. To, že ve Valve není moc původních autorů je tvrdý fakt. Dokonce jsou lidi, kteří na HL dělali a jsou stále ve Valve, ale na HL:A nepracují. Přestože hra vypadá úžasně, je důležité si uvědomit, že jediný důvod její existence je, že Valve se rozhodlo vytvořit plnohodnotnou VR hru a Half-Life značku si vybrali jako nejjednodušší způsob.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@egjio Na příběh dohlíží. Navíc scénaristy sám zaučoval. A Epizody už také nebyly tak úplně v jeho režii. Na HL: Alyx dělají vývojáři, kteří pracovali na HL1 a epizodách + Portal 2. Nevím, kde jsi vzal že to tak není? Zároveň je to jejich největší tým který si na hru kdy vyčlenili. Valve i oficiálně potvrdilo, že v tomto cca 80 členém týmu jsou i lidé co HL1 tvořili a zároveň potvrdili, že třeba i Soundtrack bude opět od autorů HL/Portal 2 soundtracku. Odchod Marca Laidlawa může naopak sérii zachránit. A to proto: 1) On by příběh nikdy nedokončil. 2) On sám nevěděl o čem příběh je a psal ho za pochodu. 3) Díky jeho přístupu byly hry někdy nekonzistentní. Díky tomu, že nemá pointu příběhu, případně aspoň nástřel zakončení, dochází ke změnám faktů během jednotlivých dílů a novější díl pak v něčem nekoresponduje s předchozím. Stejný problém měl i Portal a Portal 2. U HL Alyx to jsou například Grabbity Gloves, které netuším jak chtějí vysvětlit, že Alyx už nepoužívá v době HL2. Bohužel pochybuju že by si člověk, který to teď převzal tak nějak tohle uvědomil. A ano, vzniká to hlavně kvůli VR, to nikdo nepopírá

KRoman47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pořád čtu, jaký je VR strašnej problém, to vážně nemáte 5 tisíc na použitej Oculus? V době mobilů za 30 tisíc? Spousta her VR vůbec nemá, když je VR only tak všichni vřískají, některý žánry přizpůsobený pro VR by pro fungování na monitoru prostě musely být celý překopaný, nebo nešly vůbec - VR je úplně jiný styl hraní. Co je na tom k nepochopení? Nezajímá vás VR? Dobře, tak ale pořád nebulte v diskusích VR her a zůstaňte si u her na monitoru. To je vždycky pláče u simulátorů, proč není hra arkádová - protože se snaží být realistická a jsou tu tuny jiných her, co jsou arkádový. Dopřejte lidem alespoň to málo, kvalitních VR her a simulátorů je jen pár, neberte nám je.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Souhlas. Opravdu nevidím důvod. Taky jsem nebrečel, když jsem zjistil, že port Half-Life bude mít exkluzivní kooperační kampaň kterou si na PC nezahraju. Je zcela správné, že se pokouší o inovaci a dělat věci trochu jinak. Každý má pak možnost volby, ale to, že někdo nechce do konzole nebo v tomto případě VR investovat neznamená, že by ostatní co jsou ochotni do toho jít měli ostrouhat. O faktu, že VR je dnes finančně dostupný nebudu už vůbec mluvit. Dostane ovšem takovou kvalitu, za kterou si zaplatíte. Jsem rád, že se začali dělat hry pro VR a jen pro VR. Protože to byl jediný důvod, proč jsem VR do této doby nepořizoval. Boneworks, The Walking Dead a Half-Life Alyx jsou první hry, které mě přesvědčily, že už to má potenciál mě zabavit a nabídnout jiný zážitek.

Mong
Mong
Level 40 Level 40
15. 2. 2020 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar Doporucuju jeste Asgard's wrath, pokud neni problem se zanrem...a je to bohuzel exklusivita Oculusu :(

elcig

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 jáá bych vr nechtěl ani zadarmo, pro mě by to bylo nepohodlné.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcig V pořádku, to třeba chápu. Ovšem je třeba počítat, že některé zavedené značky zabrousí na VR a je třeba s tím počítat.

Bogym 999
Bogym 999
Level 34 Level 34
14. 2. 2020 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Máte naprostou pravdu a vidím ve vás kousek sebe. Pomohlo mi si zvyknout uvědoměním si, že lidi budou fňukat vždycky a je jedno zda jde o práci, hry, zprávy, sport atd. atd.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
15. 2. 2020 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Tak ono jak se to vezme. Myslím si, že lidí co mají mobil za 30k je asi takových co mají VR. :D Ale ono to příjde, za pár let bude i to VR standart, ale prozatím tam nejsou hry, které bych musel mít. Ale Half-Lifu fandím, konečně nějaká pořádná VR hra, která by udala směr, ale zase nechci aby normální hraní kvůli tomu vymizelo.

Reklama
Razzak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkus prochazet svetem. Kdo je Combine a co tam delaji je celkem vysvetlene v prubehu hrani pomoci dialogu i malych hintu na nastenkach apod. Jinak "Stále niekam iba utekám" to je celkem argument na tak asi 100% her. "Stale jenom nekam chodim". To se da aplikovat snad na vsechny hry co existuji. To ze pribeh neni jasne vysvetleny muze byt taky dobra vec. Napriklad, ze to izoluje zoomery co potrebuji mit vsechno vysvetlene, aby mohli fungovat. V Dark Souls tohle funguje velice dobre, pribeh ti nedaji na zlatem podnose, ale musis se k tomu sam dopracovat. Urcite muzes najit mnoho nedokonalosti v HL2, ale svet, postavy a pribeh nemuzes moc kritizovat. Muzes napriklad rict, ze AI je hodne nedokonale, ze nektere segmenty slouzi ciste jen k ukazce technologie, ze se nepratele spawnuji nekdy pred tebou.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
14. 2. 2020 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razzak To stále niekam utekám nie je sťažnosť typu "musím napredovať". Half-Life 2 má naozaj tempo v štýle "naháňajú ťa, utekaj". Najskôr vojaci v meste, potom vrtuľník v kanáloch, potom zombíci v mestečku, potom utekám pred tými plážovými pavúkmi na bugine atď. Nie je tam poriadne miesto kde by som zastal a zmiernil tempo. Veľký rozdiel oproti Half-Life 1 kde to bolo oveľa lepšie vyvážené.

Razzak
Razzak
Level 1 Level 1
14. 2. 2020 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio No jako jestli ti pripada, ze te zombici v Ravenholmu nahaneli tak me celkem zajima jak ti pripada hrat podle tve fotky Metal Gear Solid. Tam te prakticky nahani od zacatku az do konce hry v kazdem dile(az na 5, kdy se to celkem zmenilo k lepsimu). Half Life 2 je objektivne pribehove velice povedene a hratelnostne to je velky technologicky pokrok, ktery se podoba velice staremu Half Life 1. Ani Half Life 1 ti nedal takovy prostor k relaxu. A neni to nutne spatna vlastnost. Spise mi vadi kdyz hraju "interaktivni filmecek" kde hrac hraje 10 vterin a potom se diva na 10 minutovou cutscenu ALA PS exkluzivky a stovky PC her.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
14. 2. 2020 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Razzak V MGS naháňam ja ich, nepriatelia ani nevedia, že som tam... V príbehu MGS je Snake predátor, v HL2 je Freeman korisť.

Razzak
Razzak
Level 1 Level 1
14. 2. 2020 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Az na to, ze Freeman neni korist. To ze mas par segmentu kde musis utikat neznamena, ze takova je cela hra. Dokonce i v MGS serii mas hodne segmentu kde ty si korist. Znamena to teda, ze Snake je korist? Zase, tohle muzes rict na hodne her, kde mas tyhle segmenty. Proste to neznamena, ze takto funguje cela hra. Je celkem zrejme, ze ty si tu hru hral a nedaval si vubec pozor co postavy rikaji apod., jinak si nedokazu predstavis proc by si takhle kritizoval HL2. Souhlasim s tim co pise Mr. Sugar.

Temgotin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na prvním obrázku je v levém horním rohu vidět klasický "error" model. Pěkný easter egg.

Skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Temgotin Jestli to vůbec je easter egg :D

elcig

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

škoda že to bude jenom na vr. Snad udelaji i normální verzi.

siSINka_CZ
siSINka_CZ
Level 23 Level 23
14. 2. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcig Není mi jasné, kdo může tvůj příspěvek ohodnotit palcem dolů. Kdo VR má, je mu jedno, zda hra bude i ne-VR. Kdo VR nemá a HL jej zajímá, mínus také nedá. Zbývá tedy jedině "píp". A právě "pípové" teď budou mínuskovat tento můj post.

neilz

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyby to bylo i na PS4VR tak bych si to asi zahral, takhle si to ale koupim mozna za par let az budou headsety pouzitelne kvality za normalni cenu, problem je ze pravdepodobne VR stejne prevalcuje AR v podani apple glass

Prd

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

23.3. HL3 Confirmed.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
13. 2. 2020 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Prd 😂

Reklama
skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nad headsetem jsem přemýšlel dlouho. Nakonec jsem si koupil telefon :D A když na nás Valve kašle třináct let a pak udělá hru jen proto aby prodal headset tak u toho být nemusím.

Ivo Vlach

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Upřímnou soustrast ale vrazit do telefonu víc jak 6000 může fakt jen úplnej vůl xD Mobily jsou celkově zlo a horší věc na světě už snad neexistuje. Ale jasně mobil za x tisíc na kontrolu emailů je mnohem lepší investice než VR což je něco jako splněný sen. Prostě procházet okolí být kdokoliv a dělat cokoliv a vidět vše na vlastní oči z pohodlí domova je něco úžasného. #WeAreVR

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ivo Vlach S VR bych seděl doma, cpal si obrazovku tři centimetry od očí a rozporoval si vnímaní pohybu mezi zrakem a motorikou v béčkových hrách na pár metrech dovoleného pohybu. Ale je fakt že bych ušetřil :D

Hrac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Tele-fon ty se máš~~!~~!!

Reklama
Reklama